Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση – ΕΑΕ

Διάρκεια Προγράμματος

9 μήνες - 450 ώρες

 

 

 

 

 

Για Θέματα Οικονομικής και Διοικητικής Διαχείρισης.                                                

Τηλέφωνο: 210 300 97 03  (help desk 10:00 πμ - 4:00 μμ)                

Fax: 210 300 97 04
E-mail: info@kedivim-panteion.gr 

Για Θέματα Προγράμματος Σπουδών και λοιπά Επιστημονικά θέματα
Email: edu@kedivim-panteion.gr 

Περίοδος Μαθημάτων
30/07/2021 – 29/04/2022
ECVET
18 μονάδες
Προθεσμία Υποβολής Αιτήσεων
26.07.2021
Περιγραφή Προγράμματος

Το ΚΕΔΙΒΙΜ του Παντειου Πανεπιστημίου στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του στον τομέα της Δια Βίου μάθησης οργανώνει και υλοποιεί σε κύκλους το ΕΤΗΣΙΟ επιμορφωτικό πρόγραμμα με τίτλο «Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (ΕΑΕ):Ολιστική Προσέγγιση», διάρκειας 450 ωρών.

Η συγκεκριμένη εκπαιδευτική δράση υλοποιείται σε συνεργασία με το Κέντρο Δια Βίου Μάθησης Επιπέδου Δύο, Easy-Education, αδειοδοτημένο από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων / Γενική Γραμματεία Δια βίου Μάθησης  (Γ.Γ.Δ.Β.Μ.), με αριθμό αδείας 192044348.

Στα πλαίσια του προγράμματος αυτού υλοποιούνται σεμινάρια 450 ωρών με σκοπό να παρέχει στους εκπαιδευόμενους εκπαίδευση, κατάρτιση και εξειδίκευση σε θέματα ειδικής αγωγής. Στο τέλος του προγράμματος οι συμμετέχοντες θα έχουν αναπτύξει γνώσεις και ικανότητες που χρειάζονται ώστε να ανταποκρίνονται με επάρκεια στο ρόλο του σύγχρονου εκπαιδευτή σε θέματα ειδικής αγωγής.

Το πρόγραμμα επιμόρφωσης στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (ΕΑΕ):Ολιστική Προσέγγιση (450 ωρών) αναγνωρίζεται από το Υπουργείο Παιδείας και μοριοδοτείται σύμφωνα με τον Ν. 4415/2016, ΦΕΚ. 159 Α/06.09.2016 με τον Ν. 61048/Ε2/2017, Φ.Ε.Κ. 1239 Β /2017. και με τον Ν. 4473 Τεύχος 1ο /30/5/2017, ΦΕΚ 78/2017.

Το πρόγραμμα της Ειδικής αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ):Ολιστική Προσέγγιση παρέχει τις απαραίτητες γνώσεις και εφόδια σε θεωρητικό και πρακτικό επίπεδο, προκειμένου ο εκπαιδευτικός, ο γονιός ή οποιοσδήποτε ασχολείται με την εκπαίδευση και φροντίδα των ατόμων με αναπηρία, να μπορεί να ανταποκριθεί στις εξατομικευμένες ανάγκες τους. Εξετάζει βασικές έννοιες της ειδικής αγωγής, εισάγει στο χώρο της ειδικής ενταξιακής αγωγής και εκπαίδευσης και εξετάζει τα χαρακτηριστικά, τις ικανότητες και τις ανάγκες ατόμων με μαθησιακές δυσκολίες (π.χ. δυσλεξία), Διαταραχές στο φάσμα του Αυτισμού, προβλήματα ακοής και όρασης. Εστιάζει στη δημιουργία διαφοροποιημένων σχεδίων μαθημάτων σε μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, αλλά και στην εφαρμογή των αρχών του Καθολικού Σχεδιασμού για την μάθηση. Επιπρόσθετα, δίνει έμφαση στην αποτελεσματική και ανεμπόδιστη εκπαίδευση των ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και αναπηρία μέσω της χρήσης των Νέων Τεχνολογιών, αλλά και στην αξία της συνεργασία εκπαιδευτικών, γονέων και επαγγελματιών ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης.

Μέσα από τη μελέτη των συγκεκριμένων ενοτήτων, θα παρουσιαστούν οι παιδαγωγικές μέθοδοι και οι αποτελεσματικές πρακτικές που μπορούν να ακολουθηθούν τόσο στο σχολείο όσο και στο σπίτι, προκειμένου η υποστήριξη των ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες να είναι επιτυχής, λαμβάνοντας υπόψη όλες τις απαραίτητες παραμέτρους. Επιπλέον, θα δοθεί απάντηση στο ερώτημα «τι είναι ένα σχολείο για όλους» και θα εξεταστεί πώς λειτουργεί η συνεκπαίδευση στην Ελλάδα, που αποτελεί φιλοσοφική παραδοχή, στηριζόμενη σε βασικές αρχές της Παιδαγωγικής και της Ψυχολογίας, αλλά και αναφαίρετο δικαίωμα κάθε προσώπου που ζει σε μια σύγχρονη δημοκρατική κοινωνία.

Θεματικές Ενότητες

Παρακάτω θα εντοπίσετε τις θεματικές ενότητες με την αντίστοιχη εκτίμηση χρόνου απασχόλησης για κάθε μια από αυτές.

Σε κάθε ενότητα περιλαμβάνεται μια Βιντεοπαρουσίαση της θεματικής, η παρουσίαση της ενότητας και επιπρόσθετο υλικό σε μορφή βίντεο ή/και αρχείων. Παράλληλα για οποιαδήποτε διευκρίνηση σχετική με το εκπαιδευτικό υλικό υποστηρίζεται η δυνατότητα επικοινωνίας 24 ώρες το 24ωρο με την εκπαιδευτική ομάδα μέσω της πλατφόρμας τηλεκπαίδευσης.

Ακολουθούν οι θεματικές ενότητες – σπόνδυλοι και οι ενότητες μαθησιακών αποτελεσμάτων αριθμημένα.

1. Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση. Στάσεις και αντιλήψεις για την αναπηρία (30 ώρες)

1.1.1. Βίντεο-παρουσίαση

1.1.2. Προτεινόμενα αναγνώσματα για μελέτη

1.1.3. Παρακολούθηση βίντεο

1.1.4. Συνιστώμενη βιβλιογραφία

2. Ένταξη/Συμπερίληψη στην Εκπαίδευση των μαθητών με αναπηρία ή / και Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες (30 ώρες)

2.1.1. Βίντεο-παρουσίαση

2.1.2. Προτεινόμενα αναγνώσματα για μελέτη

2.1.3. Παρακολούθηση βίντεο

2.1.4. Συνιστώμενη βιβλιογραφία

3. Διαφοροποιημένη Διδασκαλία (30 ώρες)

3.1.1. Βίντεο-παρουσίαση

3.1.2. Προτεινόμενα αναγνώσματα για μελέτη

3.1.3. Παρακολούθηση βίντεο

3.1.4. Συνιστώμενη βιβλιογραφία

4. Καθολικός Σχεδιασμός Μάθησης. Προσαρμογές στην τάξη (30 ώρες)

4.1.1. Βίντεο-παρουσίαση

4.1.2. Προτεινόμενα αναγνώσματα για μελέτη

4.1.3. Παρακολούθηση βίντεο

4.1.4. Συνιστώμενη βιβλιογραφία

5. Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες (40 ώρες)

5.1.1. Βίντεο-παρουσίαση

5.1.2. Προτεινόμενα αναγνώσματα για μελέτη

5.1.3. Παρακολούθηση βίντεο

5.1.4. Συνιστώμενη βιβλιογραφία

6. Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (40 ώρες)

6.1.1. Βίντεο-παρουσίαση

6.1.2. Προτεινόμενα αναγνώσματα για μελέτη

6.1.3. Παρακολούθηση βίντεο

6.1.4. Συνιστώμενη βιβλιογραφία

7. Νοητική αναπηρία – Σύνδρομο Down (40 ώρες)

7.1.1. Βίντεο-παρουσίαση

7.1.2. Προτεινόμενα αναγνώσματα για μελέτη

7.1.3. Παρακολούθηση βίντεο

7.1.4. Συνιστώμενη βιβλιογραφία

8. Κινητικές Αναπηρίες (40 ώρες)

8.1.1. Βίντεο-παρουσίαση

8.1.2. Προτεινόμενα αναγνώσματα για μελέτη

8.1.3. Παρακολούθηση βίντεο

8.1.4. Συνιστώμενη βιβλιογραφία

9. Αισθητηριακές αναπηρίες (όρασης, ακοής) (40 ώρες)

9.1.1. Βίντεο-παρουσίαση

9.1.2. Προτεινόμενα αναγνώσματα για μελέτη

9.1.3. Παρακολούθηση βίντεο

9.1.4. Συνιστώμενη βιβλιογραφία

10. Εξατομικευμένα προγράμματα μαθητών με αναπηρία ή / και Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες (40 ώρες)

10.1.1. Βίντεο-παρουσίαση

10.1.2. Προτεινόμενα αναγνώσματα για μελέτη

10.1.3. Παρακολούθηση βίντεο

10.1.4. Συνιστώμενη βιβλιογραφία

11. Οι ΤΠΕ στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (30 ώρες)

11.1.1. Βίντεο-παρουσίαση

11.1.2. Προτεινόμενα αναγνώσματα για μελέτη

11.1.3. Παρακολούθηση βίντεο

11.1.4. Συνιστώμενη βιβλιογραφία

12. Συνεργασία εκπαιδευτικών, γονέων, επαγγελματιών ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης (30 ώρες)

12.1.1. Βίντεο-παρουσίαση

12.1.2. Προτεινόμενα αναγνώσματα για μελέτη

12.1.3. Παρακολούθηση βίντεο

12.1.4. Συνιστώμενη βιβλιογραφία

13. Ειδικά Θέματα (Χρόνιες Παθήσεις, ΔΕΠΥ) (30 ώρες)

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος, έχετε την δυνατότητα να παρακολουθήσετε δωρεάν ένα ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΜΟΡΙΟΔΟΤΟΥΜΕΝΟ σεμινάριο, διάρκειας 100 ωρών, αξίας 175€, με τίτλο: «Οργάνωση & σχεδιασμός διδασκαλίας σε ενήλικους και ανήλικους εκπαιδευομένους»

Σε ποιούς απευθύνεται

Το σεμινάριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό, νηπιαγωγούς, νηπιοβρεφοκόμους, ψυχολόγους, λογοθεραπευτές, εργοθεραπευτές, ειδικό βοηθητικό προσωπικό καθώς και άλλους ειδικούς που εμπλέκονται στην εκπαιδευτική διαδικασία (Πτυχιούχοι: ΑΕΙ Παιδαγωγικών τμημάτων, Καθηγητικών σχολών, ΤΕΙ: Κοινωνικής Εργασίας, Λογοθεραπείας, Εργοθεραπείας, Νοσηλευτικής, ΙΕΚ: Ειδικής Προσχολικής Αγωγής, Νοσηλευτικής και συναφών ειδικοτήτων Ειδικής Αγωγής).

Απευθύνεται επίσης σε  προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές αντίστοιχων ειδικοτήτων, σε όσους επιθυμούν να αποκτήσουν επιπλέον μοριοδότηση για την ένταξη τους στο εκπαιδευτικό δυναμικό φορέων μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (π.χ. ΙΕΚ) αλλά και σε οποιονδήποτε ενδιαφερόμενο για τη συγκεκριμένη θεματική κατάρτιση.

Γιατί να το παρακολουθήσω:

Το σεμινάριο μοριοδοτεί σε δομές μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης όπως Δ.ΙΕΚ, ΣΔΕ, ΚΔΒΜ, ΚΕΚ, σχολές ΟΑΕΔ και εξασφαλίζει ισχυρό συγκριτικό πλεονέκτημα για απασχόληση σε Ιδιωτικούς Εκπαιδευτικούς Οργανισμούς (Κολλέγια, ΚΕΣ, ΚΕΚ, ΙΕΚ, Φροντιστήρια, ΚΔΒΜ, ΚΕΣ).

2 Μόρια στο σύστημα διορισμών εκπαιδευτικών (ΑΣΕΠ – αναπληρωτές υποψήφιοι)

0.5 μονάδα για θέσεις Συμβούλων Εκπαίδευσης και Προϊσταμένων Κ.Ε.Σ.Υ. καθώς και
Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης, των Διευθυντών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Μάλιστα με το πρόσφατο σχέδιο νόμου η μοριοδότηση αναμένεται να τροποποιηθεί και να δίνει 1 μονάδα).

10 μόρια για διορισμούς εκπαιδευτικών ΤΕ και ΔΕ


Υπάρχει δυνατότητα επιπλέον μοροδότησης σε οποιαδήποτε προκήρυξη μοριοδοτεί τέτοιου τύπου βεβαιώσεις.

 

Διάρκεια Προγράμματος

9 μήνες

  • 450 ώρες
Επιστημονικά Υπεύθυνος

Παναγιώτης Κορδούτης (Εισηγητής ειδικών ζητημάτων)

Ο Παναγιώτης Κορδούτης είναι Καθηγητής του Τμήματος Ψυχολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου και Πρόεδρος του Τμήματος. Ανήκει στον Τομέα Κοινωνικής Ψυχολογίας. Είναι Διευθυντής του Εργαστηρίου Εφαρμοσμένης Ψυχολογίας και Συντονιστής της Ειδίκευσης "Ταυτότητες και Διαπροσωπικές Σχέσεις" του ΠΜΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ. Στο Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών διδάσκει τα μαθήματα:  Πρακτικές  Ασκήσεις Στατιστικής, Ιστορία και Συστήματα της Ψυχολογίας, Ψυχολογία των Διαπροσωπικών Σχέσεων  Ι, Ταυτότητα Φύλου, Ψυχολογία των Διαπροσωπικών Σχέσεων ΙΙ. Είναι πτυχιούχος της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών (Τομέας Φιλοσοφικής, Παιδαγωγικής, Ψυχολογίας). Έκανε Μεταπτυχιακές Σπουδές στην Ψυχολογία, University of California, Santa Barbara, Department of Psychology. Είναι Διδάκτορας στην Ψυχολογία, University of California, Santa Barbara, Department of Psychology. Για περισσότερες πληροφορίες πιέστε εδώ.

Κόστος Προγράμματος

Γενική κατηγορία κόστος παρακολούθησης 590€ σε 5 δόσεις (60€ κατά την εγγραφή)

Εκπτωτικές κατηγορίες επιμορφούμενων έργου «ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (ΕΑΕ): ΟΛΙΣΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ».

  1. 25% έκπτωση για ανέργους, εν ενεργεία εκπαιδευτικούς στο δημόσιο τομέα (διορισμένους & αναπληρωτές) και για Άτομα με Αναπηρία, με ποσοστό αναπηρίας 50% και πάνω.
  2. 25% έκπτωση σε περίπτωση προεξόφλησης.
  3. 25% έκπτωση για μαζικές εγγραφές σε ομάδες των 5 ατόμων και άνω.
  4. 25% για πρόωρη εγγραφή (early entry).
  5. 50% για αποφοίτους του Παντείου Πανεπιστημίου.
  6. 50% σε δεύτερο πρόγραμμα εντός 18 μηνών από τη λήξη του προηγούμενου ή/και σε περίπτωση ταυτόχρονης παρακολούθησης δύο επιμορφώσεων.
  7. 50% έκπτωση για εργαζόμενους του Παντείου Πανεπιστημίου, ανεξαρτήτως της μορφής απασχόλησης σε αυτό και μέχρι 2 θέσεις ανά 40 εκπαιδευόμενους, με την προϋπόθεση ότι, κατά το διάστημα διεξαγωγής του Προγράμματος και μέχρι την ολοκλήρωσή του, η σύμβαση εργασίας τους δεν έχει λήξει.
  8. 50% έκπτωση για καθηγητές όλων των τριτοβάθμιων εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων.

 

Ποσοστό έκπτωσης

Τελική τιμή

Αριθμός δόσεων

Προκαταβολή 

 1η δόση

2η

3η

4η

 

0%

590€

5

60€

110€

140€

140€

140€

 

25%

442,50€

5

60€

82,50€

100€

100€

100€

 

50%

295€

5

60€

85€

50€

50€

50€

 

Η προκαταβολή καταβάλλεται πριν από την έναρξη του προγράμματος για την ολοκλήρωση της εγγραφής και οι υπόλοιπες δόσεις καταβάλλονται μετά το πέρας κάθε μήνα περίπου από την ημερομηνία έναρξης του προγράμματος.

Οι παραπάνω εκπτώσεις ισχύουν εφόσον κατά την περίοδο εγγραφής σας ανήκετε σε μία από τις συγκεκριμένες κατηγορίες.

Επιστροφή διδάκτρων ΜΟΝΟ στην περίπτωση, που με υπαιτιότητα του φορέα, ακυρωθεί το σεμινάριο. Μετά την εγγραφή σας, καμία αίτηση επιστροφής διδάκτρων δεν εξετάζεται ούτε αξιολογείται. Τα δίδακτρα δεν χάνονται. Μπορείτε να τα αξιοποιήσετε σε επόμενο κύκλο σεμιναρίου του ίδιου θεματικού τίτλου.

 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΥΠΟΤΡΟΦΙΩΝ Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. ΠΑΝΤΕΙΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ

Σε όλα τα Προγράμματα του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. παρέχονται έπειτα από κλήρωση, συγκεκριμένες θέσεις Υποτροφίας, ως εξής:

- Μία θέση όταν οι εγγεγραμμένοι στο Πρόγραμμα είναι μέχρι και 20 άτομα.

- Δύο θέσεις όταν οι εγγεγραμμένοι στο Πρόγραμμα είναι από 21 μέχρι και 50 άτομα.

- Τρεις θέσεις όταν οι εγγεγραμμένοι στο Πρόγραμμα είναι από 51 μέχρι και 100

άτομα.

- Πέντε θέσεις όταν οι εγγεγραμμένοι στο Πρόγραμμα είναι άνω των 100 ατόμων.

  • Δικαιούχοι υποτροφίας είναι φυσικά πρόσωπα που έχουν συμπληρώσει το 18ο έτος της ηλικίας τους και είναι άνεργοι που διαθέτουν ενεργή κάρτα ανεργίας συνεχούς διάρκειας 18 μηνών και πάνω. 

 Οι ενδιαφερόμενοι για υποτροφία  μπορούν να κάνουν αίτηση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για το πρόγραμμα που επιθυμούν εδώ.

*Με την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος, έχετε την δυνατότητα να παρακολουθήσετε δωρεάν ένα ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΜΟΡΙΟΔΟΤΟΥΜΕΝΟ σεμινάριο, διάρκειας 100 ωρών, αξίας 175€, με τίτλο: «Οργάνωση & σχεδιασμός διδασκαλίας σε ενήλικους και ανήλικους εκπαιδευομένους»

 

Τεχνικός Εξοπλισμός

Για τη βέλτιστη και απρόσκοπτη πρόσβαση και εργασία στο Σύστημα Ασύγχρονης Τηλεκπαίδευσης, οι ενδιαφερόμενοι/ες απαιτείται να διαθέτουν τα εξής:

1. Hλεκτρονικό υπολογιστή.
2. Σύνδεση στο Διαδίκτυο.

Για τη βέλτιστη και απρόσκοπτη πρόσβαση και εργασία στο Σύστημα Σύγχρονης Τηλεκπαίδευσης (Τηλεδιασκέψεις), οι ενδιαφερόμενοι/ες προτείνεται να:

1. Χρησιμοποιούν τις τελευταίες εκδόσεις φυλλομετρητών όπως για παράδειγμα Chrome,Mozilla.
2. Διαθέτουν μικρόφωνο, ακουστικά και προαιρετικά μια κάμερα.

Από την πλευρά του Προγράμματος προσφέρεται εξ αποστάσεως τεχνική υποστήριξη μέσω οργανωμένου Help Desk και παρέχονται οι απαραίτητες οδηγίες σε ζητήματα χρήσης εξοπλισμού και εγκατάστασης και ρύθμισης του απαραίτητου λογισμικού.

Επίσης, προσφέρεται υλικό οδηγιών χρήσης και παραδειγμάτων εφαρμογών, όπου αυτό χρειάζεται, καθημερινά, για τους υποψηφίους από τις 10:00πμ έως 4:00μμ στο τηλεφωνικό κέντρο με αριθμό 210 3009703)

Μεθοδολογία - Αξιολόγηση

Ο εκπαιδευτικός σχεδιασμός ακολουθεί τη μεθοδολογία που υποστηρίζει την μικτή (blended) εξ Αποστάσεως ηλεκτρονική μάθηση, ένα συνδυασμό ασύγχρονης και σύγχρονης εκπαίδευσης, με απώτερο στόχο την εξοικείωση των συμμετεχόντων με το εκπαιδευτικό υλικό (430 ώρες ασύγχρονη τηλεκπαίδευση, 20 ώρες σύγχρονη εκπαίδευση).

Η διδασκαλία μέσω συστήματος ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης βασίζεται κυρίως στη μελέτη του εκπαιδευτικού υλικού σε χρόνο και τόπο που επιλέγει ο εκπαιδευόμενος καθώς και στην διεξαγωγή δραστηριοτήτων προκειμένου να διασφαλιστεί σε μεγάλο βαθμό η αυτονομία του/της εκπαιδευόμενου/ης. 

Το εκπαιδευτικό και υποστηρικτικό υλικό του προγράμματος αναρτάται σταδιακά κατά τη διάρκεια του προγράμματος. Το υλικό βρίσκεται online, σε ψηφιακή μορφή, ενώ παράλληλα δίνεται η δυνατότητα τοπικής αποθήκευσής του. Είναι εύκολα εκτυπώσιμο για τους χρήστες που προτιμούν το έντυπο υλικό. Η μελέτη και η εξάσκηση των συμμετεχόντων/ουσών ποικίλει ανάλογα με το γνωστικό αντικείμενο και βασίζεται κυρίως στην ασύγχρονη, αυτόνομη και ανεξάρτητη επεξεργασία του εκπαιδευτικού υλικού και στην εκπόνηση των απαιτούμενων εργασιών.
Η διδασκαλία μέσω συστήματος σύγχρονης τηλεκπαίδευσης βασίζεται σε προκαθορισμένες ζωντανές τηλεδιασκέψεις μεταξύ εκπαιδευτή και εκπαιδευομένων μέσω της χρήσης του Big Blue Button.
Ο καθηγητής διδάσκει ζωντανά (real time) το μάθημα έχοντας τη δυνατότητα να χρησιμοποιεί διαφάνειες, εικόνες, video και ιστοσελίδες και οι εκπαιδευόμενοι το παρακολουθούν από οπουδήποτε επιθυμούν.


Ο καθηγητής επικοινωνεί με τους εκπαιδευόμενους μέσω ήχου, ενώ παράλληλα υπάρχει δυνατότητα μετάδοσης της εικόνας του ιδίου αλλά και των εκπαιδευομένων.
Επίσης υπάρχει η δυνατότητα επικοινωνίας μέσω κειμένου (chat) μεταξύ των συμμετεχόντων και με τον καθηγητή, με δυνατότητα αποστολής γραπτού μηνύματος σε όλους τους συμμετέχοντες (δημόσια συνομιλία) ή σε συγκεκριμένο συμμετέχοντα (ιδιωτική συνομιλία).
Οι εκπαιδευόμενοι συμμετέχουν ενεργά υποβάλλοντας ερωτήσεις, δίνοντας προφορικές ή/και γραπτές απαντήσεις, έχοντας τη δυνατότητα να αποθηκεύουν την τηλεδιάσκεψη και να επαναλάβουν το μάθημα όσες φορές χρειαστεί.

Κατά την διάρκεια του προγράμματος θα υλοποιηθούν 4 ζωντανές ψηφιακές συναντήσεις διάρκειας, έκαστη, 3-4 ωρών:

Οι τηλεδιασκέψεις θα λαμβάνουν χώρα περίπου κάθε 2-3 μήνες και οι ακριβείς ημερομηνίες θα ανακοινωθούν στην έναρξη του προγράμματος.

Κατά την διάρκεια των τηλεδιασκέψεων θα γίνεται παράδοση ύλης, επίλυση αποριών και θα συζητούνται θέματα και μελέτες περίπτωσης «ειδικών» περιπτώσεων. Σκοπός της παραπάνω εκπαίδευσης είναι η σφαιρική προετοιμασία ενός εκπαιδευτή ειδικής αγωγής.

Για την αξιολόγηση των εκπαιδευομένων διενεργούνται τεστ αξιολόγησης για κάθε εκπαιδευτική ενότητα-σπόνδυλο. Οι ερωτήσεις μπορεί να είναι τύπου πολλαπλής επιλογής, συμπλήρωσης κενού, ελεύθερου κειμένου και προκύπτουν μέσω τράπεζας θεμάτων. Στις αξιολογήσεις υπάρχει η δυνατότητα καταγραφής των αποτελεσμάτων και εμφάνισής τους στους συμμετέχοντες. Οι εκπαιδευόμενοι για την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος θα πρέπει να έχουν απαντήσει σε 12 κουίζ (1 για κάθε ενότητα), με συγκεκριμένο ποσοστό επιτυχίας 60%. Τα κουίζ θα προέρχονται από τράπεζα θεμάτων 100άδων ερωτήσεων και θα προκύπτουν στην αξιολόγηση του εκάστοτε μαθητή χωρίς καμία περιοδικότητα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα το μετρήσιμο μαθησιακό αποτέλεσμα, μιας και θα πρέπει να έχει αναγνώσει ο μαθητής το σύνολο του εκπαιδευτικού υλικού.

Επίσης, κατά τη διάρκεια του προγράμματος αναθέτονται στους εκπαιδευόμενους συγκεκριμένες εργασίες, δύο εργασίες στο σύνολο του προγράμματος έκτασης περίπου 3.000 λέξεων. Έτσι προάγεται και ο υγιής ανταγωνισμός μεταξύ των εκπαιδευομένων με αποτέλεσμα την ακόμα καλύτερη εκμετάλλευση του εκπαιδευτικού υλικού.

Στο τέλος του προγράμματος θα πραγματοποιηθεί και μια δια ζώσης συνάντηση. Στην δια ζώσης συνάντηση θα πραγματοποιηθεί αναπαραγωγή διδακτικού σεναρίου και επεξήγηση μελέτης περίπτωσης. Η συνάντηση θα υλοποιηθεί σε όλες τις περιφερειακές ενότητες της χώρες αρκεί να έχει συμπληρωθεί τμήμα τουλάχιστον 20 ατόμων και θα είναι διάρκειας 5 ωρών.

Μέσω της πλατφόρμας τηλεκπαίδευσης δίνεται στους επιμορφούμενους η δυνατότητα απευθείας επικοινωνίας τόσο με την εκπαιδευτική ομάδα του προγράμματος όσο και με τους υπόλοιπους συμμετέχοντες του ίδιου τμήματος 24 ώρες την ημέρα.

Παράλληλα, παρέχεται η δυνατότητα παρακολούθησης της προόδου των επιμορφούμενων τόσο από τους/τις ίδιους/ίδιες, όσο και από τους/τις διδάσκοντες/ουσες, ενώ η οργάνωση του χρόνου και η τήρηση των προθεσμιών υποβοηθάται με τη χρήση του ακαδημαϊκού ημερολογίου και του ειδικού χώρου (forum) για νέα και ανακοινώσεις.

Συνοπτικά, για την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος θα πραγματοποιηθούν 4 τηλεδιασκέψεις, 2 γραπτές εργασίες και 12 αξιολογήσεις & 1 δια ζώσης συνάντηση.

Επιπλέον, προσφέρεται η δυνατότητα ανάρτησης υλικού και εργασιών από την πλευρά των επιμορφούμενων προς αξιολόγηση.

Όλοι οι εκπαιδευόμενοι υποχρεούνται να λαμβάνουν την ενημέρωση τους αποκλειστικά μέσα από την πλατφόρμα τηλεκατάρτισης κατά τη διάρκεια συμμετοχής τους στο πρόγραμμα. Κάθε άλλη μορφή επικοινωνίας (e-mail, sms) από την ομάδα υλοποίησης του προγράμματος λειτουργεί υποστηρικτικά. 

Στους εκπαιδευόμενους των προγραμμάτων του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. Παντείου Πανεπιστημίου, προσφέρεται πρόσβαση στις παρεχόμενες από τη Βιβλιοθήκη του Πανεπιστημίου υπηρεσίες.