Παιδοψυχολογία: Ολιστική Προσέγγιση

Διάρκεια Προγράμματος

9 μήνες, 450 ώρες

 

 

 

Για Θέματα Οικονομικής και Διοικητικής Διαχείρισης                                                 

Τηλέφωνο: 210 300 97 03  (help desk 10:00 πμ - 4:00 μμ)

Fax: 210 300 97 04

E-mail: info@kedivim-panteion.gr

 

Για Θέματα Προγράμματος Σπουδών και λοιπά Επιστημονικά θέματα

E-mail: edu@kedivim-panteion.gr

Περίοδος Μαθημάτων
30/07/2021 - 29/04/2022
ECVET
18
Προθεσμία Υποβολής Αιτήσεων
26.07.2021
Περιγραφή Προγράμματος

Σκοπός του εκπαιδευτικού προγράμματος είναι η επιμόρφωση σε θέματα Αναπτυξιακής Ψυχολογίας, από τη βρεφική έως την παιδική ηλικία. Η προσέγγιση είναι ολιστική, καθώς το εκπαιδευτικό πρόγραμμα καλύπτει τους κυριότερους τομείς ανάπτυξη, παρουσιάζοντας τις αντιτιθέμενες θεωρίες ερμηνείας της αναπτυξιακής αλλαγής και των μηχανισμών ανάπτυξης. Στο πρόγραμμα θα παρουσιαστούν οι κλασικές θεωρίες για την ανάπτυξη, ταυτόχρονα με την παρουσίαση σύγχρονων ερευνητικών δεδομένων και θεωρήσεων. Το Πρόγραμμα σχεδιάστηκε για να εφοδιάσει τους εκπαιδευόμενους με γνώση, ικανότητες και δεξιότητες για μια σφαιρική κατανόηση της τυπικής αναπτυξιακής πορείας.

Το υπόβαθρο που θα αποκτήσουν όσοι ολοκληρώνουν το πρόγραμμα με επιτυχία αποτελεί σημαντικό επαγγελματικό εφόδιο γιατί προσεγγίζει με επιστημονική πληρότητα το ζήτημα της Αναπτυξιακής Ψυχολογίας, συνδυάζοντας βασικές γνώσεις και μεθόδους που μπορούν να υποστηρίξουν την διάκριση της τυπικής από τη μη τυπική ανάπτυξη. Συγκεκριμένα, οι απόφοιτοι θα έχουν αποκτήσει τεκμηριωμένες και σύγχρονες γνώσεις (α) για τα αναπτυξιακά ορόσημα, (β) τους μηχανισμούς αναπτυξιακής αλλαγής, και (γ) για τους παράγοντες που επιδρούν και αλληλεπιδρούν κατά την ανάπτυξη.

Η θεωρητική και μεθοδολογική κατάρτιση στο γνωστικό αντικείμενο της Αναπτυξιακής Ψυχολογίας προσδίδει αυξημένα επαγγελματικά προσόντα, επικυρωμένα με Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης που εκδίδεται με το πέρας του προγράμματος. Το Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης, δίνει ευκαιρίες επαγγελματικής αποκατάστασης στον ιδιωτικό τομέα αλλά και στο Ελληνικό Δημόσιο, ανάλογα με τα κάθε φορά ισχύοντα κριτήρια μοριοδότησης στην εκάστοτε μελλοντική προκήρυξη προσλήψεων.

Θεματικές Ενότητες

1. Η τυπική ανάπτυξη

Αναπτυξιακά ορόσημα (βρεφών, νηπίων, παιδιών). Ορισμός της τυπικής ανάπτυξης. Παρουσίαση των τομέων ανάπτυξης (νευρολογική και σωματική ανάπτυξη, γλωσσική ανάπτυξη, γνωστική ανάπτυξη και συναισθηματική ανάπτυξη). Τρόποι καθορισμού της τυπικής ανάπτυξης (τεστ – δοκιμασίες – νόρμες). 

2. Πρωταρχικός δεσμός.

Οι φάσεις διαμόρφωσης του δεσμού. Τυπολογία δεσμού – Παράγοντες που διευκολύνουν ή δυσχεραίνουν το δεσμό βρέφους με τα πρόσωπα παροχής φροντίδας

3. Γνωστική ανάπτυξη

Παρουσίαση των βασικών θεωριών για τη γνωστική ανάπτυξη (Piaget, Vygotsky, Θεωρία Επεξεργασίας Πληροφοριών)

4. Γλωσσική ανάπτυξη

Σταθμοί και ορόσημα. Διαστάσεις της γλωσσικής ανάπτυξη. Παρουσίαση των βασικών θεωριών για τη γλωσσική ανάπτυξη (Piaget, Vygotsky, Θεωρία Επεξεργασίας Πληροφοριών) 

5. Ψυχο-σεξουαλική και ψυχοκοινωνική ανάπτυξη

Παρουσίαση των θεωριών του Freud και του Erikson.

6. Συναισθηματική ανάπτυξη

Πρωτογενή και δευτερογενή συναισθήματα . Παρουσίαση αναπτυξιακών ορόσημων. Ανάπτυξη προ-κοινωνικών συμπεριφορών. Ενσυναίσθηση, ρύθμιση συναισθημάτων, διαμόρφωση των πρώτων φιλικών σχέσεων. Η επιθετικότητα στη νηπιακή και την παιδική ηλικία: Παρουσίαση αναπτυξιακών ορόσημων. Ερμηνείες για την εκδήλωσης επιθετικής συμπεριφοράς  

7. Ηθική ανάπτυξη

Παρουσίαση των θεωρητικών προσεγγίσεων για την ηθική ανάπτυξη. 

8. Διαμόρφωση της ταυτότητας του φύλου κατά την προσχολική και σχολική ηλικία

Παρουσίαση των βασικών απόψεων για τη διαμόρφωση της ταυτότητας του φύλου. Παρουσίαση βασικών θεωρητικών προσεγγίσεων (Freud, Bandura, γνωστική προσέγγιση).

9. Η επίδραση της οικογένειας κατά τη διάρκεια της ανάπτυξης.

Σε ποιούς απευθύνεται

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, νηπιαγωγούς, ψυχολόγους και  κοινωνικούς λειτουργούς και σε όσους γενικότερα εμπλέκονται στην εκπαίδευση, ψυχοεκπαίδευση και συμβουλευτική παιδιών. Απευθύνεται επίσης σε όσους επιθυμούν να αποκτήσουν επιπλέον μοριοδότηση για την ένταξη τους στο εκπαιδευτικό δυναμικό φορέων μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (π.χ. ΙΕΚ),  αλλά και σε οποιονδήποτε ενδιαφερόμενο για τη συγκεκριμένη θεματική κατάρτιση.

Γιατί να το παρακολουθήσω:

Το σεμινάριο μοριοδοτεί σε δομές μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης όπως Δ.ΙΕΚ, ΣΔΕ, ΚΔΒΜ, ΚΕΚ, σχολές ΟΑΕΔ και εξασφαλίζει ισχυρό συγκριτικό πλεονέκτημα για απασχόληση σε Ιδιωτικούς Εκπαιδευτικούς Οργανισμούς (Κολλέγια, ΚΕΣ, ΚΕΚ, ΙΕΚ, Φροντιστήρια, ΚΔΒΜ, ΚΕΣ).

2 Μόρια στο σύστημα διορισμών εκπαιδευτικών (ΑΣΕΠ – αναπληρωτές υποψήφιοι)

0.5 μονάδα για θέσεις Συμβούλων Εκπαίδευσης και Προϊσταμένων Κ.Ε.Σ.Υ. καθώς και

Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης, των Διευθυντών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Μάλιστα με το πρόσφατο σχέδιο νόμου η μοριοδότηση αναμένεται να τροποποιηθεί και να δίνει 1 μονάδα).

10 μόρια για διορισμούς εκπαιδευτικών ΤΕ και ΔΕ

Υπάρχει δυνατότητα επιπλέον μοροδότησης σε οποιαδήποτε προκήρυξη μοριοδοτεί τέτοιου τύπου βεβαιώσεις.

Διάρκεια Προγράμματος

9 μήνες, 450 ώρες

Επιστημονικά Υπεύθυνος

Σμαράγδα Καζή, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Εξελικτικής Ψυχολογίας

Γνωστικό Αντικείμενο : Εξελικτική Ψυχολογία

Η Σμαράγδα Καζή είναι Αναπληρώτρια Καθηγήτρια του Τμήματος Ψυχολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου (ΦΕΚ 258/τ.Γ'/27-03-2015). Ανήκει στον Τομέα Εκπαιδευτικής και Γνωστικής Ψυχολογίας και είναι μέλος του Εργαστηρίου Εφαρμοσμένης Ψυχολογίας. Είναι Αναπληρωτής Συντονιστής της Ειδίκευσης "Εφαρμοσμένη Γνωστική & Αναπτυξιακή Ψυχολογία", του ΠΜΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ

 

Στο Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών του Τμήματος, διδάσκει τα μαθήματα:

  • Εισαγωγή στην Αναπτυξιακή Ψυχολογία: Νοητική ανάπτυξη
  • Εισαγωγή στην Αναπτυξιακή Ψυχολογία: Κοινωνική Ανάπτυξη & Ανάπτυξη της  Προσωπικότητας
  • Πρακτικές  Ασκήσεις Στατιστικής
  • Σύγχρονα Ζητήματα Αναπτυξιακής Ψυχολογίας

Είναι πτυχιούχος του Τμήματος Φιλοσοφίας-Παιδαγωγικής-Ψυχολογίας με ειδίκευση στην Ψυχολογία, της Φιλοσοφικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, όπου έκανε και Μεταπτυχιακές Σπουδές στη Ψυχολογία. Είναι Διδάκτορας στο Γνωστικό αντικείμενο της Εξελικτικής Ψυχολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Α.Π.Θ. με θέμα διατριβής "Η δομή και η ανάπτυξη των γνωστικών και των υπεργνωστικών ικανοτήτων από τα 3 έως τα 8 χρόνια". Έχει κάνει Μεταδιδακτορικές σπουδές στο Yale University, Η.Π.Α.

Για περισσότερες πληροφορίες πιέστε εδώ.

Εισηγητές

Τουλουμάκου Άννα

Κόστος Προγράμματος

Εκπτωτικές κατηγορίες επιμορφούμενων έργου «Παιδοψυχολογία: Ολιστική προσέγγιση».

  1. Γενική κατηγορία κόστος Παρακολούθησης: 590€ σε 5 δόσεις (60€ κατά την εγγραφή)
  2. 25% έκπτωση για ανέργους, Μόνιμους και αναπληρωτές εκπαιδευτικούς του δημοσίου, για Άτομα με Αναπηρία με ποσοστό αναπηρίας 50% και πάνω.
  3. 25% έκπτωση σε περίπτωση προεξόφλησης.
  4. 25% έκπτωση για μαζικές εγγραφές σε ομάδες των 5 ατόμων και άνω.
  5. 25% για πρόωρη εγγραφή (early entry)
  6. 50% για αποφοίτους του Παντείου Πανεπιστημίου
  7. 50% έκπτωση σε 2ο πρόγραμμα εντός 18 μηνών από τη λήξη του προηγούμενου ή / και σε περίπτωση ταυτόχρονης παρακολούθησης 2 επιμορφώσεων.
  8. 50% έκπτωση για καθηγητές όλων των τριτοβάθμιων εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων.
  9. 50% επί του συνολικού ποσού των διδάκτρων στους εργαζόμενους του Παντείου Πανεπιστημίου, ανεξαρτήτως της μορφής απασχόλησης σε αυτό και μέχρι 2 θέσεις ανά 40 εκπαιδευόμενους, με την προϋπόθεση ότι, κατά το διάστημα διεξαγωγής του προγράμματος και μέχρι την ολοκλήρωσή του, η σύμβαση εργασίας τους δεν έχει λήξει.

 

*Μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος δικαιούστε και ένα ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΔΩΡΕΑΝ ΜΟΡΙΟΔΟΤΟΥΜΕΝΟ σεμινάριο, διάρκειας 100 ωρών, αξίας 175€, με τον θεματικό τίτλο: "Οργάνωση και Σχεδιασμός Διδασκαλίας σε ενήλικους και ανήλικους εκπαιδευόμενους".

Ποσοστό έκπτωσης Τελική τιμή Αριθμός δόσεων Προκαταβολή 2η δόση 3η δόση 4η δόση 5η δόση
0% 590€ 5 60€ 110€ 140€ 140€ 140€
25% 442,50€ 5 60€ 82,50€ 100€ 100€ 100€
50% 295€ 5 60€ 85€ 50€ 50€ 50€

 

Η προκαταβολή καταβάλλεται πριν από την έναρξη του προγράμματος για την ολοκλήρωση της εγγραφής και οι υπόλοιπες δόσεις καταβάλλονται μετά το πέρας κάθε μήνα περίπου από την ημερομηνία έναρξης του προγράμματος.

Οι παραπάνω εκπτώσεις ισχύουν εφόσον κατά την περίοδο εγγραφής σας ανήκετε σε μία από τις συγκεκριμένες κατηγορίες.

Επιστροφή διδάκτρων ΜΟΝΟ στην περίπτωση, που με υπαιτιότητα του φορέα, ακυρωθεί το σεμινάριο. Μετά την εγγραφή σας, καμία αίτηση επιστροφής διδάκτρων δεν εξετάζεται ούτε αξιολογείται. Τα δίδακτρα δεν χάνονται. Μπορείτε να τα αξιοποιήσετε σε επόμενο κύκλο σεμιναρίου του ίδιου θεματικού τίτλου.

 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΥΠΟΤΡΟΦΙΩΝ Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. ΠΑΝΤΕΙΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ

Σε όλα τα Προγράμματα του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. παρέχονται έπειτα από κλήρωση, συγκεκριμένες θέσεις Υποτροφίας, ως εξής:

- Μία θέση όταν οι εγγεγραμμένοι στο Πρόγραμμα είναι μέχρι και 20 άτομα.

- Δύο θέσεις όταν οι εγγεγραμμένοι στο Πρόγραμμα είναι από 21 μέχρι και 50 άτομα.

- Τρεις θέσεις όταν οι εγγεγραμμένοι στο Πρόγραμμα είναι από 51 μέχρι και 100

άτομα.

- Πέντε θέσεις όταν οι εγγεγραμμένοι στο Πρόγραμμα είναι άνω των 100 ατόμων.

 

Δικαιούχοι υποτροφίας είναι φυσικά πρόσωπα που έχουν συμπληρώσει το 18ο έτος της ηλικίας τους, είναι άνεργοι και διαθέτουν ενεργή κάρτα ανεργίας συνεχούς διάρκειας 18 μηνών και πάνω. 

Για να δηλώσετε συμμετοχή στην κλήρωση υποτροφίας  μπορείτε να κάνετε κλικ ΕΔΩ.

 

Τεχνικός Εξοπλισμός

Για τη βέλτιστη και απρόσκοπτη πρόσβαση και εργασία στο Σύστημα Ασύγχρονης Τηλεκπαίδευσης, οι ενδιαφερόμενοι/ες απαιτείται να διαθέτουν τα εξής:

1. Hλεκτρονικό υπολογιστή.
2. Σύνδεση στο Διαδίκτυο.

Για τη βέλτιστη και απρόσκοπτη πρόσβαση και εργασία στο Σύστημα Σύγχρονης Τηλεκπαίδευσης (Τηλεδιασκέψεις), οι ενδιαφερόμενοι/ες προτείνεται να:

1. Χρησιμοποιούν τις τελευταίες εκδόσεις φυλλομετρητών όπως για παράδειγμα Chrome,Mozilla.
2. Διαθέτουν μικρόφωνο, ακουστικά και προαιρετικά μια κάμερα.

Από την πλευρά του Προγράμματος προσφέρεται εξ αποστάσεως τεχνική υποστήριξη μέσω οργανωμένου Help Desk και παρέχονται οι απαραίτητες οδηγίες σε ζητήματα χρήσης εξοπλισμού και εγκατάστασης και ρύθμισης του απαραίτητου λογισμικού.

Επίσης, προσφέρεται υλικό οδηγιών χρήσης και παραδειγμάτων εφαρμογών, όπου αυτό χρειάζεται, καθημερινά, για τους υποψηφίους από τις 10:00πμ έως 4:00μμ στο τηλεφωνικό κέντρο με αριθμό 210 3009703

Μεθοδολογία - Αξιολόγηση

Ο εκπαιδευτικός σχεδιασμός ακολουθεί τη μεθοδολογία που υποστηρίζει την μικτή (blended) εξ Αποστάσεως ηλεκτρονική μάθηση, ένα συνδυασμό ασύγχρονης και σύγχρονης εκπαίδευσης, με απώτερο στόχο την εξοικείωση των συμμετεχόντων με το εκπαιδευτικό υλικό (438 ώρες ασύγχρονη τηλεκπαίδευση, 12 ώρες σύγχρονη εκπαίδευση).

Η διδασκαλία μέσω συστήματος ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης βασίζεται κυρίως στη μελέτη του εκπαιδευτικού υλικού σε χρόνο και τόπο που επιλέγει ο εκπαιδευόμενος καθώς και στην διεξαγωγή δραστηριοτήτων προκειμένου να διασφαλιστεί σε μεγάλο βαθμό η αυτονομία του/της εκπαιδευόμενου/ης.

Το εκπαιδευτικό και υποστηρικτικό υλικό του προγράμματος αναρτάται σταδιακά κατά τη διάρκεια του προγράμματος. Το υλικό βρίσκεται online, σε ψηφιακή μορφή. Η μελέτη και η εξάσκηση των συμμετεχόντων/ουσών ποικίλει ανάλογα με το γνωστικό αντικείμενο και βασίζεται κυρίως στην ασύγχρονη, αυτόνομη και ανεξάρτητη επεξεργασία του εκπαιδευτικού υλικού και στην εκπόνηση των απαιτούμενων εργασιών.

Η διδασκαλία μέσω συστήματος σύγχρονης τηλεκπαίδευσης βασίζεται σε προκαθορισμένες ζωντανές τηλεδιασκέψεις μεταξύ εκπαιδευτή και εκπαιδευομένων μέσω της χρήσης του ΖΟΟΜ.

Ο καθηγητής διδάσκει ζωντανά (real time) το μάθημα έχοντας τη δυνατότητα να χρησιμοποιεί διαφάνειες, εικόνες, video και ιστοσελίδες και οι εκπαιδευόμενοι το παρακολουθούν από οπουδήποτε επιθυμούν.

Ο καθηγητής επικοινωνεί με τους εκπαιδευόμενους μέσω ήχου, ενώ παράλληλα υπάρχει δυνατότητα μετάδοσης της εικόνας του ιδίου αλλά και των εκπαιδευομένων.

Επίσης υπάρχει η δυνατότητα επικοινωνίας μέσω κειμένου (chat) μεταξύ των συμμετεχόντων και με τον καθηγητή, με δυνατότητα αποστολής γραπτού μηνύματος σε όλους τους συμμετέχοντες (δημόσια συνομιλία) ή σε συγκεκριμένο συμμετέχοντα (ιδιωτική συνομιλία).

Οι εκπαιδευόμενοι συμμετέχουν ενεργά υποβάλλοντας ερωτήσεις, δίνοντας προφορικές ή/και γραπτές απαντήσεις, έχοντας τη δυνατότητα να αποθηκεύουν την τηλεδιάσκεψη και να επαναλάβουν το μάθημα όσες φορές χρειαστεί.

Για την αξιολόγηση των εκπαιδευομένων διενεργούνται τεστ αξιολόγησης για κάθε εκπαιδευτική ενότητα-σπόνδυλο. Οι ερωτήσεις μπορεί να είναι τύπου πολλαπλής επιλογής, συμπλήρωσης κενού, ελεύθερου κειμένου και προκύπτουν μέσω τράπεζας θεμάτων. Στις αξιολογήσεις υπάρχει η δυνατότητα καταγραφής των αποτελεσμάτων και εμφάνισής τους στους συμμετέχοντες.

Οι εκπαιδευόμενοι για την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος θα πρέπει να έχουν απαντήσει σε 9 κουίζ (1 για κάθε ενότητα), με συγκεκριμένο ποσοστό επιτυχίας 60%. Τα κουίζ θα προέρχονται από τράπεζα θεμάτων 100άδων ερωτήσεων και θα προκύπτουν στην αξιολόγηση του εκάστοτε μαθητή χωρίς καμία περιοδικότητα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα το μετρήσιμο μαθησιακό αποτέλεσμα, μιας και θα πρέπει να έχει αναγνώσει ο μαθητής το σύνολο του εκπαιδευτικού υλικού.

Επίσης, κατά τη διάρκεια του προγράμματος αναθέτονται στους εκπαιδευόμενους συγκεκριμένες εργασίες. Έτσι προάγεται και ο υγιής ανταγωνισμός μεταξύ των εκπαιδευομένων με αποτέλεσμα την ακόμα καλύτερη εκμετάλλευση του εκπαιδευτικού υλικού.

Μέσω της πλατφόρμας τηλεκπαίδευσης δίνεται στους επιμορφούμενους η δυνατότητα απευθείας επικοινωνίας τόσο με την εκπαιδευτική ομάδα του προγράμματος όσο και με τους υπόλοιπους συμμετέχοντες του ίδιου τμήματος 24 ώρες την ημέρα.

Παράλληλα, παρέχεται η δυνατότητα παρακολούθησης της προόδου των επιμορφούμενων τόσο από τους/τις ίδιους/ίδιες, όσο και από τους/τις διδάσκοντες/ουσες, ενώ η οργάνωση του χρόνου και η τήρηση των προθεσμιών υποβοηθάται με τη χρήση του ακαδημαϊκού ημερολογίου και του ειδικού χώρου (forum) για νέα και ανακοινώσεις.

Συνοπτικά, για την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος θα πραγματοποιηθούν 12 ώρες σύγχρονης παρακολούθησης, 2 γραπτές εργασίες και 9 αξιολογήσεις.

Επιπλέον, προσφέρεται η δυνατότητα ανάρτησης υλικού και εργασιών από την πλευρά των επιμορφούμενων προς αξιολόγηση.

Όλοι οι εκπαιδευόμενοι υποχρεούνται να λαμβάνουν την ενημέρωση τους αποκλειστικά μέσα από την πλατφόρμα τηλεκατάρτισης κατά τη διάρκεια συμμετοχής τους στο πρόγραμμα. Κάθε άλλη μορφή επικοινωνίας (e-mail, sms) από την ομάδα υλοποίησης του προγράμματος λειτουργεί υποστηρικτικά.

Στους εκπαιδευόμενους των προγραμμάτων του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. Παντείου Πανεπιστημίου, προσφέρεται πρόσβαση στις παρεχόμενες από τη Βιβλιοθήκη του Πανεπιστημίου υπηρεσίες.