Αποτελεσματική Επικοινωνία

Διάρκεια Προγράμματος

200 ώρες

 

 

 

Για Θέματα Οικονομικής και Διοικητικής Διαχείρισης.

Τηλέφωνο: 210 300 97 03  (help desk 10:00 π.μ. - 6:00 μ.μ.)                
E-mail: info@kedivim-panteion.gr 

 

Για Θέματα Προγράμματος Σπουδών και λοιπά Επιστημονικά Θέματα
E-mail: edu@kedivim-panteion.gr

Περίοδος Μαθημάτων
Έναρξη μαθημάτων 10 Απριλίου 2024
Προθεσμία Υποβολής Αιτήσεων
08.04.2024
Περιγραφή Προγράμματος

Η επικοινωνία στην επαγγελματική ζωή αποτελεί βασικό παράγοντα επιτυχίας κάθε εργαζόμενου, αλλά και καθοριστικό στοιχείο για την εύρυθμη λειτουργία των επιχειρήσεων. Ένας εργαζόμενος δεν αρκεί να διαθέτει εξειδικευμένες γνώσεις και το κατάλληλο τεχνικό υπόβαθρο, αλλά θα πρέπει να είναι σε θέση να επικοινωνεί με τρόπο στοχευμένο και αποτελεσματικό με συναδέλφους, προϊσταμένους και υφισταμένους, συνεργάτες, ανταγωνιστές και βέβαια τους καταναλωτές και πελάτες.

Ταυτόχρονα, μια επιχείρηση χρειάζεται προσωπικό που μπορεί να κατανοεί τις σύγχρονες τάσεις στην επιχειρησιακή επικοινωνία, να μπορεί να σχεδιάζει και να υλοποιεί αποτελεσματικές επικοινωνιακές στρατηγικές, αλλά και να επικοινωνεί εντός της επιχείρησης με πνεύμα συνεργασίας και συνεννόησης.

Το παρόν εκπαιδευτικό πρόγραμμα έρχεται να προσφέρει τις απαραίτητες γνώσεις και δεξιότητες που θα επιτρέψουν στους εκπαιδευόμενους να προσαρμοστούν στις σύγχρονες ανάγκες και να βελτιστοποιήσουν την επικοινωνία τους, είτε πρόκειται σε προφορική (παρουσιάσεις, δημόσιες ομιλίες, τηλεφωνικές και ψηφιακές συνομιλίες κ.α.), είτε σε γραπτή μορφή (reports, δελτία τύπου, προσφορές, προτάσεις κ.α.).

Σκοπός της επιμόρφωσης είναι να φτάσει το γνωστικό αντικείμενο της Αποτελεσματικής Επικοινωνίας σε κάθε γωνιά της Ελλάδας χωρίς αποκλεισμούς. Ως εκ τούτου, εάν κριθεί απαραίτητο, θα αναζητηθούν δομές κατάλληλες για παροχή εκπαιδευτικών υπηρεσιών.

Το πρόγραμμα αυτό υποστηρίζει τους εκπαιδευόμενους σε όλες τις πτυχές της επαγγελματικής επικοινωνίας. Βασικοί στόχοι του προγράμματος είναι:

- Η κατανόηση των στρατηγικών προσεγγίσεων και των τεχνικών που συντελούν στο να επικοινωνούμε αποτελεσματικά.

- Η ανάπτυξη δεξιοτήτων απαραίτητων στις παρουσιάσεις και το δημόσιο λόγο.

- Η ενίσχυση της αποτελεσματικότητας στη γραφή διαφόρων ειδών κειμένων στο χώρο της επιχειρηματικότητας (reporting, επικοινωνία μέσω e-mail, προτάσεις πωλήσεων κ.α.).

- Η απόκτηση γνώσεων σχετικά με τη χρήση νέων τεχνολογιών επικοινωνίας και η εξοικείωση με διάφορα εργαλεία.

- Η ενδυνάμωση στην οπτικοποίηση ιδεών και στατιστικών δεδομένων.

- Η ενίσχυση της συναισθηματικής νοημοσύνης, της δημιουργικότητας και της ηγεσίας στο πεδίο της επικοινωνίας.

Θεματικές Ενότητες

1. Στρατηγική επικοινωνίας

2. Επιτυχημένες Παρουσιάσεις

3. Γραφή Επαγγελματικών Κειμένων

4. Intercultural Communication

5. Ψηφιακή Επικοινωνία

6. Ολοκληρωμένη Επικοινωνία Μάρκετινγκ

Σε ποιούς απευθύνεται

Το σεμινάριο απευθύνεται:

- σε στελέχη επιχειρήσεων κάθε βαθμίδας και εξειδίκευσης

- ειδικότερα σε στελέχη που επικοινωνούν με πελάτες, προμηθευτές, Οργανισμούς, κρατικούς φορείς κλπ.

- σε φοιτητές και αποφοίτους που θέλουν να προετοιμαστούν ενόψει των πρώτων τους βημάτων στον επαγγελματικό στίβο

- σε επαγγελματίες που επιδιώκουν να αναπτύξουν δεξιότητες επικοινωνίας, παράλληλα με τις ειδικές γνώσεις που απαιτούνται στο επάγγελμά τους

- σε όσους θέλουν να γνωρίζουν περισσότερα σχετικά με νέες τεχνολογίες επικοινωνίας, στρατηγική επικοινωνίας, οπτικοποίηση δεδομένων και ιδεών

 

O/η απόφοιτος/η θα είναι σε θέση να γνωρίζει:

1. Τεχνικές παρουσίασης.

2. Στρατηγικές επικοινωνίας με τη χρήση διαφόρων μέσων.

3. Πώς να σχεδιάζει και να προετοιμάζει μια παρουσίαση.

4. Τα χαρακτηριστικά, τις δυνατότητες και τις προδιαγραφές στην ανάπτυξη νέων τεχνολογιών της επικοινωνίας.

5. Τις ιδιαιτερότητες και τα μυστικά γύρω από τη γραφή επαγγελματικών κειμένων.

 

Ο/Η απόφοιτος/η θα είναι ικανός/ή να:

1. Επικοινωνεί με τρόπο κατανοητό στατιστικά δεδομένα.

2. Να αξιοποιεί τεχνικές αφήγησης στην ανάπτυξη κάθε είδους επικοινωνίας.

3. Να οπτικοποιεί με τρόπο αποτελεσματικό δεδομένα και ιδέες.

4. Να ενσωματώνει στην επικοινωνία του αρχές, ηγεσίας, ομαδικότητας, συναισθηματικής νοημοσύνης.

3. Να κατανοεί τις ιδιαίτερες συνθήκες και των ρόλων της εθνικής η οργανωσιακής κουλτούρας σε κάθε είδους επικοινωνία.

 

Διάρκεια Προγράμματος

3 μήνες – 200 ώρες

Επιστημονικά Υπεύθυνος/νη

Καθηγητής Γεώργιος - Μιχαήλ Κλήμης

Ο Γιώργος Μιχαήλ Κλήμης B.Sc (Hons), PGDip.Sc, MBA, PhD, είναι Καθηγητής του τμήματος Επικοινωνίας, Μέσων Ενημέρωσης και Πολιτισμού του Παντείου Πανεπιστημίου με αντικείμενο Διοίκηση και Marketing. Σπούδασε Μαθηματικά στην Θεσσαλονίκη και Πληροφορική στο Λονδίνο. Είναι επίσης κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου MBA από την Cass Business School του City University του Λονδίνου. Μετά το πέρας των μεταπτυχιακών σπουδών του, του χορηγήθηκε υποτροφία, από την Cass, για τις διδακτορικές του σπουδές. Εργάστηκε στην Cass ως Research Fellow και ως επισκέπτης λέκτορας, συμμετέχοντας επίσης σε ερευνητικό project του Economic and Social Research Council του Ηνωμένου Βασιλείου με τίτλο “Globalisation, Technology and Creativity: Current Trends in the Music Industry”.

Στην Ελλάδα επίσης διδάσκει από το 2011 ως μέλος ΣΕΠ στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο στο πρόγραμμα «Διοίκηση Επιχειρήσεων και Οργανισμών», ενώ έχει διδάξει στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, στα ΤΕΙ Πειραιά στην Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης και αλλού. Έχει εργαστεί και σαν σύμβουλος επιχειρήσεων στην Ελλάδα και το εξωτερικό (Ηνωμένο Βασίλειο, Σουηδία). Ο Γ.Μ. Κλήμης έχει δημοσιεύσει σε έγκριτα διεθνή επιστημονικά περιοδικά όπως European Management Journal, British Journal of Management , European Journal of Communications, New Media and Society κ.α. Άρθρα του έχουν επίσης συμπεριληφθεί σε τόμους (ύστερα από κρίση) από εκδότες όπως ο Routledge. Το
άρθρο “Increasing Returns and Social Contagion in Cultural Industries” κέρδισε το βραβείο “Most Innovative Paper award’’ το 1998 από την Βρετανική Ακαδημία Μάνατζμεντ.

Για περισσότερες πληροφορίες πιέστε εδώ.

Κόστος Προγράμματος

Κόστος συμμετοχής 290€. Δυνατότητα καταβολής σε 3 δόσεις (60€ κατά την εγγραφή).

 

ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΙ ΕΚΠΤΩΣΗΣ

- 25% επί του συνολικού ποσού των διδάκτρων σε αποφοίτους του Παντείου Πανεπιστημίου, σε άνεργους, σε ΑμεΑ, με ποσοστό αναπηρίας 50% και πάνω, σε τρίτεκνους και πολύτεκνους.


- 25% έκπτωση για εργαζόμενους στον τομέα της επικοινωνίας και δημοσίων σχέσεων σε ιδιωτικό και δημόσιο τομέα.


- 25% εφάπαξ προεξόφληση ποσού.


- 25% ομαδικές εγγραφές των 5 ατόμων και άνω.


- 25% σε περίπτωση πρόωρης εγγραφής (10 ημέρες πριν την έναρξη).


- 50% έκπτωση για καθηγητές όλων των τριτοβάθμιων εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων σε 5 δόσεις.


- 50% για όσους παρακολουθούν ή έχουν παρακολουθήσει έως και 18 μήνες από την έναρξη του παρόντος ένα από τα παρακάτω προγράμματα του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. του Παντείου Πανεπιστημίου: «Eτήσια επιμόρφωση στη Θετική Ψυχολογία», «Εκπαίδευση εκπαιδευτών ενηλίκων», «Διοίκηση εκπαιδευτικών μονάδων», «Διαπολιτισμική εκπαίδευση», «Θετική Ψυχολογία στην εκπαίδευση», «Ετήσια επιμόρφωση στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (Ε.Α.Ε.): ολιστική προσέγγιση», «Ετήσια επιμόρφωση στη Διοίκηση Μονάδων Υγείας», «Ετήσια επιμόρφωση στη Σχολική ψυχολογία», «Σεξουαλική διαπαιδαγώγηση και ψυχολογία της νεανικής σχέσης», «Ετήσια επιμόρφωση στην Παιδοψυχολογία: Ολιστική προσέγγιση», «Εφαρμοσμένη εγκληματολογία: στο μυαλό ενός δράστη», «Ετήσια επιμόρφωση στη Διδακτική της ελληνικής ως δεύτερης ή ξένης γλώσσας», «Social Media και οπτικοακουστικά εργαλεία: εφαρμογές σε τουρισμό και πολιτισμό», «Ψηφιοποίηση εκπαιδευτικής διαδικασίας. Αξιοποίηση εργαλείων σύγχρονης/ ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης και δημιουργία προσαρμοστικού διαδραστικού εκπαιδευτικού υλικού.», «Βασικές Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων και Οργανισμών (Mini-MBA)», «Πολιτιστικός τουρισμός και εφαρμοσμένη επικοινωνία: το παράδειγμα της κεντρικής Μακεδονίας», «Οικονομική εγκληματικότητα και το έγκλημα πίσω από το έγκλημα», «Διοίκηση - Ηγεσία σε Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.) στον 21ο αιώνα», «Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη».


- 50% επί του συνολικού ποσού των διδάκτρων στους εργαζόμενους του Παντείου Πανεπιστημίου και έως 2 θέσεις στα 40 άτομα, με την προϋπόθεση ότι η σύμβαση εργασίας τους είναι σε ισχύ.

 

Σύμφωνα με την κοινωνική πολιτική εκπτώσεων που εφαρμόζει το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. Παντείου Πανεπιστημίου, παρέχεται περιορισμένος αριθμός θέσεων υποτροφίας, πλήρους απαλλαγής του κόστους των διδάκτρων για  εγγεγραμμένους/ες στο Μητρώο ανέργων της Δ.ΥΠ.Α. (πρώην Ο.Α.Ε.Δ.) για συνεχές διάστημα 18 μηνών και άνω στο Μητρώο ανέργων του Ο.Α.Ε.Δ., κατόπιν κλήρωσης.  

Υποβολή αίτησης για υποτροφία  (εδώ)

 

Κατά τη διάρκεια υλοποίησης του προγράμματος, παρέχεται πρόσβαση σε συλλογές της Βιβλιοθήκης του Παντείου Πανεπιστημίου και άλλων Πανεπιστημίων της ημεδαπής και αλλοδαπής, καθώς επίσης, η δυνατότητα δανεισμού και διαδανεισμού βιβλίων.

Μετά την εγγραφή σας και σε περίπτωση αδυναμίας συμμετοχής στον κύκλο για τον οποίον εγγραφήκατε, τα δίδακτρα δεν επιστρέφονται, αλλά δεν χάνονται. Μπορείτε να τα αξιοποιήσετε σε επόμενη περίοδο υλοποίησης (εκπαιδευτικό κύκλο) του ίδιου σεμιναρίου.

Τεχνικός Εξοπλισμός

 Για τη χρήση της πλατφόρμας moodle απαιτούνται ένας υπολογιστής και πρόσβαση στο διαδίκτυο.

Για τη βέλτιστη και απρόσκοπτη πρόσβαση και εργασία στο Σύστημα Ασύγχρονης Τηλεκπαίδευσης, οι ενδιαφερόμενοι/ες απαιτείται να διαθέτουν τα εξής:

1.
Hλεκτρονικό υπολογιστή.
2. Σύνδεση
ADSL για πρόσβαση στο Διαδίκτυο, με ελάχιστη απαιτούμενη ταχύτητα σύνδεσης στο Διαδίκτυο (download: 1 Mbps, upload: 0.5 Mbps).

Για τη βέλτιστη και απρόσκοπτη πρόσβαση και εργασία στο Σύστημα Σύγχρονης Τηλεκπαίδευσης (Τηλεδιασκέψεις), οι ενδιαφερόμενοι/ες προτείνεται να:

1. Χρησιμοποιούν τον φυλλομετρητή
Mozilla Firefox.
2. Κατεβάσουν στον υπολογιστή τους (
Download) εάν δεν διαθέτουν το πρόγραμμα Adobe Flash Player.
3. Διαθέτουν μικρόφωνο και ακουστικά και προαιρετικά και μια κάμερα.

Από την πλευρά του Προγράμματος προσφέρεται εξ αποστάσεως τεχνική υποστήριξη μέσω οργανωμένου
Help Desk και παρέχονται οι απαραίτητες οδηγίες σε ζητήματα χρήσης εξοπλισμού και εγκατάστασης και ρύθμισης του απαραίτητου λογισμικού.

Επίσης, προσφέρεται υλικό οδηγιών χρήσης και παραδειγμάτων εφαρμογών, όπου αυτό χρειάζεται, καθημερινά, για τους υποψηφίους από τις 10:00π.μ. έως 4:00μ.μ. στο τηλεφωνικό κέντρο με αριθμό: 210 3009703.

 

Μεθοδολογία - Αξιολόγηση

Ο εκπαιδευτικός σχεδιασμός ακολουθεί τη μεθοδολογία που υποστηρίζει την μικτή (blended) εξ αποστάσεως ηλεκτρονική μάθηση, ένα συνδυασμό ασύγχρονης και σύγχρονης εκπαίδευσης, με απώτερο στόχο την εξοικείωση των συμμετεχόντων με το εκπαιδευτικό υλικό.

Η διδασκαλία μέσω συστήματος ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης
 βασίζεται κυρίως στη μελέτη του εκπαιδευτικού υλικού σε χρόνο και τόπο που επιλέγει ο εκπαιδευόμενος καθώς και στην διεξαγωγή δραστηριοτήτων προκειμένου να διασφαλιστεί σε μεγάλο βαθμό η αυτονομία του/της εκπαιδευόμενου/ης. Το εκπαιδευτικό και υποστηρικτικό υλικό του προγράμματος αναρτάται σταδιακά κατά τη διάρκεια του προγράμματος. Το υλικό βρίσκεται online, σε ψηφιακή μορφή, ενώ παράλληλα δίνεται η δυνατότητα τοπικής αποθήκευσής του. Είναι εύκολα εκτυπώσιμο για τους χρήστες που προτιμούν το έντυπο υλικό.

Η διδασκαλία μέσω συστήματος σύγχρονης τηλεκπαίδευσης βασίζεται σε προκαθορισμένες ζωντανές τηλεδιασκέψεις μεταξύ εκπαιδευτή και εκπαιδευομένων μέσω της χρήσης του ΖΟΟΜ ή του Big Blue Button. Ο εκπαιδευτής διδάσκει ζωντανά (real time) το μάθημα έχοντας τη δυνατότητα να χρησιμοποιεί διαφάνειες, εικόνες, video και ιστοσελίδες και οι εκπαιδευόμενοι το παρακολουθούν από οπουδήποτε επιθυμούν. Ο καθηγητής επικοινωνεί με τους εκπαιδευόμενους μέσω ήχου, ενώ παράλληλα υπάρχει δυνατότητα μετάδοσης της εικόνας του ιδίου. Επίσης υπάρχει η δυνατότητα επικοινωνίας μέσω κειμένου (chat) μεταξύ των συμμετεχόντων και με τον καθηγητή, με δυνατότητα αποστολής γραπτού μηνύματος σε όλους τους συμμετέχοντες (δημόσια συνομιλία) ή σε συγκεκριμένο συμμετέχοντα (ιδιωτική συνομιλία).
Οι εκπαιδευόμενοι συμμετέχουν ενεργά υποβάλλοντας ερωτήσεις, δίνοντας προφορικές ή/και γραπτές απαντήσεις, έχοντας τη δυνατότητα να αποθηκεύουν την τηλεδιάσκεψη και να επαναλάβουν το μάθημα όσες φορές χρειαστεί.

Κατά την διάρκεια του προγράμματος θα υλοποιηθούν 3 ζωντανές ψηφιακές συναντήσεις συνολικής διάρκειας 9 ωρών.

Η διαδικασία αξιολόγησης
 βασίζεται σε τεστ αξιολόγησης & γραπτές εργασίες.

Οι εκπαιδευόμενοι θα κληθούν να συμπληρώσουν ένα τεστ αξιολόγησης για κάθε εκπαιδευτική ενότητα-σπόνδυλο και οι ερωτήσεις μπορεί να είναι τύπου πολλαπλής επιλογής, συμπλήρωσης κενού, ελεύθερου κειμένου και προκύπτουν μέσω τράπεζας θεμάτων. Στις αξιολογήσεις υπάρχει η δυνατότητα καταγραφής των αποτελεσμάτων και εμφάνισής τους στους συμμετέχοντες. Για κάθε επιμέρους τεστ αξιολόγησης θα πρέπει ο εκπαιδευόμενος/η να συγκεντρώσει ποσοστό επιτυχίας ≥ 60%. Τα κουίζ θα προέρχονται από τράπεζα θεμάτων 100άδων ερωτήσεων και θα προκύπτουν στην αξιολόγηση του εκάστοτε μαθητή χωρίς καμία περιοδικότητα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα το μετρήσιμο μαθησιακό αποτέλεσμα, μιας και θα πρέπει να έχει αναγνώσει ο μαθητής το σύνολο του εκπαιδευτικού υλικού.
Επίσης, κατά τη διάρκεια του προγράμματος ανατίθενται στους εκπαιδευόμενους εργασίες υπό την καθοδήγηση της εκπαιδευτικής ομάδας, οι οποίες υποβάλλονται σε συγκεκριμένες ημερομηνίες στα ειδικά πεδία της πλατφόρμας. Έτσι προάγεται και ο υγιής ανταγωνισμός μεταξύ των εκπαιδευομένων με αποτέλεσμα την ακόμα καλύτερη εκμετάλλευση του εκπαιδευτικού υλικού.

Η επικοινωνία με την εκπαιδευτική ομάδα του προγράμματος
 γίνεται μέσω της πλατφόρμας 24 ώρες την ημέρα. Επίσης, στην πλατφόρμα αναρτώνται ανακοινώσεις από την εκπαιδευτική ομάδα και από την διοικητική υποστήριξη του προγράμματος. Κατά την διάρκεια του προγράμματος, όλοι οι εκπαιδευόμενοι υποχρεούνται να λαμβάνουν την ενημέρωση τους αποκλειστικά μέσα από την πλατφόρμα τηλεκατάρτισης κατά τη διάρκεια συμμετοχής τους στο πρόγραμμα. Κάθε άλλη μορφή επικοινωνίας (e-mail, sms) από την ομάδα υλοποίησης του προγράμματος λειτουργεί υποστηρικτικά.

Ο χρόνος μελέτης και εξάσκησης των συμμετεχόντων/ουσών
 ποικίλει ανάλογα με το γνωστικό αντικείμενο του καθενός και βασίζεται κυρίως στην ασύγχρονη, αυτόνομη και ανεξάρτητη επεξεργασία του εκπαιδευτικού υλικού. Για την οργάνωση του χρόνου μελέτης και την τήρηση των προθεσμιών της διαδικασίας αξιολόγησης ο χρήστης της πλατφόρμας υποβοηθάται με τη χρήση του ακαδημαϊκού ημερολογίου που εμφανίζεται στο ταμπλό της πλατφόρμας και του ειδικού χώρου (forum) για νέα και ανακοινώσεις.

Για τη λήψη του πιστοποιητικού ο εκπαιδευόμενος καλείται να καλύψει το συνολικό κόστος της επιμόρφωσης και να επιτύχει στις εκπαιδευτικές δραστηριότητες όπως αυτές ορίζονται. Το πιστοποιητικό αποστέλλεται σε ψηφιακή μορφή από την κεντρική γραμματεία σε διάστημα έναν έως τρεις μήνες από την επίσημη λήξη του προγράμματος.