Προγράμματα - Κοινωνικές επιστήμες

Οι διακρίσεις λόγω φύλου στην πολιτική ζωή εξακολουθούν να παραμένουν σοβαρό κοινωνικό και πολιτικό ζήτημα, με σημαντικό αντίκτυπο για τη δημοκρατία, την ανάπτυξη και την κοινωνική συνοχή. Η ανάγκη υλοποίησης του προγράμματος προκύπτει κυρίως από τη νέα κατάσταση που δημιουργούν οι σημαντικές θεσμικές αλλαγές (νομοθεσία, εθνικές και ευρωπαϊκές πολιτικές κ.λπ.), καθώς και η ανάπτυξη του δημόσιου λόγου για τα θέματα της ισόρροπης συμμετοχής γυναικών και ανδρών στην πολιτική ζωή.

 Επιπλέον, προκύπτει από το έλλειμμα γνώσεων για τη σχέση φύλου με την δημοκρατία και του θεσμούς της, καθώς και από τις σεξιστικές συμπεριφορές στα ΜΜΕ και τον δημόσιο λόγο. Τέλος, η ανάγκη υλοποίησης του προγράμματος προκύπτει και από την έλλειψη πληροφόρησης σχετικά με τους νόμους και τις πολιτικές άλλων χωρών που έχουν επιτύχει ισόρροπη συμμετοχή ανδρών και γυναικών και έχουν περιορίσει τα εμπόδια σε όσα άτομα θέλουν να εμπλακούν ενεργά με την πολιτική.

Η απόκτηση στοχευμένων γνώσεων, μέσω πρακτικών εφαρμογών και βιωματικών εργαστηρίων, είναι αναγκαία για την ευαισθητοποίηση των πολιτικών υποκειμένων, καθώς επίσης και για την ανάδειξη τρόπων δικτύωσης και συλλογικής δράσης για την ισόρροπη και ουσιαστική πολιτική συμμετοχή όλων των πολιτών.

Το πρόγραμμα επιμόρφωσης στοχεύει στην απόκτηση εξειδικευμένων γνώσεων σε σύγχρονα θέματα έμφυλης βίας και ισότητας των φύλων. Σκοπός του προγράμματος είναι η ευαισθητοποίηση, όπως επίσης η εμβριθής ενημέρωση και πληροφόρηση των συμμετεχόντων και συμμετεχουσών, προκειμένου να αναπτύξουν δεξιότητες για την αναγνώριση, την κατανόηση και την αντιμετώπιση της έμφυλης βίας και την προώθηση αποτελεσματικών παρεμβάσεων, στο πεδίο δραστηριότητάς τους.

 Σκοπός του προγράμματος είναι η εξοικείωση των εκπαιδευομένων με θεωρητικές και ιστορικές εννοιολογήσεις της παιδικής και νεανικής ηλικίας, καθώς και της παραδοσιακής και σύγχρονης παιδικής και νεανικής κουλτούρας. Παράλληλα, μέσα από τη συζήτηση θεματικών, όπως το παιχνίδι, οι τελετουργίες, η εργασία και η κατανάλωση, εξετάζονται ερωτήματα γύρω από τους τρόπους που η συμμετοχή των μελών διαφόρων ηλικιακών κατηγοριών σε ποικίλες πρακτικές στην καθημερινή τους ζωή συντελεί στη συγκρότηση, αναπαραγωγή ή μεταβολή  ηγεμονικών αντιλήψεων και σχέσεων κυριαρχίας.

 Το πρόγραμμα, επιπλέον, παρέχει τη δυνατότητα κατάρτισης στη δημιουργία εκπαιδευτικών προγραμμάτων για παιδιά της προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας.

   Το πρόγραμμα απευθύνεται σε κάθε πολίτη που ενδιαφέρεται να επιμορφωθεί μέσω θεωρητικών και εμπειρικών γνώσεων στον σχεδιασμό και την οργάνωση δράσεων αλληλεγγύης σε δομημένο οργανωτικό πλαίσιο. Αντικείμενο του προγράμματος είναι η επιμόρφωση στελεχών στο σχεδιασμό και την οργάνωση δράσεων αλληλεγγύης, σε συνδυασμό με τον σχεδιασμό κοινωνικών πολιτικών από δημόσιους φορείς, δίνοντας έμφαση στην αξία της αλληλέγγυας και εθελοντικής δράσης, με την έννοια της ενθάρρυνσης ανάληψης πρωτοβουλιών και επιλογών από την πλευρά του/της εκπαιδευόμενου/ης, ως ενεργού πολίτη.

    Θα διερευνήσουμε τις διαστάσεις της αλληλεγγύης στα πεδία άσκησης κοινωνικής πολιτικής ως μηχανισμό άρσης των διαδικασιών του κοινωνικού αποκλεισμού και ανισοτήτων που πλήττουν το μεγαλύτερο μέρος των πληθυσμών της ελληνικής κοινωνίας. Στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος, προσφέρεται ταυτόχρονη συμμετοχή σε σύντομης διάρκειας πρακτική άσκηση, ως γνωριμία με το πεδίο δράσης που εσείς θα επιλέξετε, με στόχο μέσα από την εμπειρία σας, την εκμάθηση βέλτιστων και αποτελεσματικών πρακτικών παροχής βοήθειας στην κοινωνία και σε ευάλωτους πληθυσμούς, καθώς επίσης, την απόκτηση δεξιοτήτων κρίσιμων και βασικών για την πρόσληψη στελεχών σε αντίστοιχες θέσεις εργασίας, ώστε να αναλάβουν τον σχεδιασμό, την οργάνωση, την υλοποίηση και τον συντονισμό δράσεων αλληλεγγύης.