3 μήνες - 200 ώρες
Για Θέματα Οικονομικής και Διοικητικής Διαχείρισης
Τηλέφωνο: 210 300 97 03 (help desk 10:00 π.μ. - 6:00 μ.μ.)
Fax: 210 300 97 04
E-mail: info@kedivim-panteion.gr
Για Θέματα Προγράμματος Σπουδών και λοιπά Επιστημονικά Θέματα
E-mail: edu@kedivim-panteion.gr
Στο πλαίσιο του προγράμματος "Εκπαίδευση Εκπαιδευτών Ενηλίκων", υλοποιούνται εξ αποστάσεως σεμινάρια 200 ωρών με στόχο α) την απόκτηση δεξιοτήτων Εκπαιδευτών Ενηλίκων β) την προετοιμασία και την απευθείας συμμετοχή στις εξετάσεις αξιολόγησης εκπαιδευτικής επάρκειας υποψήφιων Εκπαιδευτών Ενηλίκων μη Τυπικής Εκπαίδευσης του Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. (Υπουργείο Παιδείας) (Ν. 4386/16 Άρθρο 67) και γ) τη μοριοδότηση για προσλήψεις σε δομές μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Γίνε εκπαιδευτής ενηλίκων, διεκδίκησε θέσεις εργασίας σε προκυρήξεις προσλήψεων δομών μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Επέλεξε νέο ή και παράλληλο δρόμο σταδιοδρομίας ως εκπαιδευτικός.
Το πρόγραμμα επιμόρφωσης στην Εκπαίδευση Εκπαιδευτών Ενηλίκων θα εφοδιάσει τους εκπαιδευτικούς με μεθόδους, εργαλεία και ικανότητες, ώστε να αναβαθμίσουν τις ήδη υπάρχουσες γνώσεις τους σε θέματα της φιλοσοφίας και των αρχών της εκπαίδευσης ενηλίκων. Ακόμα, θα βελτιώσει τις εκπαιδευτικές πρακτικές των συμμετεχόντων, αναπτύσσοντας σύγχρονες και καινοτόμες εκπαιδευτικές δράσεις, οι οποίες θα ενισχύσουν τη δημιουργικότητα και την κριτική σκέψη (π.χ. με την αξιοποίηση της τέχνης και των μεθόδων της Μετασχηματίζουσας Μάθησης).
Ειδικότερα, οι επιμορφούμενοι θα αποσαφηνίσουν τις έννοιες της εκπαίδευσης ενηλίκων, της συνεχιζόμενης εκπαίδευσης και της δια βίου μάθησης, θα γνωρίσουν τα βασικά χαρακτηριστικά των ενηλίκων εκπαιδευομένων, θα μάθουν να σχεδιάζουν διαφοροποιημένα εκπαιδευτικά προγράμματα και διδακτικές ενότητες, αλλά και να κάνουν σωστή χρήση εκπαιδευτικών τεχνικών και εποπτικών μέσων, έτσι ώστε να επιτρέπουν την ενεργή συμμετοχή των εκπαιδευομένων. Επιπλέον, θα κατανοήσουν την αναγκαιότητα της βιωματικής προσέγγισης της γνώσης, της ομαδοσυνεργατικής μάθησης και των διαθεματικών προσεγγίσεων, θα κατανοήσουν το διαφορετικό τρόπο που προσλαμβάνουν τη γνώση οι ενήλικες, θα γνωρίσουν τους κανόνες που διέπει η δυναμική της ομάδας και το ρόλο τους ως εκπαιδευτές στην ομάδα, θα αναγνωρίσουν την αναγκαιότητα του επαγγελματισμού στην εκπαίδευση ενηλίκων και θα κατανοήσουν την αναγκαιότητα της ευελιξίας των προγραμμάτων σπουδών, έτσι ώστε να επαναπροσδιορίζονται οι στόχοι, τροποποιώντας το περιεχόμενο και προσαρμόζοντάς το κάθε φορά στις ανάγκες των εκπαιδευομένων.
Οι θεματικές ενότητες του προγράμματος ονομάζονται «Σπόνδυλοι» ακολουθώντας την ονοματολογία την οποία έχει θέσει η Υπουργική Απόφαση 2844/23-10-2012 σύμφωνα με την οποία στο Πλαίσιο Προγράμματος Εκπαίδευσης Εκπαιδευτών αποτυπώνονται κατ’ ελάχιστον τα ακόλουθα:
α) Τα προγράμματα εκπαίδευσης εκπαιδευτών έχουν σπονδυλωτή διάρθρωση. Κάθε αυτοτελής σπόνδυλος θα πρέπει να περιλαμβάνει μια ή και περισσότερες ενότητες μαθησιακών αποτελεσμάτων και να υπάρχει η δυνατότητα κάθε σπόνδυλος να αντιστοιχεί σε πιστωτικές μονάδες παρακολούθησης και βαθμούς ECVET που θα δηλώνουν τη σχετική βαρύτητα του σπονδύλου σε σχέση με το πλήρες προσόν.
β) Η παρακολούθηση κάθε σπονδύλου περιλαμβάνει μελέτη υλικού και εκπόνηση μιας ή περισσότερων εργασιών και τελική εξεταστική δοκιμασία καθώς και συμμετοχή σε συναντήσεις πρόσωπο με πρόσωπο, με στόχο τη διαρκή βελτίωση/ανατροφοδότηση των εκπαιδευόμενων εκπαιδευτών.
γ) Ένας τουλάχιστον από τους σπονδύλους θα περιλαμβάνει βιωματική εφαρμογή εκπαιδευτικών μεθόδων και τεχνικών, προκειμένου οι προς πιστοποίηση εκπαιδευτές να εξοικειωθούν με βασικές διεργασίες της εκπαίδευσης ενηλίκων, αλλά ταυτόχρονα να προετοιμαστούν και για τη διαδικασία αξιολόγησης και πιστοποίησης της εκπαιδευτικής τους επάρκειας
Ακολουθούν οι θεματικές ενότητες – σπόνδυλοι και οι ενότητες μαθησιακών αποτελεσμάτων αριθμημένα. (Πληρούν απόλυτα την επίσημη τράπεζα θεμάτων του ΕΟΠΠΕΠ όπως έχει καθορίσει το εκπαιδευτικό υλικό για τη συμμετοχή στις εξετάσεις εκπαιδευτικής επάρκειας εκπαιδευτών μη τυπικής εκπαίδευσης)
1. Ομάδα Εκπαιδευομένων - Ομάδες στόχοι (35 ώρες)
1.1.1. Χαρακτηριστικά ενηλίκων εκπαιδευοµένων
1.1.2. Εμπόδια στη μάθηση που αντιμετωπίζουν οι ενήλικοι εκπαιδευόμενοι
1.1.3. Προϋποθέσεις αποτελεσματικής μάθησης ενηλίκων
1.1.4. Η εκπαιδευτική ομάδα στην εκπαίδευση ενηλίκων
1.1.5. Ο ρόλος του εκπαιδευτή ενηλίκων
1.1.6. Οι εκπαιδευτικές τεχνικές
1.1.7. Σχεδιασμός διδακτικής ενότητας
2. Δυναμική της ομάδας (10 ώρες)
2.1.1. Εισαγωγικά
2.1.2. Εννοιολογικές προσεγγίσεις της δυναμικής της ομάδας
2.1.3. Βασικοί παράγοντες προσδιορισμού της δυναμικής της ομάδας
2.1.4. Δομή της ομάδας
2.1.5. Στόχοι μιας εργασίας στα πλαίσια της ομάδας
2.1.6. Τεχνικές εργασίας στα πλαίσια της ομάδας
3. Θεωρητικό Πλαίσιο - Αρχές Εκπαίδευσης Ενηλίκων (15 ώρες)
3.1.1. Οι στόχοι της βιωματικής μάθησης και τα μέσα της βιωματικής διδασκαλίας
3.1.2. Η ιδιαιτερότητα και ο σκοπός της εκπαίδευσης ενηλίκων σύμφωνα
3.1.3. με τη θεωρία του Jack Mezirow για τη Μετασχηματίζουσα Μάθηση
4. Ιστορική Εξέλιξη - Εκπαιδευτική Πολιτική (10 ώρες)
4.1.1. Εθνικό πλαίσιο δια βίου μάθησης-Κέντρα Δια Βίου Μάθησης
4.1.2. Η «κυβερνητική στρατηγική» στη διά βίου εκπαίδευση σε ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο: Εν-νοιολογικές αποσαφηνίσεις
4.1.3. Η «κυβερνητική στρατηγική» στη διά βίου εκπαίδευση στην Ελλάδα
4.1.4. Θεωρητικές προσεγγίσεις για την διά βίου μάθηση στην Ελλάδα: διαχρονική εξέλιξη και προο-πτική
4.1.5. Η Ευρωπαϊκή Ένωση για τη διά βίου μάθηση
4.1.6. Ελληνική εμπειρία: διαχρονικές εξελίξεις και ανοιχτά προβλήματα
5. Μεθοδολογία Σχεδιασμού - Κοινωνικό-Οικονομικό/ Πολιτισμικό Πλαίσιο (10 ώρες)
5.1.1. Σχεδιασμός και Οργάνωση Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων
5.1.2. Ζητήματα οργάνωσης προγραμμάτων Εκπαίδευσης Ενηλίκων
6. Εκπαιδευτικές Μέθοδοι – Τεχνικές – Εκπαιδευτική διεργασία (8 ώρες)
6.1.1. Ο καταιγισμός ιδεών ως διδακτική τεχνική για την προσέγγιση των περιβαλλοντικών προβλημάτων
6.1.2. Ο καταιγισμός ιδεών ως διδακτική τεχνική (τεχνική και πρακτική εφαρμογή-παραδείγματα)
7. Βασικές Ικανότητες – Φύλο – Διαπολιτισμικότητα (10 ώρες)
7.1.1. Πώς θα καταλάβω ότι έχω διαπολιτισμική ικανότητα;
7.1.2. Η εκπαίδευση των εκπαιδευτικών στη διαπολιτισμική ικανότητα μέσα από μία βιωματική προσέγγιση (θεωρητικό πλαίσιο και παραδοχές, δραστηριότητες της ανάπτυξης της διαπολιτισμικής ικανότητας)
7.1.3. Στόχοι της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης και ο ρόλος της εκπαίδευσης ενηλίκων
8. Εκπαιδευτικό υλικό – Εποπτικά μέσα – Χώρος (30 ώρες)
8.1.1. Εποπτικά μέσα διδασκαλίας
8.1.2. Φύλλα διδασκαλίας
8.1.3. Φύλλα εφαρμογής
8.1.4. Μέσα Διδασκαλίας & Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία
9. Αυτοαξιολόγηση – Συνεχής ανάπτυξη (12 ώρες)
9.1.1. Διαδικασία αυτοαξιολόγησης σχολικής μονάδας
9.1.2. Αξιολόγηση και Αυτοαξιολόγηση Εκπαιδευομένων- Αξιολόγηση Εκπαιδευτικού
9.1.3. Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και των Εκπαιδευτικών
10. Σχέδια μαθήματος-Διδακτικά Σενάρια (40 ώρες)
10.1.1. Τράπεζα Θεμάτων ΕΟΠΠΕΠ
10.1.2. Έντυπο δόμησης μικροδιδασκαλίας
10.1.3. Η μικροδιδασκαλία, εργαλείο εκπαιδευτή
10.1.4. Παραδείγματα σχεδιασμού και παρουσίασης μικροδιδασκαλίας
10.1.5. Παράδειγμα διαθεματικής δραστηριότητας
10.1.6. Παράδειγμα σχεδίου δράσης- Project
11. Επιπρόσθετο Υλικό
11.1.1. Εισαγωγή στην εκπαίδευση ενηλίκων
11.1.2. Διεργασία ομάδας-εκπαίδευση & υποστήριξη κοινωνικά ευπαθών ομάδων
11.1.3. Εκπαίδευση Εκπαιδευτών για τα Κέντρα Διά Βίου Μάθησης
11.1.4. Η αξιολόγηση στην εκπαίδευση ενηλίκων
11.1.5. Σχεδιασμός διδακτικής ενότητας
Η παρακολούθηση του προγράμματος αναμένεται να ωφελήσει τους συμμετέχοντες, τόσο γνωστικά όσο και επαγγελματικά. Συγκεκριμένα, όλοι όσοι ολοκληρώσουν επιτυχώς το πρόγραμμα αναμένεται να έχουν αποκτήσει:
Γνώση των αρχών και της μεθοδολογίας του θεματικού αντικειμένου.
Εμπειρία στις στρατηγικές και στη μεθοδολογία του επιστημονικού θεματικού αντικειμένου.
Αυξημένα επαγγελματικά προσόντα, επικυρωμένα με βεβαίωση παρακολούθησης.
Το πρόγραμμα «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΩΝ ΕΝΗΛΙΚΩΝ» (200 ώρες) επιμορφώνει τους υποψήφιους εκπαιδευτές ενηλίκων ως προς τις βασικές αρχές εκπαίδευσης ενηλίκων και δίνει το δικαίωμα σε όσους δεν κατέχουν διδακτική προϋπηρεσία 150 ωρών, να μεταβούν απευθείας στις εξετάσεις πιστοποίησης εκπαιδευτικής επάρκειας του ΕΟΠΠΕΠ.
Επίσης, μοριοδοτείται σε προκηρύξεις που αφορούν:
• Εκπαιδευτές Ενηλίκων σε ΔΙΕΚ, ΔΣΕΚ, (e-) ΚΔΒΜ, ΙΕΚ ΟΑΕΔ, ΔΣΕΚ, ΠΣΕΚ.
• Συμβούλους Σταδιοδρομίας και Συμβούλους Ψυχολόγους στα ΣΔΕ.
• Υποδιευθυντές και Διευθυντές στα ΣΔΕ, ΔΙΕΚ.
• Αποσπάσεις μόνιμων εκπαιδευτικών στα ΣΔΕ.
• Εκπαιδευτικό Προσωπικό στα ΣΔΕ.
• Υπεύθυνους Εκπαίδευσης και Επικεφαλής υπευθύνων Εκπαίδευσης της πράξης «Κέντρα Διά Βίου Μάθησης (Κ.Δ.Β.Μ.)» στα πλαίσια Προγραμματικών Συμβάσεων.
• Συμβούλους – Συντονιστές Εκπαίδευσης σε Καταστήματα Κράτησης.
200 ώρες έως 3 μήνες
8 ECTS
Λέανδρος Νικόλαος
Λέανδρος Νικόλαος, Καθηγητής
Γνωστικό Αντικείμενο: Οικονομικά με ειδίκευση στην Οικονομία των Μέσων
Ο Νίκος Λέανδρος γεννήθηκε στον Πειραιά. Σπούδασε Οικονομικά στο Λονδίνο και στο Μάντσεστερ (Salford University) όπου και ανακηρύχθηκε Διδάκτωρ των Οικονομικών Επιστημών. Αντιπρύτανης Οικονομικών, Προγραμματισμού και Ανάπτυξης και Πρόεδρος του ΕΛΚΕ του Παντείου Πανεπιστημίου Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών από τον Οκτώβριο 2016. Πρόεδρος του Τμήματος Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού την περίοδο Σεπτέμβριος 2010-Αύγουστος 2014.
Δίδαξε Οικονομικά στο Πανεπιστήμιο του Salford και επί σειρά ετών εργάστηκε στη Διεύθυνση Οικονομικών Μελετών της Τράπεζας Ελλάδος. Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Αθηναϊκού-Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων την περίοδο Απρίλιος 2015-Μάρτιος 2018. Μέλος της Διοικούσας Επιτροπής των ευρωπαϊκών δράσεων COST A20 και COST A30. Eπισκέπτης Καθηγητής σε Πανεπιστήμια του εξωτερικoύ μεταξύ των οποίων στο Boston University, Paris 8, Istanbul Bilgi University, Izmir University of Economics, Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου. Mέλος του διδακτικού προσωπικού του Διεθνούς Θερινού Σεμιναρίου της Σύρου «E-Journalism, Cultural Content and Creative Economy».
Έχει δημοσιεύσει σημαντικό αριθμό επιστημονικών άρθρων κυρίως σε θέματα που αφορούν τα οικονομικά των Μέσων και την Οικονομική Ανάπτυξη. Είναι συγγραφέας των βιβλίων Μαζικά Έντυπα Επικοινωνίας στην Ελλάδα. Οικονομικές και Τεχνολογικές Προσεγγίσεις (Εκδόσεις Δελφίνι, 1992), Πολιτική Οικονομία των ΜΜΕ (Καστανιώτης, 2000), Το Διαδίκτυο. Ανάπτυξη και Αλλαγή (Καστανιώτης, 2005), Επιχειρηματικές Στρατηγικές στη Βιομηχανία των Μέσων (Καστανιώτης, 2008) και Οικονομική Κρίση και Σύγχρονη Ανάπτυξη. Η Οπτική της Πολιτικής Οικονομίας (Εκδόσεις Διόνικος, 2012). Επίσης έχει επιμεληθεί τα βιβλία: Νέες Τεχνολογίες, Ηλεκτρονικό Εμπόριο και Βιβλίο, μαζί με το Γιώργο Παυλίδη (Εκδόσεις Ζήτη, 2004), The Impact of Internet on the Mass Media in Europe (Abramis, 2006) και Tourism and New Media (με Z. Andreopoulou, G. Quaranta & R. Salvia), (Franco Angeli, 2016).
Για περισσότερες Πληροφορίες πιέστε εδώ.
Το αρχικό κόστος επιμόρφωσης είναι 300€ και η καταβολή του μπορεί να ρυθμιστεί σε τρεις δόσεις.
Προκαταβολή με την εγγραφή 60€ .
Δικαιούχοι έκπτωσης:
- 225€ σε άνεργους, ΑμεΑ με ποσοστό αναπηρίας 50% και πάνω, τρίτεκνους και πολύτεκνους
- 225€ Εφάπαξ προεξόφληση ποσού - 10 ημέρες πριν από την ημερομηνία έναρξης
- 225€ Μαζικές εγγραφές σε ομάδες των 5 ατόμων
- 225€ για πρόωρη εγγραφή
- 150€ για αποφοίτους Παντείου Πανεπιστημίου
- 150€ για δεύτερο επιμορφωτικό πρόγραμμα εντός 18 μηνών από την έναρξη του προηγούμενου ή / και σε περίπτωση ταυτόχρονης παρακολούθησης δύο προγραμμάτων, από τα παρακάτω: «Eτήσια επιμόρφωση στη Θετική Ψυχολογία», «Διοίκηση εκπαιδευτικών μονάδων», «Διαπολιτισμική εκπαίδευση», «Θετική Ψυχολογία στην εκπαίδευση», «Ετήσια επιμόρφωση στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (Ε.Α.Ε.): ολιστική προσέγγιση», «Ετήσια επιμόρφωση στη Διοίκηση Μονάδων Υγείας», «Ετήσια επιμόρφωση στη Σχολική ψυχολογία», «Σεξουαλική διαπαιδαγώγηση και ψυχολογία της νεανικής σχέσης», «Ετήσια επιμόρφωση στην Παιδοψυχολογία: Ολιστική προσέγγιση», «Εφαρμοσμένη εγκληματολογία: στο μυαλό ενός δράστη», «Ετήσια επιμόρφωση στη Διδακτική της ελληνικής ως δεύτερης ή ξένης γλώσσας», «Social Media και οπτικοακουστικά εργαλεία: εφαρμογές σε τουρισμό και πολιτισμό», «Ψηφιοποίηση εκπαιδευτικής διαδικασίας. Αξιοποίηση εργαλείων σύγχρονης/ ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης και δημιουργία προσαρμοστικού διαδραστικού εκπαιδευτικού υλικού.», «Αποτελεσματική Επικοινωνία», «Βασικές Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων και Οργανισμών (Mini-MBA)», «Πολιτιστικός τουρισμός και εφαρμοσμένη επικοινωνία: το παράδειγμα της κεντρικής Μακεδονίας», «Οικονομική εγκληματικότητα και το έγκλημα πίσω από το έγκλημα», «Διοίκηση - Ηγεσία σε Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.) στον 21ο αιώνα», «Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη».
- 150€ για εργαζόμενους του Παντείου Πανεπιστημίου, ανεξαρτήτως της μορφής απασχόλησης σε αυτό και μέχρι 2 θέσεις ανά 40 εκπαιδευόμενους, με την προϋπόθεση ότι, κατά το διάστημα διεξαγωγής του Προγράμματος και μέχρι την ολοκλήρωσή του, η σύμβαση εργασίας τους δεν έχει λήξει.
Επιστροφή διδάκτρων ΜΟΝΟ στην περίπτωση, που με υπαιτιότητα του φορέα, ακυρωθεί το σεμινάριο. Μετά την εγγραφή σας, καμία αίτηση επιστροφής διδάκτρων δεν εξετάζεται ούτε αξιολογείται. Τα δίδακτρα δεν χάνονται. Μπορείτε να τα αξιοποιήσετε σε επόμενο κύκλο σεμιναρίου του ίδιου θεματικού τίτλου.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΥΠΟΤΡΟΦΙΩΝ Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. ΠΑΝΤΕΙΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ
Σε όλα τα Προγράμματα του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. παρέχονται έπειτα από κλήρωση, συγκεκριμένες θέσεις Υποτροφίας, ως εξής:
- Μία θέση όταν οι εγγεγραμμένοι στο Πρόγραμμα είναι μέχρι και 20 άτομα.
- Δύο θέσεις όταν οι εγγεγραμμένοι στο Πρόγραμμα είναι από 21 μέχρι και 50 άτομα.
- Τρεις θέσεις όταν οι εγγεγραμμένοι στο Πρόγραμμα είναι από 51 μέχρι και 100
άτομα.
- Πέντε θέσεις όταν οι εγγεγραμμένοι στο Πρόγραμμα είναι άνω των 100 ατόμων.
- Δικαιούχοι υποτροφίας είναι φυσικά πρόσωπα που έχουν συμπληρώσει το 18ο έτος της ηλικίας τους και είναι άνεργοι που διαθέτουν ενεργή κάρτα ανεργίας συνεχούς διάρκειας 18 μηνών και πάνω.
Οι ενδιαφερόμενοι για υποτροφία, μπορούν να κάνουν την αίτηση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για το πρόγραμμα που επιθυμούν (εδώ).
Για τη βέλτιστη και απρόσκοπτη πρόσβαση και εργασία στο Σύστημα Ασύγχρονης Τηλεκπαίδευσης, οι ενδιαφερόμενοι/ες απαιτείται να διαθέτουν τα εξής:
1. Hλεκτρονικό υπολογιστή.
2. Σύνδεση στο Διαδίκτυο.
Για τη βέλτιστη και απρόσκοπτη πρόσβαση και εργασία στο Σύστημα Σύγχρονης Τηλεκπαίδευσης (Τηλεδιασκέψεις), οι ενδιαφερόμενοι/ες προτείνεται να:
1. Χρησιμοποιούν τις τελευταίες εκδόσεις φυλλομετρητών όπως για παράδειγμα Chrome, Mozilla.
2. Διαθέτουν μικρόφωνο, ακουστικά και προαιρετικά μια κάμερα.
Από την πλευρά του Προγράμματος προσφέρεται εξ αποστάσεως τεχνική υποστήριξη μέσω οργανωμένου Help Desk και παρέχονται οι απαραίτητες οδηγίες σε ζητήματα χρήσης εξοπλισμού και εγκατάστασης και ρύθμισης του απαραίτητου λογισμικού.
Επίσης, προσφέρεται υλικό οδηγιών χρήσης και παραδειγμάτων εφαρμογών, όπου αυτό χρειάζεται, καθημερινά, για τους υποψηφίους από τις 10:00πμ έως 4:00μμ στο τηλεφωνικό κέντρο με αριθμό: 210 3009703.
Ο εκπαιδευτικός σχεδιασμός ακολουθεί τη μεθοδολογία που υποστηρίζει την μικτή (blended) εξ αποστάσεως ηλεκτρονική μάθηση, ένα συνδυασμό ασύγχρονης, σύγχρονης αλλά και δια ζώσης εκπαίδευσης, με απώτερο στόχο την εξοικείωση των συμμετεχόντων με το εκπαιδευτικό υλικό (180 ώρες ασύγχρονη τηλεκπαίδευση, 15 ώρες σύγχρονη, 5 ώρες διά ζώσης/σύγχρονη εκπαίδευση).
Η διδασκαλία μέσω συστήματος ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης βασίζεται κυρίως στη μελέτη του εκπαιδευτικού υλικού σε χρόνο και τόπο που επιλέγει ο εκπαιδευόμενος καθώς και στην διεξαγωγή δραστηριοτήτων προκειμένου να διασφαλιστεί σε μεγάλο βαθμό η αυτονομία του/της εκπαιδευόμενου/ης.
Το εκπαιδευτικό και υποστηρικτικό υλικό του προγράμματος αναρτάται σταδιακά κατά τη διάρκεια του προγράμματος. Το υλικό βρίσκεται on-line, σε ψηφιακή μορφή, ενώ παράλληλα δίνεται η δυνατότητα τοπικής αποθήκευσής του. Είναι εύκολα εκτυπώσιμο για τους χρήστες που προτιμούν το έντυπο υλικό. Η μελέτη και η εξάσκηση των συμμετεχόντων/ουσών ποικίλει ανάλογα με το γνωστικό αντικείμενο και βασίζεται κυρίως στην ασύγχρονη, αυτόνομη και ανεξάρτητη επεξεργασία του εκπαιδευτικού υλικού και στην εκπόνηση των απαιτούμενων εργασιών.
Η διδασκαλία μέσω συστήματος σύγχρονης τηλεκπαίδευσης βασίζεται σε προκαθορισμένες ζωντανές τηλεδιασκέψεις μεταξύ εκπαιδευτή και εκπαιδευομένων μέσω της χρήσης του Big Blue Button.
Ο καθηγητής διδάσκει ζωντανά (real time) το μάθημα έχοντας τη δυνατότητα να χρησιμοποιεί διαφάνειες, εικόνες, video και ιστοσελίδες και οι εκπαιδευόμενοι το παρακολουθούν από οπουδήποτε επιθυμούν.
Ο καθηγητής επικοινωνεί με τους εκπαιδευόμενους μέσω ήχου, ενώ παράλληλα υπάρχει δυνατότητα μετάδοσης της εικόνας του ιδίου αλλά και των εκπαιδευομένων.
Επίσης υπάρχει η δυνατότητα επικοινωνίας μέσω κειμένου (chat) μεταξύ των συμμετεχόντων και με τον καθηγητή, με δυνατότητα αποστολής γραπτού μηνύματος σε όλους τους συμμετέχοντες (δημόσια συνομιλία) ή σε συγκεκριμένο συμμετέχοντα (ιδιωτική συνομιλία).
Οι εκπαιδευόμενοι συμμετέχουν ενεργά υποβάλλοντας ερωτήσεις, δίνοντας προφορικές ή/και γραπτές απαντήσεις, έχοντας τη δυνατότητα να αποθηκεύουν την τηλεδιάσκεψη και να επαναλάβουν το μάθημα όσες φορές χρειαστεί.
Κατά την διάρκεια του προγράμματος οι συνεδρίες θα πραγματοποιηθούν ως ακολούθως, διάρκειας 5 ωρών έκαστη:
Η 1η υλοποιείται κατά την έναρξη του προγράμματος και περιέχει καλωσόρισμα, τον οδικό χάρτη υλοποίησης του σεμιναρίου, εισαγωγικές έννοιες και συνοπτική παρουσίαση των τριών πρώτων ενοτήτων.
Η 2η υλοποιείται στο μέσο του προγράμματος και περιέχει συνοπτική παρουσίαση των τεσσάρων επόμενων ενοτήτων, επίλυση αποριών, διευκρινήσεις για εργασίες.
Η 3η υλοποιείται προς το τέλος του προγράμματος και περιέχει συνοπτική παρουσίαση των τριών τελευταίων ενοτήτων και παρουσίαση μικροδιδασκαλιών.
Η 4η συνάντηση ανήκει στη ‘βιωματική εφαρμογή εκπαιδευτικών μεθόδων και τεχνικών’ απόδοσης μικροδιδασκαλίας και προσομοίωση της διδασκαλίας σε αίθουσα από τους ίδιους τους επιμορφούμενους.
* Η διά ζώσης συνάντηση θα πραγματοποιείται αναλόγως τη συμμετοχή, σε κάθε περιφερειακή ενότητα. Δύναται οι συμμετέχοντες/ουσες να μετακινηθούν στην πλησιέστερη Περιφερειακή ενότητα για την παρακολούθηση της.
Σκοπός της παραπάνω εκπαίδευσης είναι η σφαιρική προετοιμασία ενός εκπαιδευτή ενηλίκων. Για την αξιολόγηση των εκπαιδευομένων διενεργούνται τεστ αξιολόγησης για κάθε εκπαιδευτική ενότητα-σπόνδυλο. Οι ερωτήσεις μπορεί να είναι τύπου πολλαπλής επιλογής, συμπλήρωσης κενού, ελεύθερου κειμένου και προκύπτουν μέσω τράπεζας θεμάτων. Στις αξιολογήσεις υπάρχει η δυνατότητα καταγραφής των αποτελεσμάτων και εμφάνισής τους στους συμμετέχοντες.
Επίσης, κατά τη διάρκεια του προγράμματος αναθέτονται στους εκπαιδευόμενους συγκεκριμένες εργασίες, μια βιβλιογραφική (έκτασης 1.350 λέξεων και πάνω) και μια μικροδιδασκαλία, οι καλύτερες των οποίων δύναται να παρουσιαστούν από τον εκπαιδευόμενο κατά την διάρκεια της τρίτης τηλεδιάσκεψης προς παραδειγματισμό των υπολοίπων. Έτσι προάγεται και ο υγιής ανταγωνισμός μεταξύ των εκπαιδευομένων με αποτέλεσμα την ακόμα καλύτερη εκμετάλλευση του εκπαιδευτικού υλικού.
Μέσω της πλατφόρμας τηλεκπαίδευσης δίνεται στους επιμορφούμενους η δυνατότητα απευθείας επικοινωνίας, τόσο με τον επιστημονικά υπεύθυνο του προγράμματος όσο και με τους υπόλοιπους συμμετέχοντες του ίδιου τμήματος.
Παράλληλα, παρέχεται η δυνατότητα παρακολούθησης της προόδου των επιμορφούμενων τόσο από τους/τις ίδιους/ίδιες, όσο και από τους/τις διδάσκοντες/ουσες, ενώ η οργάνωση του χρόνου και η τήρηση των προθεσμιών διευκολύνεται με τη χρήση του ακαδημαϊκού ημερολογίου και του ειδικού χώρου (forum) για νέα και ανακοινώσεις.
Επιπλέον, προσφέρεται η δυνατότητα ανάρτησης υλικού και εργασιών από την πλευρά των επιμορφούμενων προς αξιολόγηση.
Όλοι οι εκπαιδευόμενοι υποχρεούνται να λαμβάνουν την ενημέρωση τους αποκλειστικά μέσα από την πλατφόρμα τηλεκατάρτισης κατά τη διάρκεια συμμετοχής τους στο πρόγραμμα. Κάθε άλλη μορφή επικοινωνίας (email, sms) από την ομάδα υλοποίησης του προγράμματος λειτουργεί υποστηρικτικά.
Συνοπτικά, για την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος θα πραγματοποιηθούν 4 συνεδρίες, 2 γραπτές εργασίες και 10 αξιολογήσεις, 1 για κάθε επιμέρους ενότητα-σπόνδυλο του προγράμματος.
Στους/στις εκπαιδευόμενους/ες των προγραμμάτων του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. Παντείου Πανεπιστημίου, προσφέρεται πρόσβαση στις παρεχόμενες από τη Βιβλιοθήκη του Πανεπιστημίου υπηρεσίες.
Για τη λήψη του πιστοποιητικού ο εκπαιδευόμενος καλείται να καλύψει το συνολικό κόστος της επιμόρφωσης και να επιτύχει στις εκπαιδευτικές δραστηριότητες όπως αυτές ορίζονται. Το πιστοποιητικό αποστέλλεται σε ψηφιακή μορφή από την κεντρική γραμματεία σε διάστημα έναν έως τρεις μήνες από την επίσημη λήξη του προγράμματος.