Επιμόρφωση στην Ψυχολογία και Συμβουλευτική της χρόνιας νόσου και της αναπηρίας

Διάρκεια Προγράμματος

6 μήνες – 360 ώρες

 

 

 

Για Θέματα Οικονομικής και Διοικητικής Διαχείρισης

 

Τηλέφωνο: 210 300 97 03  (help desk 10:00 π.μ. - 6:00 μ.μ.)               

E-mail: info@kedivim-panteion.gr

Web site: https://e-learning.panteion.gr/

 

Περίοδος Μαθημάτων
Έναρξη μαθημάτων 19 Σεπτεμβρίου 2024
Προθεσμία Υποβολής Αιτήσεων
17.09.2024
Περιγραφή Προγράμματος

Το πρόγραμμα Eπιμόρφωσης στην Ψυχολογία και τη Συμβουλευτική της χρόνιας νόσου και της Αναπηρίας, έχει ως στόχο την παροχή εφαρμόσιμης γνώσης στην ψυχολογία και τη συμβουλευτική της χρόνιας νόσου και της αναπηρίας. Περίπου το 1/3 του πληθυσμού πάσχει από κάποια χρόνια νόσο ή εμφανίζει κάποιας μορφής αναπηρία, ενώ στο μέλλον το ποσοστό αυτό προβλέπεται να αυξηθεί. Η εμφάνιση μιας χρόνιας νόσου ή αναπηρίας διαταράσσει την ομαλότητα του τρόπου ζωής των ατόμων και των οικείων τους και αλλοιώνει την ποιότητα της ζωής τους. Η σωστή και επιστημονικά ορθή ψυχολογική υποστήριξη διευκολύνει την αντιμετώπιση και την καίρια προσαρμογή, σε όλα τα στάδια της χρόνιας νόσου (προδιαγνωστική, οξεία, χρόνια, ενδεχομένως τελική) και της όποιας αναπηρίας.

Οι συμμετέχοντες στο πρόγραμμα θα είναι σε θέση να διακρίνουν το περιεχόμενο των εννοιών της υγείας, της ασθένειας και της αναπηρίας. Θα γνωρίσουν τις βασικές αρχές και θεωρητικούς ορισμούς που συνδέονται με τις αντιληπτικές διαστάσεις και την γνωστική αναπαράσταση της ασθένειας και της αναπηρίας. Ακόμη θα διακρίνουν τις βασικές αρχές συμβουλευτικής στην υγεία και την αναπηρία μέσω του προσδιορισμού των θεωρητικών προσεγγίσεων αλλά και των πρακτικών και διαδικασιών που εφαρμόζονται ανάλογα με την περίπτωση (συμβουλευτική πρόληψης, αντιμετώπισης κρίσεων, γνωστοποίησης και πένθους).

Με βάση τα παραπάνω οι συμμετέχοντες θα καταστούν ικανοί να ενημερώνουν και να ευαισθητοποιούν όλους τους εμπλεκόμενους σε θέματα διαχείρισης χρόνιων ασθενειών και αναπηρίας έχοντας ως κριτήριο την υιοθέτηση και την προώθηση της ψυχολογίας της αποκατάστασης σε ατομικό και ομαδικό επίπεδο μέσω της ασθενοκεντρικής προσέγγισης της συμβουλευτικής διαδικασίας.

Εφόσον οι συμμετέχοντες συγκεντρώνουν και τα απαιτούμενα επαγγελματικά προσόντα θα είναι σε θέση να ασκήσει συμβουλευτική μέσω ολοκληρωμένων παρεμβάσεων κατά περίπτωση σε ατομικό και ομαδικό επίπεδο.

 

Θεματικές Ενότητες

Ακολουθούν οι θεματικές ενότητες:

 

1. Βασικές Αρχές. Υγεία, Χρόνια νόσος και αναπηρία
2. Συμβουλευτική και Ψυχοθεραπεία στο χώρο της υγείας
3. Ψυχολογία και Συμβουλευτική σε καταληκτικά νοσήματα
4. Ψυχολογία και Συμβουλευτική της οικογένειας
5. Ψυχολογικές και Συμβουλευτικές παρεμβάσεις σε σωματικές αναπηρίες

Σε ποιούς απευθύνεται

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα απευθύνεται σε ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς, επαγγελματίες υγείας, συμβούλους, φροντιστές και όσους γενικότερα εμπλέκονται στην αντιμετώπιση και διαχείριση της χρόνιας νόσου και οποιασδήποτε μορφή αναπηρίας. Απευθύνεται επίσης σε προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές αντίστοιχων ειδικοτήτων, αλλά και σε οποιονδήποτε ενδιαφερόμενο για τη συγκεκριμένη θεματική κατάρτιση. Το πρόγραμμα μπορεί επίσης να ενδυναμώσει και να ευαισθητοποιήσει οποιοδήποτε έρχεται σε επαφή με άτομα που αντιμετωπίζουν προβλήματα υγείας λόγω χρόνιας νόσου ή αναπηρίας

Διάρκεια Προγράμματος

6 μήνες – 360 ώρες

Επιστημονικά Υπεύθυνος/νη

Παναγιώτης Κορδούτης

Ο Παναγιώτης Κορδούτης είναι Καθηγητής του Τμήματος Ψυχολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου (ΦΕΚ 575/τ.Γ'/06-06-2013) και Πρόεδρος του Τμήματος. Ανήκει στον Τομέα Κοινωνικής Ψυχολογίας. Είναι Διευθυντής του Εργαστηρίου Εφαρμοσμένης Ψυχολογίας και Συντονιστής της Ειδίκευσης "Ταυτότητες και Διαπροσωπικές Σχέσεις" του ΠΜΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ.

Στο Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών διδάσκει τα μαθήματα:

Πρακτικές Ασκήσεις Στατιστικής
Ιστορία και Συστήματα της Ψυχολογίας
Ψυχολογία των Διαπροσωπικών Σχέσεων Ι
Ταυτότητα Φύλου
Ψυχολογία των Διαπροσωπικών Σχέσεων ΙΙ

Είναι πτυχιούχος της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών (Τομέας Φιλοσοφικής, Παιδαγωγικής, Ψυχολογίας). Έκανε
Μεταπτυχιακές Σπουδές στην Ψυχολογία, University of California, Santa Barbara, Department of Psychology. Είναι Διδάκτορας στην Ψυχολογία, University of California, Santa Barbara, Department of Psychology.

Κόστος Προγράμματος

Κόστος συμμετοχής: 690€ σε 3 δόσεις (60€ κατά την εγγραφή).


- 25% επί του συνολικού ποσού των διδάκτρων, σε ανέργους και σε Άτομα με Αναπηρία, με ποσοστό αναπηρίας 50% και πάνω και στους συνοδούς/φροντιστές τους, σε τρίτεκνους και πολύτεκνους.


- 25% Εφάπαξ προεξόφληση ποσού.


- 25% Μαζικές εγγραφές σε ομάδες των 5 ατόμων σε 3 δόσεις.


- 25% σε περίπτωση πρόωρης εγγραφής (10 ημέρες πριν την έναρξη), σε 3 δόσεις .


- 50% έκπτωση για: Απόφοιτους του Παντείου πανεπιστημίου σε 3 δόσεις.


- 50% έκπτωση για: Καθηγητές όλων των τριτοβάθμιων εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων σε 3 δόσεις.


- 50% για όλους όσοι παρακολουθούν ή έχουν παρακολουθήσει έως και 18 μήνες πριν από την έναρξη του παρόντος ένα από τα παρακάτω προγράμματα του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. Παντείου Πανεπιστημίου: «Eτήσια επιμόρφωση στη Θετική Ψυχολογία», «Εκπαίδευση εκπαιδευτών ενηλίκων», «Διοίκηση εκπαιδευτικών μονάδων», «Διαπολιτισμική εκπαίδευση», «Θετική Ψυχολογία στην εκπαίδευση», «Ετήσια επιμόρφωση στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (Ε.Α.Ε.): ολιστική προσέγγιση», «Ετήσια επιμόρφωση στη Διοίκηση Μονάδων Υγείας», «Ετήσια επιμόρφωση στη Σχολική ψυχολογία», «Σεξουαλική διαπαιδαγώγηση και ψυχολογία της νεανικής σχέσης», «Ετήσια επιμόρφωση στην Παιδοψυχολογία: Ολιστική προσέγγιση», «Εφαρμοσμένη εγκληματολογία: στο μυαλό ενός δράστη», «Ετήσια επιμόρφωση στη Διδακτική της ελληνικής ως δεύτερης ή ξένης γλώσσας», «Social Media και οπτικοακουστικά εργαλεία: εφαρμογές σε τουρισμό και πολιτισμό», «Αποτελεσματική Επικοινωνία», «Βασικές Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων και Οργανισμών (Mini-MBA)», «Πολιτιστικός τουρισμός και εφαρμοσμένη επικοινωνία: το παράδειγμα της κεντρικής Μακεδονίας», «Οικονομική εγκληματικότητα και το έγκλημα πίσω από το έγκλημα»,  «Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη», «Διοίκηση - Ηγεσία σε Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.) στον 21ο αιώνα».


- 50% επί του συνολικού ποσού των διδάκτρων στους εργαζόμενους του Παντείου Πανεπιστημίου.

 

Στο πλαίσιο των υποστηρικτών εκπαιδευτικών υπηρεσιών παρέχεται ακόμα:

- πρόσβαση σε συλλογές της Βιβλιοθήκης του Παντείου Πανεπιστημίου και άλλων Πανεπιστημίων της ημεδαπής και αλλοδαπής, καθώς επίσης, η δυνατότητα δανεισμού και διαδανεισμού βιβλίων.

 


Παροχές - Υποτροφίες

Σε όλα τα Προγράμματα του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. παρέχονται έπειτα από κλήρωση, συγκεκριμένες θέσεις Υποτροφίας ως εξής:

- Μία θέση όταν οι εγγεγραμμένοι στο Πρόγραμμα είναι μέχρι και 20 άτομα.

- Δύο θέσεις όταν οι εγγεγραμμένοι στο Πρόγραμμα είναι από 21 μέχρι και 50 άτομα.

- Τρεις θέσεις όταν οι εγγεγραμμένοι στο Πρόγραμμα είναι από 51 μέχρι και 100 άτομα.

- Πέντε θέσεις όταν οι εγγεγραμμένοι στο Πρόγραμμα είναι άνω των 100 ατόμων.

Οι ενδιαφερόμενοι Οι ενδιαφερόμενοι για υποτροφία μπορούν να κάνουν την αίτηση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για το πρόγραμμα που επιθυμούν (εδώ).


 

ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ

Δικαίωμα συμμετοχής έχουν φυσικά πρόσωπα που έχουν συμπληρώσει το 18ο έτος της ηλικίας τους, έχουν δικαιοπρακτική ικανότητα και είναι άνεργοι που διαθέτουν ενεργή κάρτα ανεργίας συνεχούς διάρκειας 18 μηνών και πάνω.

 

Τεχνικός Εξοπλισμός

Για τη βέλτιστη και απρόσκοπτη πρόσβαση και εργασία στο Σύστημα Ασύγχρονης Τηλεκπαίδευσης, οι ενδιαφερόμενοι/ες απαιτείται να διαθέτουν τα εξής:

1. Hλεκτρονικό υπολογιστή.
2. Σύνδεση ADSL για πρόσβαση στο Διαδίκτυο, με ελάχιστη απαιτούμενη ταχύτητα σύνδεσης στο Διαδίκτυο (download: 1 Mbps, upload: 0.5 Mbps).

Μεθοδολογία - Αξιολόγηση

Ο εκπαιδευτικός σχεδιασμός ακολουθεί τη μεθοδολογία που υποστηρίζει την μικτή (blended) εξ αποστάσεως ηλεκτρονική μάθηση, ένα συνδυασμό ασύγχρονης και σύγχρονης εκπαίδευσης, με απώτερο στόχο την εξοικείωση των συμμετεχόντων με το εκπαιδευτικό υλικό.

Η διδασκαλία μέσω συστήματος ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης βασίζεται κυρίως στη μελέτη του εκπαιδευτικού υλικού σε χρόνο και τόπο που επιλέγει ο εκπαιδευόμενος καθώς και στην διεξαγωγή δραστηριοτήτων προκειμένου να διασφαλιστεί σε μεγάλο βαθμό η αυτονομία του/της εκπαιδευόμενου/ης. Το εκπαιδευτικό και υποστηρικτικό υλικό του προγράμματος αναρτάται σταδιακά κατά τη διάρκεια του προγράμματος. Το υλικό βρίσκεται online, σε ψηφιακή μορφή, ενώ παράλληλα δίνεται η δυνατότητα τοπικής αποθήκευσής του. Είναι εύκολα εκτυπώσιμο για τους χρήστες που προτιμούν το έντυπο υλικό.

Η διδασκαλία μέσω συστήματος σύγχρονης τηλεκπαίδευσης βασίζεται σε προκαθορισμένες ζωντανές τηλεδιασκέψεις μεταξύ εκπαιδευτή και εκπαιδευομένων μέσω της χρήσης του ΖΟΟΜ ή του Big Blue Button. Ο εκπαιδευτής διδάσκει ζωντανά (real time) το μάθημα έχοντας τη δυνατότητα να χρησιμοποιεί διαφάνειες, εικόνες, video και ιστοσελίδες και οι εκπαιδευόμενοι το παρακολουθούν από οπουδήποτε επιθυμούν. Ο καθηγητής επικοινωνεί με τους εκπαιδευόμενους μέσω ήχου, ενώ παράλληλα υπάρχει δυνατότητα μετάδοσης της εικόνας του ιδίου αλλά και των εκπαιδευομένων. Επίσης υπάρχει η δυνατότητα επικοινωνίας μέσω κειμένου (chat) μεταξύ των συμμετεχόντων και με τον καθηγητή, με δυνατότητα αποστολής γραπτού μηνύματος σε όλους τους συμμετέχοντες (δημόσια συνομιλία) ή σε συγκεκριμένο συμμετέχοντα (ιδιωτική συνομιλία). Οι εκπαιδευόμενοι συμμετέχουν ενεργά υποβάλλοντας ερωτήσεις, δίνοντας προφορικές ή/και γραπτές απαντήσεις, έχοντας τη δυνατότητα να αποθηκεύουν την τηλεδιάσκεψη και να επαναλάβουν το μάθημα όσες φορές χρειαστεί.

Η διαδικασία αξιολόγησης βασίζεται σε τεστ αξιολόγησης.
Οι εκπαιδευόμενοι θα κληθούν να συμπληρώσουν ένα τεστ αξιολόγησης για κάθε εκπαιδευτική ενότητα-σπόνδυλο και οι ερωτήσεις μπορεί να είναι τύπου πολλαπλής επιλογής, συμπλήρωσης κενού, ελεύθερου κειμένου και προκύπτουν μέσω τράπεζας θεμάτων. Στις αξιολογήσεις υπάρχει η δυνατότητα καταγραφής των αποτελεσμάτων και εμφάνισής τους στους συμμετέχοντες. Για κάθε επιμέρους τεστ αξιολόγησης θα πρέπει ο εκπαιδευόμενος/η να συγκεντρώσει ποσοστό επιτυχίας ≥ 60%. Τα κουίζ θα προέρχονται από τράπεζα θεμάτων 100άδων ερωτήσεων και θα προκύπτουν στην αξιολόγηση του εκάστοτε μαθητή χωρίς καμία περιοδικότητα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα το μετρήσιμο μαθησιακό αποτέλεσμα, μιας και θα πρέπει να έχει αναγνώσει ο μαθητής το σύνολο του εκπαιδευτικού υλικού.

Κατά τη διάρκεια υλοποίησης του προγράμματος υπάρχει η δυνατότητα επικοινωνίας των επιμορφούμενων με την εκπαιδευτική ομάδα μέσω ειδικού πεδίου στην πλατφόρμα. Στο ειδικά σχεδιασμένο αυτό πεδίο υπάρχει η δυνατότητα αποστολής γραπτού μηνύματος κειμένου (chat) μεταξύ των συμμετεχόντων και της εκπαιδευτικής ομάδας, είτε σε δημόσια συνομιλία είτε ιδιωτικά σε προσωπικό μήνυμα.