Eτήσια επιμόρφωση στη Διδακτική της Ελληνικής ως δεύτερης ή ξένης γλώσσας

Διάρκεια Προγράμματος

9 μήνες, 450 ώρες

 

 

 

 

Για Θέματα Οικονομικής και Διοικητικής Διαχείρισης                                                 

Τηλέφωνο: 210 300 97 03  (help desk 10:00 π.μ. - 6:00 μ.μ.)

Fax: 210 300 97 04

E-mail: info@kedivim-panteion.gr

 

Για Θέματα Προγράμματος Σπουδών και λοιπά Επιστημονικά Θέματα

E-mail: edu@kedivim-panteion.gr

Περίοδος Μαθημάτων
Έναρξη μαθημάτων 10 Απριλίου 2024
Προθεσμία Υποβολής Αιτήσεων
08.04.2024
Περιγραφή Προγράμματος

Το πρόγραμμα της Διδακτικής της Ελληνικής έχει ως στόχο να προετοιμάσει τους επιμορφούμενους ώστε να διδάξουν την ελληνική γλώσσα ως δεύτερη ή ξένη στο σύγχρονο πολυπολιτισμικό περιβάλλον της ελληνικής κοινωνίας. Θα αποτελέσει φορέα διδασκαλίας αλλά και διεκδίκησης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και θα προωθήσει την ομαλή ένταξη μαθητών διαφορετικής εθνικής και πολιτισμικής προέλευσης.

Η μετάλλαξη της ελληνικής κοινωνίας σε πολυπολιτισμική επέφερε σημαντικότατες αλλαγές σε όλα τα επίπεδα της κοινωνικής, οικονομικής και πολιτισμικής ζωής της χώρας. Ο χαρακτήρας της Εκπαίδευσης πρέπει να καταστεί τελεσίδικα ανθρωπιστικός και ο ρόλος του εκπαιδευτικού κάθε αντικειμένου – και ιδιαίτερα της ελληνικής γλώσσας − είναι καθοριστικός, αυτού του μύστη της μαθησιακής διαδικασίας.

Το πρόγραμμα της Διδακτικής της Ελληνικής ως δεύτερης ή ξένης γλώσσας θα προωθήσει εκείνη την προσέγγιση στη διδασκαλία και μάθηση, η οποία βασίζεται στην επικοινωνιακή μέθοδο, σε δημοκρατικές αξίες και πιστεύω και επιβεβαιώνει τον πολιτισμικό πλουραλισμό. Επιπλέον, κύριος σκοπός του προγράμματος είναι να δημιουργήσει ίσες εκπαιδευτικές ευκαιρίες στους μαθητές από διαφορετικές φυλετικές, εθνικές, κοινωνικές και πολιτισμικές ομάδες. Ένας από τους κύριους στόχους του είναι να βοηθήσει όλους τους μαθητές να αποκτήσουν γνώσεις και δεξιότητες πάνω στη διδασκαλία της ελληνικής, καθώς και να αναπτύξουν στάσεις, οι οποίες θα τούς επιτρέψουν να λειτουργούν αποτελεσματικά στα πλαίσια μιας πολυπολιτισμικής και δημοκρατικής κοινωνίας και να αλληλεπιδρούν, να διαπραγματεύονται και επικοινωνούν με άτομα από διαφορετικές ομάδες.

Το πρόγραμμα έχει ως στόχο να προετοιμάσει τους επιμορφούμενους ώστε να διδάξουν την ελληνική γλώσσα ως δεύτερη ή ξένη στο σύγχρονο πολυπολιτισμικό περιβάλλον της ελληνικής κοινωνίας. Θα αποτελέσει φορέα διδασκαλίας αλλά και διεκδίκησης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και θα προωθήσει την ομαλή ένταξη μαθητών διαφορετικής εθνικής και πολιτισμικής προέλευσης.

Πιστοποιητικό επιμόρφωσης:

Με το πέρας του προγράμματος εκδίδεται πιστοποιητικό επιμόρφωσης. Το πιστοποιητικό επιμόρφωσης, εκτός από τον ιδιωτικό τομέα, δύναται να αποδώσει ευκαιρίες επαγγελματικής αποκατάστασης στο Ελληνικό Δημόσιο, όπως κάθε φορά θα ισχύουν τα κριτήρια μοριοδότησης στην εκάστοτε μελλοντική προκήρυξη προσλήψεων.

Η επιτυχής παρακολούθηση όλων των ενοτήτων οδηγεί στη λήψη Πιστοποιητικού Παρακολούθησης Επιμόρφωσης από το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. του Παντειου Πανεπιστημίου. Το πιστοποιητικό παρακολούθησης του προγράμματος αποστέλλεται σε 1 με 3 μήνες από τη λήξη του προγράμματος και συνεπάγεται την επιτυχή ολοκλήρωση της επιμόρφωσης.

Θεματικές Ενότητες
  1. Ιστορία και εξέλιξη της ελληνικής γλώσσας
  2. Επικοινωνιακή προσέγγιση και διδασκαλία της λειτουργικής χρήσης της γλώσσας
  3. Διδακτική της γλώσσας-γραπτός
  4. Διδακτική της γλώσσας-προφορικός λόγος
  5. Νέα Ελληνική
  6. Γλωσσική διδασκαλία και Τ.Π.Ε.
  7. Η ελληνική ως δεύτερη ή ξένη γλώσσα
  8. Διγλωσσία
  9. Η συμβολή της λογοτεχνίας στη διαπολιτισμική διαχείριση της ετερότητας
  10. Κώδικας επικοινωνίας και περιβάλλον
  11. Εναλλαγή κωδίκων
  12. Αξιολόγηση στη γλώσσα
Σε ποιούς απευθύνεται

Το σεμινάριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, φιλολόγους, ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό, νηπιαγωγούς, νηπιοβρεφοκόμους, ψυχολόγους, καθώς και άλλους ειδικούς που εμπλέκονται στην εκπαιδευτική διαδικασία (Πτυχιούχοι: ΑΕΙ Φιλοσοφικών σχολών, Φιλολογικών Τμημάτων, Τμημάτων ιστορίας Αρχαιολογίας, Παιδαγωγικών τμημάτων, Καθηγητικών σχολών, ΤΕΙ: Κοινωνικής Εργασίας, ΙΕΚ: Ειδικής Προσχολικής Αγωγής, ΙΕΚ: Προσχολικής αγωγής, δραστηριοτήτων δημιουργίας & έκφρασης). Επίσης, σε σχολικούς συμβούλους, αδιόριστους εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων της Εκπαίδευσης, αποσπασμένους εκπαιδευτικούς στο εξωτερικό με στόχο να διδάξουν την ελληνική γλώσσα και τον ελληνικό πολιτισμό, σε εκπαιδευτικούς σε διαπολιτισμικά σχολεία και σχολεία ειδικής αγωγής, σε κοινωνιολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς, σε υπηρετούντες στα Υπουργεία, σε δικηγόρους, σε διερμηνείς αλλά και γενικότερα σε όσους επιθυμούν να επιμορφωθούν σε θέματα διδακτικής της Ελληνικής με στόχο τη δυναμική τους ένταξη σε δομές εκπαίδευσης όλων των βαθμίδων.

Γιατί να το παρακολουθήσω:

  • Το μοριοδοτούμενο πιστοποιητικό μοριοδοτεί σε δομές μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης όπως Δ.ΙΕΚ, ΣΔΕ, ΚΔΒΜ, ΚΕΚ, σχολές ΔΥΠΑ (πρώην ΟΑΕΔ) και εξασφαλίζει ισχυρό συγκριτικό πλεονέκτημα για απασχόληση σε Ιδιωτικούς Εκπαιδευτικούς Οργανισμούς (Κολλέγια, ΚΕΣ, ΚΕΚ, ΙΕΚ, Φροντιστήρια, ΚΔΒΜ, ΚΕΣ).
  • 2 Μόρια στο σύστημα διορισμών εκπαιδευτικών (ΑΣΕΠ – αναπληρωτές υποψήφιοι)
  • 1 μονάδα για στελέχη εκπαίδευσης, με βάση τα κριτήρια επιλογής Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης, Διευθυντών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Προϊσταμένων των Κέντρων Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.)
  • 10 μόρια για διορισμούς εκπαιδευτικών ΤΕ και ΔΕ

 

Υπάρχει δυνατότητα επιπλέον μοριοδότησης σε οποιαδήποτε προκήρυξη μοριοδοτεί τέτοιου τύπου πιστοποιητικά.

Διάρκεια Προγράμματος

9 μήνες - 450 ώρες

 

 

 

Επιστημονικά Υπεύθυνος/νη

Δρ. Γεράσιμος Καραμπελιάς, Καθηγητής

Καθηγητής Τμήματος Κοινωνιολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου

gkarabelias@panteion.gr

Ι.                      Σπουδές-Πτυχία

1995.                Διδακτορικό δίπλωμα (Ph.D) από τη Σχολή Ανατολικών και Αφρικανικών Σπουδών (School of Oriental and African Studies) του Πανεπιστημίου του Λονδίνου (UNIVERSITY OF LONDON)

1991                 Μεταπτυχιακός τίτλος (Μ.Α.) στην Πολιτική Επιστήμη από το Graduate School of Arts and Sciences, του Πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης (NEW YORK UNIVERSITY)-Η.Π.Α.

1988                 Πτυχίο (Β.Α.) με έπαινο (Magna Cum Laude) στις Κοινωνικές Σπουδές από το Dyson College of Arts and Sciences του PACE UNIVERSITY- Η.Π.Α.

1985                 Δίπλωμα Διδασκάλου-Παιδαγωγική Ακαδημία (Τρίπολη)

ΙΙ.                    Διδασκαλία

Α.1                ΠΑΝΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ

1997-2023                    Καθηγητής, Τμήμα Κοινωνιολογίας

Προπτυχιακά:                (1) Οργανωσιακή Κοινωνιολογία, Ηγεσία και Ένοπλες Δυνάμεις (2) Κοινωνικά Κινήματα και Διαχείριση Κρίσεων στα Βαλκάνια και (3) Εθνική Ταυτότητα και Διασπορά.

Μεταπτυχιακά:              Δημογραφία και Μετανάστευση, Κοινωνική Εξέλιξη και Τεχνολογική Μετασχηματισμοί.

Α.2.      ΠΡΟΣΘΕΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ

Διδάσκω στη Σχολή Εθνικής Άμυνας (2000-2023) στον Τομέα «Στρατιωτική Διοίκηση και Ηγεσία» (5ον Τομέα) όπου έχω και την επίβλεψη των ατομικών αλλά και ομαδικών εργασιών των σπουδαστών.  Επιπρόσθετα, είμαι διδάσκων-επιβλέπων ατομικών εργασιών και υπεύθυνος της Δ! Κατεύθυνσης «Leadership, Negotiations and Crisis Management» του αγγλόφωνου μεταπτυχιακού της προγράμματος. 

Επίσης διδάσκω στη Σχολή Διοίκησης και Επιτελών της Πολεμικής Αεροπορίας (1999-2023) και τη Σχολή Διοίκησης και Επιτελών του Πολέμου Ναυτικού (1996-2023) και στην Πυροσβεστική Ακαδημία (2017-2023) το μάθημα «Διοίκηση-Ηγεσία».  Επίσης, έχω διδάξει το μάθημα «Ηγεσία» στη Στρατιωτική Σχολή Ευελπίδων (2017-18) και στο Ανοιχτό Πανεπιστήμιο της Κύπρου (2015-16)).

  • Έχω την επίβλεψη και βαθμολόγηση μεταπτυχιακών διατριβών σε ΣΕΘΑ, ΣΔΙΕΠΝ, ΣΔΙΕΠ σε θέματα που αφορούν το ρόλο της Διοίκησης-Ηγεσίας σε μικρές και μεγαλύτερες ομάδες, κοινωνικές, πολιτικές, θρησκευτικές και στρατιωτικές.

Τέλος, το φθινόπωρο του 2015, μέσω του προγράμματος Scholars του Ιδρύματος Ωνάση έδωσα διαλέξεις και σεμινάρια στα ακόλουθα πανεπιστημιακά ιδρύματα των ΗΠΑ και του ΚΑΝΑΔΑ:

  1. Simon Fraser University-Vancouver CA, (Stavros Niarchos Foundation Center for Hellenic Studies)
  2. Loyola Marymount –Los Angeles USA, (Basil Caloyeras Center for Modern Greek Studies)
  3. University of Washington-Seattle USA, (Henry M. Jackson School of International Studies)
  4. Stanford University – San Francisco USA, (The Mediterranean Studies Forum)
  5. John Jay College of Criminal Justice – New York, USA and
  6. Queens University-New York, USA (Center for Byzantine and Modern Greek Studies

ΙΙΙ.  Δημοσιεύσεις

Βιβλία και Επιστημονικές Μονογραφίες

ΘΕΜΑΤΑ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑΣ (Αθήνα: Νομική Βιβλιοθήκη, 2015) ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ (Αθήνα: Νομική Βιβλιοθήκη, 2009) Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΕΝΟΠΛΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΖΩΗ ΤΗΣ ΤΟΥΡΚΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ: Συγκριτική ανάλυση των μεταπολεμικών στρατιωτικών επεμβάσεων (Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα, 2001).

«Θεόδωρος Κολοκοτρώνης: Χαρισματικός Ηγέτης-Στρατιωτική Ιδιοφυία» ΑΘΗΝΑ, νο.54 (2023)

«Εισαγωγή» - Επιστημονικός Σύμβουλος στο Ειδικό Αφιέρωμα του περιοδικού της Σχολής Εθνικής Άμυνας-ΑΘΗΝΑ «Ηγεσία - Δεύτερος Παγκόσμιος Πόλεμος» (2022)

«Η Ηγεσία από την Αρχαιότητα ως τις Μέρες μας: Παραδείγματα Αντιμετώπισης Κρίσεων»,  Πρακτικά Συνέδριου Διαχείρισης Διακρατικών Κρίσεων, Υπουργείο Εθνικής Άμυνας (2021)

«Η έλλειψη οργανωσιακής κουλτούρας και ταυτότητας στην Ελλάδα της. κρίσης: Το παράδειγμα του ΕΟΠΥΥ», Πρακτικά 4ου Συνεδρίου-Ελληνική Κοινωνιολογική Εταιρεία (2014)

Άρθρα μου έχουν επίσης εκδοθεί σε refereed αγγλόφωνα επιστημονικά περιοδικά όπως τα: Middle Eastern Studies, Oxford Research Encyclopedia of Politics. Journal of Political and Military Sociology, Mediterranean Quarterly, Turkish Studies, Oriente Moderno και Balkan Studies, καθώς και σε βιβλία υπό την επιμέλεια ξένων και ελλήνων κοινωνικών επιστημόνων. 

IV.       Διοικητικό Έργο

Μέλος της Επιτροπής του Προγράμματος Erasmus του Παντείου Πανεπιστημίου από το 2001-2010, Μέλος της Επιτροπής Πιστοποίησης Φυσικού Αντικειμένου για το LLP και της Επιτροπής Διεθνοποίησης του Παντείου Πανεπιστημίου (2015-16).  Αναπληρωτής Επιστημονικά Υπεύθυνος του ΔΔΠΜΣ «Ανάλυση και Διαχείριση Ανθρωπογενών και Φυσικών Καταστροφών» του Διεθνούς Πανεπιστημίου (2021-23) και Διευθυντής Σπουδών της Πυροσβεστικής Ακαδημίας (2017-18 έως 2022-23).  Επίσης, Μέλος της Συντονιστικής Επιτροπής του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΠΜΣ) του Τμήματος Κοινωνιολογίας, (2013-14 έως 2019-20) και Διευθυντής του ΠΜΣ (2020-22). Διευθυντής του Εργαστηρίου «ΜΕΘΕΞΗ» του Τμήματος Κοινωνιολογίας του (2018-23) και Επιστημονικά Υπεύθυνος Προγραμμάτων του ΚΕΔΙΒΙΜ του Παντείου Πανεπιστημίου.

 

Για περισσότερες Πληροφορίες πιέστε εδώ.

Κόστος Προγράμματος

Κόστος διδάκτρων 255 (€) ευρώ.

Κόστος διδάκτρων κατόπιν έκπτωσης 190 (€) ευρώ, με δυνατότητα καταβολής του ποσού σε 3 δόσεις (κατάθεση 1ης δόσης κατά την εγγραφή).

 

Δικαιούχοι έκπτωσης:

  • Άνεργοι,
  • εκπαιδευτικοί & εν δυνάμει εκπαιδευτικοί,
  • ΑμεΑ,
  • τρίτεκνοι, πολύτεκνοι,
  • σε περίπτωση προεξόφλησης ή για πρόωρη εγγραφή (10 μέρες πριν από την ημερομηνία έναρξης),
  • για απόφοιτους του Παντείου Πανεπιστημίου,
  • για καθηγητές όλων των Τριτοβάθμιων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων,
  • για ομάδες 5 ατόμων και άνω,
  • για όσους παρακολουθούν ή έχουν παρακολουθήσει έως και 18 μήνες πριν από την έναρξη του παρόντος ένα από τα παρακάτω προγράμματα του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. Παντείου Πανεπιστημίου: «Eτήσια επιμόρφωση στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (Ε.Α.Ε.):ολιστική προσέγγιση», «Ετήσια επιμόρφωση στη Θετική ψυχολογία», «Ετήσια επιμόρφωση στη Διοίκηση Εκπαιδευτικών Μονάδων», «Εκπαίδευση εκπαιδευτών ενηλίκων», «Ετήσια επιμόρφωση στη Διαπολιτισμική εκπαίδευση», «Θετική Ψυχολογία στην εκπαίδευση», «Eτήσια επιμόρφωση στη Σχολική ψυχολογία», «Ετήσια επιμόρφωση στην Παιδοψυχολογία: ολιστική προσέγγιση», «Σεξουαλική διαπαιδαγώγηση και ψυχολογία της νεανικής σχέσης», «Ετήσια επιμόρφωση στη Διοίκηση Μονάδων Υγείας», «Social Media και οπτικοακουστικά εργαλεία: εφαρμογές σε τουρισμό και πολιτισμό», «Ψηφιοποίηση εκπαιδευτικής διαδικασίας. Αξιοποίηση εργαλείων σύγχρονης/ ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης και δημιουργία προσαρμοστικού διαδραστικού εκπαιδευτικού υλικού.», «Αποτελεσματική Επικοινωνία», «Βασικές Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων και Οργανισμών (Mini-MBA)», «Εφαρμοσμένη εγκληματολογία: στο μυαλό ενός δράστη», «Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη», «Πολιτιστικός τουρισμός και εφαρμοσμένη επικοινωνία: το παράδειγμα της κεντρικής Μακεδονίας».

Οι παραπάνω εκπτώσεις ισχύουν εφόσον κατά την περίοδο εγγραφής σας εμπίπτετε σε κάποια από τις ομάδες δικαιούχων. Επιστροφή διδάκτρων γίνεται ΜΟΝΟ στην περίπτωση, που με υπαιτιότητα του φορέα, ακυρωθεί το σεμινάριο. Μετά την εγγραφή σας και σε περίπτωση αδυναμίας συμμετοχής στον κύκλο για τον οποίον εγγραφήκατε, τα δίδακτρα δεν επιστρέφονται, αλλά δεν χάνονται. Μπορείτε να τα αξιοποιήσετε σε επόμενη περίοδο υλοποίησης (εκπαιδευτικό κύκλο) του ίδιου σεμιναρίου.

Σύμφωνα με την κοινωνική πολιτική εκπτώσεων που εφαρμόζει το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. Παντείου, παρέχεται περιορισμένος αριθμός θέσεων Υποτροφίας πλήρους απαλλαγής από το κόστος των διδάκτρων για όσους/ες είναι εγγεγραμμένοι/ες στο Μητρώο ανέργων του Ο.Α.Ε.Δ,. για συνεχές διάστημα 18 μηνών και άνω, κατόπιν κλήρωσης.

 

Στο πλαίσιο των επιπλέον υποστηρικτών εκπαιδευτικών υπηρεσιών παρέχεται ακόμα:

  • πρόσβαση σε συλλογές της Βιβλιοθήκης του Παντείου Πανεπιστημίου και άλλων Πανεπιστημίων της ημεδαπής και αλλοδαπής, καθώς επίσης, η δυνατότητα δανεισμού και διαδανεισμού βιβλίων.
Τεχνικός Εξοπλισμός

Για τη βέλτιστη και απρόσκοπτη πρόσβαση και εργασία στο Σύστημα Ασύγχρονης Τηλεκπαίδευσης, οι ενδιαφερόμενοι/ες απαιτείται να διαθέτουν τα εξής:

1. Hλεκτρονικό υπολογιστή.
2. Σύνδεση στο Διαδίκτυο.

Για τη βέλτιστη και απρόσκοπτη πρόσβαση και εργασία στο Σύστημα Σύγχρονης Τηλεκπαίδευσης (Τηλεδιασκέψεις), οι ενδιαφερόμενοι/ες προτείνεται να:

1. Χρησιμοποιούν τις τελευταίες εκδόσεις φυλλομετρητών όπως για παράδειγμα Chrome,Mozilla.
2. Διαθέτουν μικρόφωνο, ακουστικά και προαιρετικά μια κάμερα.

Από την πλευρά του Προγράμματος προσφέρεται εξ αποστάσεως τεχνική υποστήριξη μέσω οργανωμένου Help Desk και παρέχονται οι απαραίτητες οδηγίες σε ζητήματα χρήσης εξοπλισμού και εγκατάστασης και ρύθμισης του απαραίτητου λογισμικού.

Επίσης, προσφέρεται υλικό οδηγιών χρήσης και παραδειγμάτων εφαρμογών, όπου αυτό χρειάζεται, καθημερινά, για τους υποψηφίους από τις 10:00πμ έως 4:00μμ στο τηλεφωνικό κέντρο με αριθμό: 210 3009703.

Μεθοδολογία - Αξιολόγηση

Ο εκπαιδευτικός σχεδιασμός ακολουθεί τη μεθοδολογία που υποστηρίζει την μικτή (blended) εξ Αποστάσεως ηλεκτρονική μάθηση, ένα συνδυασμό ασύγχρονης και σύγχρονης εκπαίδευσης, με απώτερο στόχο την εξοικείωση των συμμετεχόντων με το εκπαιδευτικό υλικό (438 ώρες ασύγχρονη τηλεκπαίδευση, 12 ώρες σύγχρονη εκπαίδευση).

Η διδασκαλία μέσω συστήματος ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης βασίζεται κυρίως στη μελέτη του εκπαιδευτικού υλικού σε χρόνο και τόπο που επιλέγει ο εκπαιδευόμενος καθώς και στην διεξαγωγή δραστηριοτήτων προκειμένου να διασφαλιστεί σε μεγάλο βαθμό η αυτονομία του/της εκπαιδευόμενου/ης.

Το εκπαιδευτικό και υποστηρικτικό υλικό του προγράμματος αναρτάται σταδιακά κατά τη διάρκεια του προγράμματος. Το υλικό βρίσκεται online, σε ψηφιακή μορφή. Η μελέτη και η εξάσκηση των συμμετεχόντων/ουσών ποικίλει ανάλογα με το γνωστικό αντικείμενο και βασίζεται κυρίως στην ασύγχρονη, αυτόνομη και ανεξάρτητη επεξεργασία του εκπαιδευτικού υλικού και στην εκπόνηση των απαιτούμενων εργασιών.

Η διδασκαλία μέσω συστήματος σύγχρονης τηλεκπαίδευσης βασίζεται σε προκαθορισμένες ζωντανές τηλεδιασκέψεις μεταξύ εκπαιδευτή και εκπαιδευομένων μέσω της χρήσης του ZΟΟΜ.

Ο καθηγητής διδάσκει ζωντανά (real time) το μάθημα έχοντας τη δυνατότητα να χρησιμοποιεί διαφάνειες, εικόνες, video και ιστοσελίδες και οι εκπαιδευόμενοι το παρακολουθούν από οπουδήποτε επιθυμούν.

Ο καθηγητής επικοινωνεί με τους εκπαιδευόμενους μέσω ήχου, ενώ παράλληλα υπάρχει δυνατότητα μετάδοσης της εικόνας του ιδίου αλλά και των εκπαιδευομένων.

Επίσης υπάρχει η δυνατότητα επικοινωνίας μέσω κειμένου (chat) μεταξύ των συμμετεχόντων και με τον καθηγητή, με δυνατότητα αποστολής γραπτού μηνύματος σε όλους τους συμμετέχοντες (δημόσια συνομιλία) ή σε συγκεκριμένο συμμετέχοντα (ιδιωτική συνομιλία).

Οι εκπαιδευόμενοι συμμετέχουν ενεργά υποβάλλοντας ερωτήσεις, δίνοντας προφορικές ή/και γραπτές απαντήσεις, έχοντας τη δυνατότητα να αποθηκεύουν την τηλεδιάσκεψη και να επαναλάβουν το μάθημα όσες φορές χρειαστεί.

Η διαδικασία αξιολόγησης βασίζεται σε τεστ αξιολόγησης για κάθε εκπαιδευτική ενότητα-σπόνδυλο. Οι ερωτήσεις μπορεί να είναι τύπου πολλαπλής επιλογής, συμπλήρωσης κενού, ελεύθερου κειμένου και προκύπτουν μέσω τράπεζας θεμάτων. Στις αξιολογήσεις υπάρχει η δυνατότητα καταγραφής των αποτελεσμάτων και εμφάνισής τους στους/στις συμμετέχοντες/ουσες. Για κάθε επιμέρους τεστ αξιολόγησης θα πρέπει ο/η εκπαιδευόμενος/η να συγκεντρώσει ποσοστό επιτυχίας ≥ 60%. Τα κουίζ θα προέρχονται από τράπεζα θεμάτων 100άδων ερωτήσεων και θα προκύπτουν στην αξιολόγηση του/της εκάστοτε εκπαιδευόμενου/ης χωρίς καμία περιοδικότητα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα το μετρήσιμο μαθησιακό αποτέλεσμα, μιας και θα πρέπει να έχει αναγνώσει ο/η εκπαιδευόμενος/η το σύνολο του εκπαιδευτικού υλικού.

Δεδομένου ότι, το πρόγραμμα απευθύνεται κυρίως στην εκπαιδευτική κοινότητα και με το επίσης δεδομένο, της υποχρεωτικής πραγματοποίησης των εργαστηρίων δεξιοτήτων στις εκπαιδευτικές μονάδες, θα γίνει προσομοίωση ενός ψηφιακού εργαστηρίου δεξιοτήτων, ώστε να εξοικειωθεί ο/η εκπαιδευόμενος/η με τη συγκεκριμένη δεξιότητα. Το εργαστήριο ψηφιακών δεξιοτήτων θα βασιστεί στις θεματικές ενότητες που έχουν οριστεί από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής του Υπουργείου Παιδείας.

Η επικοινωνία με την εκπαιδευτική ομάδα του προγράμματος γίνεται μέσω της πλατφόρμας 24 ώρες την ημέρα. Επίσης, στην πλατφόρμα αναρτώνται ανακοινώσεις από την εκπαιδευτική ομάδα και από τη διοικητική υποστήριξη του προγράμματος. Κατά τη διάρκεια του προγράμματος, όλοι/όλες οι εκπαιδευόμενοι/ες υποχρεούνται να λαμβάνουν την ενημέρωση τους αποκλειστικά μέσα από την πλατφόρμα τηλεκατάρτισης κατά τη διάρκεια συμμετοχής τους στο πρόγραμμα. Κάθε άλλη μορφή επικοινωνίας (e-mail, sms) από την ομάδα υλοποίησης του προγράμματος λειτουργεί υποστηρικτικά.

Ο χρόνος μελέτης και εξάσκησης των συμμετεχόντων/ουσών ποικίλει ανάλογα με το γνωστικό αντικείμενο του/της καθενός/καθεμίας, και βασίζεται κυρίως, στην ασύγχρονη, αυτόνομη και ανεξάρτητη επεξεργασία του εκπαιδευτικού υλικού. Για την οργάνωση του χρόνου μελέτης και την τήρηση των προθεσμιών της διαδικασίας αξιολόγησης, ο/η χρήστης/χρήστρια της πλατφόρμας υποβοηθάται με τη χρήση του ακαδημαϊκού ημερολογίου που εμφανίζεται στο ταμπλό της πλατφόρμας και του ειδικού χώρου (forum) για νέα και ανακοινώσεις.

Για τη λήψη του πιστοποιητικού ο εκπαιδευόμενος καλείται να καλύψει το συνολικό κόστος της επιμόρφωσης και να επιτύχει στις εκπαιδευτικές δραστηριότητες όπως αυτές ορίζονται. Το πιστοποιητικό αποστέλλεται σε ψηφιακή μορφή από την κεντρική γραμματεία σε διάστημα έναν έως τρεις μήνες από την επίσημη λήξη του προγράμματος.