Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση και Ψυχολογία της Νεανικής Σχέσης

Διάρκεια Προγράμματος

9 μήνες, 450 ώρες

 

 

 

Για Θέματα Οικονομικής και Διοικητικής Διαχείρισης                                                 

Τηλέφωνο: 210 300 97 03  (help desk 10:00 π.μ. - 6:00 μ.μ.)

Fax: 210 300 97 04

E-mail: info@kedivim-panteion.gr

 

Για Θέματα Προγράμματος Σπουδών και λοιπά Επιστημονικά Θέματα

E-mail: edu@kedivim-panteion.gr

 

Περίοδος Μαθημάτων
Έναρξη μαθημάτων 28 Νοεμβρίου 2024
Προθεσμία Υποβολής Αιτήσεων
12.12.2024
Περιγραφή Προγράμματος

Σκοπός του εκπαιδευτικού προγράμματος είναι η επιμόρφωση ενηλίκων στην σεξουαλική διαπαιδαγώγηση παιδιών, εφήβων και νεαρών ενηλίκων μέσα από την οπτική της Ψυχολογίας των Στενών Διαπροσωπικών Σχέσεων.

Η σεξουαλική έκφραση και οι ερωτικές σχέσεις είναι η πεμπτουσία της ζωής. Οι άνθρωποι έχουν απορίες, ερωτήματα, ανησυχίες γι’  αυτές, σχεδόν από τη στιγμή που αποκτούν συνείδηση εαυτού, σε πολύ μικρή ηλικία. Αναζητούν πληροφορίες και μοντέλα για το «τι», «πως», «πότε» της σεξουαλικής τους υπόστασης και έκφρασης, όπου μπορούν να τις βρουν. Η Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση είναι η απόκριση της οργανωμένης κοινωνίας μας στη ανάγκη αυτή και έρχεται με το βάρος της επιστημονικής της τεκμηρίωσης και λογικής συνοχής της να αντιπαραβληθεί προς τις αποσπασματικές και ανερμάτιστες εικόνες για τη σεξουαλικότητα που ανεξέλεγκτα κατακλύζουν από πολύ νωρίς τη νεότητα.

Η Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση μπορεί να ενδυναμώσει και βελτιώσει τις προοπτικές της προσωπικής ζωής των νέων ανθρώπων, μπορεί να «πιάσει τόπο», όταν δίνει απαντήσεις για τα «τι», «πως» και τα «πότε» της σεξουαλικότητας μέσα από το πρίσμα της ψυχολογίας των ερωτικών σχέσεων. Οι νέοι δεν έχουν ανάγκη από πληροφορίες για το σεξ, οι οποίες άλλωστε είναι, σήμερα, εύκολα προσβάσιμες. Έχουν ανάγκη να καταλάβουν πως συνδέεται η σεξουαλικότητα με τις προσωπικές τους σχέσεις, με την ταυτότητά τους μέσα σε αυτές, με το συναισθηματικό τους κόσμο και τον κόσμο των άλλων, καθώς και με την ίδια την αντίληψη που έχουν για τον εαυτό τους μέσα στην κοινότητα που ζουν.

Όσοι επομένως διδάσκουν Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση πρέπει να έχουν κατανοήσει το ψυχοκοινωνικό φορτίο που έχουν οι σεξουαλικές συμπεριφορές μέσα στις σχέσεις για να μπορέσουν να καλλιεργήσουν κουλτούρα σχέσεων και όχι απλά να μεταδώσουν τις απαραίτητες, κατά τα άλλα, πληροφορίες για το σώμα, την αναπαραγωγική διαδικασία, την ευχαρίστηση, την σεξουαλική ταυτότητα, τον προσανατολισμό, την σεξουαλική έκφραση, τις προφυλάξεις, τους όρους και τα όρια του ερωτικού ενδιαφέροντος. Όλες αυτές οι πληροφορίες γίνονται πραγματικό κτήμα των διδασκόμενων τότε και μόνον τότε, όταν συνειδητοποιούν τη σημασία τους για τη εύρυθμη και ωφέλιμη λειτουργία των σχέσεών τους.  

Το επιμορφωτικό μας πρόγραμμα, βασιζόμενο στην τεκμηρίωση της Ψυχολογίας των Διαπροσωπικών Σχέσεων και της Κοινωνικής Ψυχολογίας της Υγείας, σχεδιάστηκε για να εξοπλίσει τους εκπαιδευόμενους με γνώση και διάκριση ώστε να έχουν τη δυνατότητα να ασκήσουν, με την κατάλληλη πληροφορία και επικοινωνιακή γλώσσα, ηλικιακά στοχευμένη αγωγή για τη σεξουαλικότητα μέσα από το πρίσμα της ψυχολογίας των νεανικών σχέσεων.

Το υπόβαθρο που θα αποκτήσουν όσοι ολοκληρώνουν το πρόγραμμα με επιτυχία αποτελεί σημαντικό επαγγελματικό εφόδιο γιατί συνδυάζει βασικές γνώσεις και μεθόδους που μπορούν να υποστηρίξουν την άσκηση Σεξουαλικής Διαπαιδαγώγησης μέσα από την οπτική της Ψυχολογίας των Διαπροσωπικών Σχέσεων. Συγκεκριμένα, οι απόφοιτοι θα έχουν αποκτήσει τεκμηριωμένες και σύγχρονες γνώσεις (α) για τη σημασία και τη λειτουργία της ερωτικής σχέσης και μάλιστα της νεανικής, (β) την σεξουαλικότητα παιδιών, εφήβων και νεαρών ενηλίκων, (γ) τον τρόπο που αυτή επηρεάζεται από/και επηρεάζει τις σχέσεις, (δ) την επικοινωνιακά και ηλικιακά κατάλληλη άσκηση διαπαιδαγώγησης για τη σεξουαλικότητα και τις σχέσεις, (ε) την ενδυνάμωση της θετικής αντίληψης της σεξουαλικότητας και των σχέσεων και τη θωράκισή τους από την ευαλωτότητα σε κινδύνους, (στ) την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση γονέων, εκπαιδευτικών και κοινού σε ειδικά ζητήματα σεξουαλικής αγωγής και αγωγής σχέσεων. Επίσης, θα έχουν εξοικειωθεί με τις αποτελεσματικές μεθόδους άσκησης της διαπαιδαγώγησης εφόσον όλα τα μαθήματα συνδυάζουν την παρεχόμενη θεωρητική γνώση με περιγραφή μεθόδων αλλά, το σημαντικότερο, με βιωματικές ασκήσεις, παραδείγματα διαχείρισης περιστατικών και υποδείγματα παρεμβάσεων διαπαιδαγώγησης.

Ο θεωρητικός και μεθοδολογικός εξοπλισμός στο γνωστικό αντικείμενο της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης και αγωγής σχέσεων προσδίδει αυξημένα επαγγελματικά προσόντα, επικυρωμένα με Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης που εκδίδεται με το πέρας του προγράμματος. 

Πιστοποιητικό επιμόρφωσης:

Με το πέρας του προγράμματος εκδίδεται πιστοποιητικό επιμόρφωσης. Το πιστοποιητικό επιμόρφωσης, εκτός από τον ιδιωτικό τομέα, δύναται να αποδώσει ευκαιρίες επαγγελματικής αποκατάστασης στο Ελληνικό Δημόσιο, όπως κάθε φορά θα ισχύουν τα κριτήρια μοριοδότησης στην εκάστοτε μελλοντική προκήρυξη προσλήψεων.

Η επιτυχής παρακολούθηση όλων των ενοτήτων οδηγεί στη λήψη Πιστοποιητικού Παρακολούθησης Επιμόρφωσης από το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. του Παντειου Πανεπιστημίου. Το πιστοποιητικό παρακολούθησης του προγράμματος αποστέλλεται σε 1 με 3 μήνες από τη λήξη του προγράμματος και συνεπάγεται την επιτυχή ολοκλήρωση της επιμόρφωσης.

Θεματικές Ενότητες

 1. Στάσεις και αντιλήψεις για την σεξουαλική διαπαιδαγώγηση και την αγωγή σχέσεων.

Η άρνηση της πραγματικότητας, οι συνέπειές της. Πως δημιουργείται γόνιμο έδαφος για τη σεξουαλική αγωγή; Πως εξηγείται πειστικά η χρησιμότητα της σεξουαλικής αγωγής και της αγωγής σχέσεων;

2. Το Νευροψυχολογικό και κοινωνικό υπόβαθρο των σχέσεων.

Τα νευροψυχολογικά υποσυστήματα που κινούν τις σχέσεις: σεξ, έρως και δεσμός. Η κοινωνική ρύθμιση της ποικιλομορφίας των σχέσεων, οι συνέπειές της, η διαχείρισή τους.

3. Η θεμελίωση του σχετίζεσθαι και της ερωτικής σχέσης στην παιδική ηλικία. Ύφος σύναψης δεσμού.

Συνέπειες για τις σχέσεις στη διάρκεια του βίου.

4. Τα ποιοτικά χαρακτηριστικά της ερωτικής σχέσης και η σημασία τους για τη σεξουαλική συμπεριφορά.

Παραδείγματα άσκησης διαπαιδαγώγησης προς εφήβους και νεαρούς ενήλικες που εναρμονίζει αναφορά σε σχέση και σεξουαλική συμπεριφορά (ασφαλής σεξουαλική συμπεριφορά κατά των Σεξουαλικώς Μεταδιδόμενων Λοιμώξεων και της απρογραμμάτιστης εγκυμοσύνης, συναίνεση και παραβίαση, κακοποίηση).

5. Διαπαιδαγώγηση για τη σεξουαλικότητα και τις σχέσεις στα παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας: υπόβαθρο και επικοινωνία.

Τι λέγεται και πως

6. Διαπαιδαγώγηση για τη σεξουαλικότητα και τις σχέσεις στους εφήβους και νεαρούς ενήλικες: υπόβαθρο και επικοινωνία.

Τι λέγεται και πως.

Παραδείγματα άσκησης διαπαιδαγώγησης προς παιδιά και εφήβους που εναρμονίζουν αναφορά σε σχέση και συμπεριφορά (ρόλοι φύλου, σεξουαλική ταυτότητα και σχέσεις, μύθοι για τις σχέσεις, τα πρώτα σκιρτήματα και οι προσδοκίες, σεξουαλικότητα και ΑΜΕΑ, ποικίλες οικογένειες κ.α.)

7. Η παρακαταθήκη ορισμένων εγκεκριμένων βιβλίων σεξουαλικής αγωγής στα ελληνικά σχολεία και νέες προτάσεις.

Τόλμη και ατολμία, ανάγκη και άρνηση, προοπτικές.

Σε ποιούς απευθύνεται

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, νηπιαγωγούς, ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς και κοινωνιολόγους και όσους γενικότερα εμπλέκονται στην εκπαίδευση, ψυχοεκπαίδευση και συμβουλευτική παιδιών, εφήβων και νεαρών ενηλίκων. Απευθύνεται επίσης σε όσους επιθυμούν να αποκτήσουν επιπλέον μοριοδότηση για την ένταξη τους στο εκπαιδευτικό δυναμικό φορέων μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (π.χ. ΙΕΚ) αλλά και σε οποιονδήποτε ενδιαφερόμενο για τη συγκεκριμένη θεματική κατάρτιση. Το πρόγραμμα μπορεί επίσης να ενδυναμώσει και ευαισθητοποιήσει τους προβληματιζόμενους για τα θέματα αυτά γονείς αλλά και τους νέους ειδικότερα, καλλιεργώντας ταυτόχρονα την κουλτούρα των στενών σχέσεων και των εναρμονιζόμενων μαζί τους σεξουαλικών συμπεριφορών.

Γιατί να το παρακολουθήσω:

  • Το μοριοδοτούμενο πιστοποιητικό μοριοδοτεί σε δομές μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης όπως Δ.ΙΕΚ, ΣΔΕ, ΚΔΒΜ, ΚΕΚ, σχολές ΔΥΠΑ (πρώην ΟΑΕΔ) και εξασφαλίζει ισχυρό συγκριτικό πλεονέκτημα για απασχόληση σε Ιδιωτικούς Εκπαιδευτικούς Οργανισμούς (Κολλέγια, ΚΕΣ, ΚΕΚ, ΙΕΚ, Φροντιστήρια, ΚΔΒΜ, ΚΕΣ).
  • 2 Μόρια στο σύστημα διορισμών εκπαιδευτικών (ΑΣΕΠ – αναπληρωτές υποψήφιοι)
  • 1 μονάδα για στελέχη εκπαίδευσης, με βάση τα κριτήρια επιλογής Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης, Διευθυντών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Προϊσταμένων των Κέντρων Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.)
  • 10 μόρια για διορισμούς εκπαιδευτικών ΤΕ και ΔΕ

 

Υπάρχει δυνατότητα επιπλέον μοριοδότησης σε οποιαδήποτε προκήρυξη μοριοδοτεί τέτοιου τύπου πιστοποιητικά.

Διάρκεια Προγράμματος

9 μήνες, 450 ώρες

18 ECTS

Επιστημονικά Υπεύθυνος/νη

Παναγιώτης Κορδούτης, Καθηγητής της Κοινωνικής Ψυχολογίας των Διαπροσωπικών Σχέσεων

Ο Παναγιώτης Κορδούτης είναι Καθηγητής του Τμήματος Ψυχολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου (ΦΕΚ 575/τ.Γ'/06-06-2013). Ανήκει στον Τομέα Κοινωνικής Ψυχολογίας. Είναι Διευθυντής του Εργαστηρίου Εφαρμοσμένης Ψυχολογίας και Συντονιστής της Ειδίκευσης "Ταυτότητες και Διαπροσωπικές Σχέσεις" του ΠΜΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ.

Στο Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών διδάσκει τα μαθήματα:

  • Πρακτικές  Ασκήσεις Στατιστικής
  • Ιστορία και Συστήματα της Ψυχολογίας
  • Ψυχολογία των Διαπροσωπικών Σχέσεων  Ι
  • Ταυτότητα Φύλου
  • Ψυχολογία των Διαπροσωπικών Σχέσεων ΙΙ

Είναι πτυχιούχος της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών (Τομέας Φιλοσοφικής, Παιδαγωγικής, Ψυχολογίας). Έκανε Μεταπτυχιακές Σπουδές στην Ψυχολογία, University of California, Santa Barbara, Department of Psychology. Είναι Διδάκτορας στην Ψυχολογία, University of California, Santa Barbara, Department of Psychology.

Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε εδώ.

Εισηγητές - Εισηγήτριες

Παναγιώτης Κορδούτης

Ο Παναγιώτης Κορδούτης είναι Καθηγητής του Τμήματος Ψυχολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου (ΦΕΚ 575/τ.Γ'/06-06-2013) και Πρόεδρος του Τμήματος. Ανήκει στον Τομέα Κοινωνικής Ψυχολογίας. Είναι Διευθυντής του Εργαστηρίου Εφαρμοσμένης Ψυχολογίας και Συντονιστής της Ειδίκευσης "Ταυτότητες και Διαπροσωπικές Σχέσεις" του ΠΜΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ.

Στο Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών διδάσκει τα μαθήματα:

Πρακτικές Ασκήσεις Στατιστικής
Ιστορία και Συστήματα της Ψυχολογίας
Ψυχολογία των Διαπροσωπικών Σχέσεων Ι
Ταυτότητα Φύλου
Ψυχολογία των Διαπροσωπικών Σχέσεων ΙΙ

Είναι πτυχιούχος της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών (Τομέας Φιλοσοφικής, Παιδαγωγικής, Ψυχολογίας). Έκανε
Μεταπτυχιακές Σπουδές στην Ψυχολογία, University of California, Santa Barbara, Department of Psychology. Είναι Διδάκτορας στην Ψυχολογία, University of California, Santa Barbara, Department of Psychology.

Κωνσταντίνος Χρήστος Δαουλτζής

Μερόπη Τζίτζικα

Κόστος Προγράμματος

Κόστος διδάκτρων 255 (€) ευρώ.

Κόστος διδάκτρων κατόπιν έκπτωσης 190 (€) ευρώ, με δυνατότητα καταβολής του ποσού σε 3 δόσεις (κατάθεση 1ης δόσης κατά την εγγραφή).

 

Δικαιούχοι έκπτωσης:

  • Άνεργοι,
  • εκπαιδευτικοί & εν δυνάμει εκπαιδευτικοί,
  • ΑμεΑ,
  • τρίτεκνοι, πολύτεκνοι
  • σε περίπτωση προεξόφλησης ή για πρόωρη εγγραφή (10 μέρες πριν από την ημερομηνία έναρξης),
  • για απόφοιτους του Παντείου Πανεπιστημίου,
  • για εργαζόμενους/ες του Παντείου Πανεπιστημίου και μέχρι 2 θέσεις ανά 40 εκπαιδευόμενους, με την προϋπόθεση ότι η σύμβαση εργασίας τους δεν έχει λήξει,
  • για καθηγητές όλων των Τριτοβάθμιων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων,
  • για ομάδες 5 ατόμων και άνω,
  • για όσους παρακολουθούν ή έχουν παρακολουθήσει έως και 18 μήνες πριν από την έναρξη του παρόντος ένα από τα εξής προγράμματα του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. Παντείου Πανεπιστημίου: «Eτήσια επιμόρφωση στη Θετική Ψυχολογία», «Εκπαίδευση εκπαιδευτών ενηλίκων», «Διοίκηση εκπαιδευτικών μονάδων», «Διαπολιτισμική εκπαίδευση», «Θετική Ψυχολογία στην εκπαίδευση», «Ετήσια επιμόρφωση στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (Ε.Α.Ε.): ολιστική προσέγγιση», «Ετήσια επιμόρφωση στη Διοίκηση Μονάδων Υγείας», «Ετήσια επιμόρφωση στη Σχολική ψυχολογία», «Ετήσια επιμόρφωση στην Παιδοψυχολογία: Ολιστική προσέγγιση», «Εφαρμοσμένη εγκληματολογία: στο μυαλό ενός δράστη», «Ετήσια επιμόρφωση στη Διδακτική της ελληνικής ως δεύτερης ή ξένης γλώσσας», «Social Media και οπτικοακουστικά εργαλεία: εφαρμογές σε τουρισμό και πολιτισμό», «Ψηφιοποίηση εκπαιδευτικής διαδικασίας. Αξιοποίηση εργαλείων σύγχρονης/ ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης και δημιουργία προσαρμοστικού διαδραστικού εκπαιδευτικού υλικού.», «Αποτελεσματική Επικοινωνία», «Βασικές Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων και Οργανισμών (Mini-MBA)», «Πολιτιστικός τουρισμός και εφαρμοσμένη επικοινωνία: το παράδειγμα της κεντρικής Μακεδονίας», «Οικονομική εγκληματικότητα και το έγκλημα πίσω από το έγκλημα», «Διοίκηση - Ηγεσία σε Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.) στον 21ο αιώνα», «Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη».

Οι παραπάνω εκπτώσεις ισχύουν εφόσον κατά την περίοδο εγγραφής σας εμπίπτετε σε κάποια από τις ομάδες δικαιούχων.

Επιστροφή διδάκτρων γίνεται ΜΟΝΟ στην περίπτωση, που με υπαιτιότητα του φορέα, ακυρωθεί το σεμινάριο. Μετά την εγγραφή σας και σε περίπτωση αδυναμίας συμμετοχής στον κύκλο για τον οποίον εγγραφήκατε, τα δίδακτρα δεν επιστρέφονται, αλλά δεν χάνονται. Μπορείτε να τα αξιοποιήσετε σε επόμενη περίοδο υλοποίησης (εκπαιδευτικό κύκλο) του ίδιου σεμιναρίου.

Σύμφωνα με την κοινωνική πολιτική εκπτώσεων που εφαρμόζει το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. Παντείου, παρέχεται περιορισμένος αριθμός θέσεων Υποτροφίας πλήρους απαλλαγής από το κόστος των διδάκτρων  για όσους/όσες είναι εγγεγραμμένοι/ες στο Μητρώο ανέργων του Ο.Α.Ε.Δ,. για συνεχές διάστημα 18 μηνών και άνω, κατόπιν κλήρωσης.

Στο πλαίσιο των επιπλέον υποστηρικτών  υπηρεσιών παρέχεται ακόμα:

  • πρόσβαση σε συλλογές της Βιβλιοθήκης του Παντείου Πανεπιστημίου και άλλων Πανεπιστημίων της ημεδαπής και αλλοδαπής, καθώς επίσης, η δυνατότητα δανεισμού και διαδανεισμού βιβλίων.
Τεχνικός Εξοπλισμός

Για τη βέλτιστη και απρόσκοπτη πρόσβαση και εργασία στο Σύστημα Ασύγχρονης Τηλεκπαίδευσης, οι ενδιαφερόμενοι/ες απαιτείται να διαθέτουν τα εξής:

1. Hλεκτρονικό υπολογιστή.
2. Σύνδεση στο Διαδίκτυο.

Για τη βέλτιστη και απρόσκοπτη πρόσβαση και εργασία στο Σύστημα Σύγχρονης Τηλεκπαίδευσης (Τηλεδιασκέψεις), οι ενδιαφερόμενοι/ες προτείνεται να:

1. Χρησιμοποιούν τις τελευταίες εκδόσεις φυλλομετρητών όπως για παράδειγμα Chrome,Mozilla.
2. Διαθέτουν μικρόφωνο, ακουστικά και προαιρετικά μια κάμερα.

Από την πλευρά του Προγράμματος προσφέρεται εξ αποστάσεως τεχνική υποστήριξη μέσω οργανωμένου Help Desk και παρέχονται οι απαραίτητες οδηγίες σε ζητήματα χρήσης εξοπλισμού και εγκατάστασης και ρύθμισης του απαραίτητου λογισμικού.

Επίσης, προσφέρεται υλικό οδηγιών χρήσης και παραδειγμάτων εφαρμογών, όπου αυτό χρειάζεται, καθημερινά, για τους υποψηφίους από τις 10:00πμ έως 4:00μμ στο τηλεφωνικό κέντρο με αριθμό: 210 3009703.

Μεθοδολογία - Αξιολόγηση

Ο εκπαιδευτικός σχεδιασμός ακολουθεί τη μεθοδολογία που υποστηρίζει την μικτή (blended) εξ αποστάσεως ηλεκτρονική μάθηση, ένα συνδυασμό ασύγχρονης και σύγχρονης εκπαίδευσης, με απώτερο στόχο την εξοικείωση των συμμετεχόντων και συμμετεχουσών με το εκπαιδευτικό υλικό.

Η διδασκαλία μέσω συστήματος ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης βασίζεται κυρίως στη μελέτη του εκπαιδευτικού υλικού σε χρόνο και τόπο που επιλέγει ο/η εκπαιδευόμενος/η, καθώς και στη διεξαγωγή δραστηριοτήτων, προκειμένου να διασφαλιστεί σε μεγάλο βαθμό η αυτονομία του/της. Το εκπαιδευτικό και υποστηρικτικό υλικό του προγράμματος αναρτάται σταδιακά κατά τη διάρκεια του προγράμματος. Το υλικό βρίσκεται online, σε ψηφιακή μορφή, ενώ παράλληλα δίνεται η δυνατότητα τοπικής αποθήκευσής του. Είναι εύκολα εκτυπώσιμο για τους χρήστες/χρήστριες που προτιμούν το έντυπο υλικό.

Η διδασκαλία μέσω συστήματος σύγχρονης τηλεκπαίδευσης βασίζεται σε προκαθορισμένες ζωντανές τηλεδιασκέψεις μεταξύ εκπαιδευτή και εκπαιδευομένων μέσω της χρήσης του ΖΟΟΜ ή του Big Blue Button. Οι εκπαιδευτές διδάσκουν ζωντανά (real time) το μάθημα, έχοντας τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν διαφάνειες, εικόνες, video και ιστοσελίδες και οι εκπαιδευόμενοι το παρακολουθούν από οπουδήποτε επιθυμούν. Ο καθηγητής επικοινωνεί με τους εκπαιδευόμενους μέσω ήχου, ενώ παράλληλα υπάρχει δυνατότητα μετάδοσης της εικόνας του ιδίου αλλά και των εκπαιδευομένων. Επίσης υπάρχει η δυνατότητα επικοινωνίας μέσω κειμένου (chat) μεταξύ των συμμετεχόντων και με τον καθηγητή, με δυνατότητα αποστολής γραπτού μηνύματος σε όλους τους/τις συμμετέχοντες/ουσες (δημόσια συνομιλία) ή σε συγκεκριμένο/η συμμετέχοντα/ουσα (ιδιωτική συνομιλία).

Οι εκπαιδευόμενοι/ες συμμετέχουν ενεργά υποβάλλοντας ερωτήσεις, δίνοντας προφορικές ή/και γραπτές απαντήσεις, έχοντας τη δυνατότητα να αποθηκεύουν την τηλεδιάσκεψη και να επαναλάβουν το μάθημα όσες φορές χρειαστεί.

Κατά την διάρκεια του προγράμματος θα υλοποιηθούν 4  ζωντανές ψηφιακές συναντήσεις διάρκειας, έκαστη, 3 ωρών, οι οποίες θα λαμβάνουν χώρα περίπου κάθε 2 μήνες.

Η διαδικασία αξιολόγησης βασίζεται σε τεστ αξιολόγησης για κάθε εκπαιδευτική ενότητα-σπόνδυλο. Οι ερωτήσεις μπορεί να είναι τύπου πολλαπλής επιλογής, συμπλήρωσης κενού, ελεύθερου κειμένου και προκύπτουν μέσω τράπεζας θεμάτων. Στις αξιολογήσεις υπάρχει η δυνατότητα καταγραφής των αποτελεσμάτων και εμφάνισής τους στους/στις συμμετέχοντες/ουσες. Για κάθε επιμέρους τεστ αξιολόγησης θα πρέπει ο/η εκπαιδευόμενος/η να συγκεντρώσει ποσοστό επιτυχίας ≥ 60%. Τα κουίζ θα προέρχονται από τράπεζα θεμάτων 100άδων ερωτήσεων και θα προκύπτουν στην αξιολόγηση του/της εκάστοτε εκπαιδευόμενου/ης  χωρίς καμία περιοδικότητα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα το μετρήσιμο μαθησιακό αποτέλεσμα, μιας και θα πρέπει να έχει αναγνώσει ο/η εκπαιδευόμενος/η το σύνολο του εκπαιδευτικού υλικού.

Δεδομένου ότι, το πρόγραμμα απευθύνεται κυρίως στην εκπαιδευτική κοινότητα και με το επίσης δεδομένο, της υποχρεωτικής πραγματοποίησης των εργαστηρίων δεξιοτήτων στις εκπαιδευτικές μονάδες, θα γίνει προσομοίωση ενός ψηφιακού εργαστηρίου δεξιοτήτων, ώστε να εξοικειωθεί ο/η εκπαιδευόμενος/η με τη συγκεκριμένη δεξιότητα. Το εργαστήριο ψηφιακών δεξιοτήτων θα βασιστεί στις θεματικές ενότητες που έχουν οριστεί από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής του Υπουργείου Παιδείας.

Η επικοινωνία με την εκπαιδευτική ομάδα του προγράμματος γίνεται μέσω της πλατφόρμας 24 ώρες την ημέρα. Επίσης, στην πλατφόρμα αναρτώνται ανακοινώσεις από την εκπαιδευτική ομάδα και από τη διοικητική υποστήριξη του προγράμματος. Κατά τη διάρκεια του προγράμματος, όλοι/όλες οι εκπαιδευόμενοι/ες υποχρεούνται να λαμβάνουν την ενημέρωση τους αποκλειστικά μέσα από την πλατφόρμα τηλεκατάρτισης κατά τη διάρκεια συμμετοχής τους στο πρόγραμμα. Κάθε άλλη μορφή επικοινωνίας (e-mail, sms) από την ομάδα υλοποίησης του προγράμματος λειτουργεί υποστηρικτικά.

Ο χρόνος μελέτης και εξάσκησης των συμμετεχόντων/ουσών ποικίλει ανάλογα με το γνωστικό αντικείμενο του/της καθενός/καθεμίας, και βασίζεται κυρίως, στην ασύγχρονη, αυτόνομη και ανεξάρτητη επεξεργασία του εκπαιδευτικού υλικού. Για την οργάνωση του χρόνου μελέτης και την τήρηση των προθεσμιών της διαδικασίας αξιολόγησης, ο/η χρήστης/χρήστρια της πλατφόρμας υποβοηθάται με τη χρήση του ακαδημαϊκού ημερολογίου που εμφανίζεται στο ταμπλό της πλατφόρμας και του ειδικού χώρου (forum) για νέα και ανακοινώσεις.

Για τη λήψη του πιστοποιητικού ο εκπαιδευόμενος καλείται να καλύψει το συνολικό κόστος της επιμόρφωσης και να επιτύχει στις εκπαιδευτικές δραστηριότητες όπως αυτές ορίζονται. Το πιστοποιητικό αποστέλλεται σε ψηφιακή μορφή από την κεντρική γραμματεία σε διάστημα έναν έως τρεις μήνες από την επίσημη λήξη του προγράμματος.