Start-up με τη χρήση Ψηφιακών Προγραμμάτων (Λογισμικών)

Διάρκεια Προγράμματος

200 ώρες  (70 ώρες διά ζώσης – 70 ώρες σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση – 60 ώρες ασύγχρονη εκπαίδευση)  

 

Ε-mail προγράμματος για περισσότερες πληροφορίες:

start-up@panteion.gr

 

 

Η δράση υλοποιείται στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0» με τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης – NextGenerationEU.

Ελλάδα 2.0 - λογότυπο

Περίοδος Μαθημάτων
Οκτώβριος 2022 - Δεκέμβριος 2022
Περιγραφή Προγράμματος

1. Marketing και Οργάνωση  Πωλήσεων

Α. Ανάλυση Υφιστάμενης Κατάστασης

1.1.      Ανάλυση Εσωτερικού και Εξωτερικού Περιβάλλοντος της Επιχείρησης

1.2.      Υφιστάμενα Οικονομικά Στοιχεία

1.3.      Ανάλυση SWOT

Β. Το Επιχειρηματικό Σχέδιο

1.4.      Καθορισμός Στόχων & Κατάρτιση Διοικητικού Πλάνου

1.5.      Κατάρτιση Πλάνου Marketing – Πωλήσεων

1.6.      Κατάρτιση Οικονομικού Πλάνου

1.7.      Οδηγός Εφαρμογής Μελετών Επιχειρησιακού Σχεδιασμού

1.8.      Βήμα προς Βήμα ανάλυση βάσει παραδείγματος Υφιστάμενης κατάστασης

1.9.      Βήμα προς Βήμα ανάλυση βάσει παραδείγματος του Επιχειρησιακού Σχεδίου

Γ. Πωλήσεις

1.10.    Μελέτη Πωλήσεων

1.11.    Ψυχολογία Πωλήσεων

1.12.    Οργάνωση Τμήματος Πωλήσεων

1.13.    Τεχνικές Πωλήσεων

1.14.    Προϋπολογισμοί

1.15.    Αναφορές

1.16.    Ευφυία

Δ. Εφαρμογή με λογισμικό της «SPECISOFT Α.Ε.»

 

2. Επιχειρησιακός Σχεδιασμός (Business - Plan)

Α. Ανάλυση Υφιστάμενης Κατάστασης

2.1.      Ανάλυση Εσωτερικού και Εξωτερικού Περιβάλλοντος της Επιχείρησης

2.2.      Υφιστάμενα Οικονομικά Στοιχεία

2.3.      Ανάλυση SWOT

Β. Το Επιχειρηματικό Σχέδιο

2.4.      Καθορισμός Στόχων & Κατάρτιση Διοικητικού Πλάνου

2.5.      Κατάρτιση Πλάνου Marketing – Πωλήσεων

2.6.      Κατάρτιση Οικονομικού Πλάνου

2.7.      Οδηγός Εφαρμογής Μελετών Επιχειρησιακού Σχεδιασμού

2.8.      Βήμα προς Βήμα ανάλυση βάσει παραδείγματος Υφιστάμενης κατάστασης

2.9.      Βήμα προς Βήμα ανάλυση βάσει παραδείγματος του Επιχειρησιακού Σχεδίου

Γ. Εφαρμογή με λογισμικό της «SPECISOFT Α.Ε.»

 

3. Αξιολόγηση Επενδύσεων & Αναπτυξιακός Νόμος

3.1.      Γενική εισαγωγή σε Αξιολόγηση Επενδύσεων

3.2.      Συνοπτική Περιγραφή των κυριότερων σημείων του Αναπτυξιακού Νόμου

3.3.      Διδασκαλία του Μοντέλου του Υπουργείου

3.4. Εφαρμογή με λογισμικό της «SPECISOFT Α.Ε.»

 

4. Χρηματορροές (Cash Flow)

4.1.      Η Επιχείρηση: Οικονομική Οντότητα – Ισολογισμός (ΕΛΣ & ΔΛΠ) - Κλάδος

4.2.      Αποτελέσματα, Κεφάλαια Κίνησης, Πηγές & Χρήσεις Κεφαλαίων, Αριθμοδείκτες, Cash Flow Statement, Διαχρονική Ανάλυση

4.3.      Ισολογισμός και Συνδυαστική Διάγνωση

4.4.      Οδηγός Εφαρμογής Μελετών Οικονομικής Ανάλυσης & Αξιολόγησης Επιχειρήσεων

4.5.      Σύνοψη Οικoνομικής Ανάλυσης & Αξιολόγησης Επιχειρήσεων & Περιγραφή Ολοκληρωμένης Μελέτης Περίπτωσης (Case-study)

4.6.      Βήμα προς Βήμα ανάλυση βάσει παραδείγματος της Αξιολόγησης της Χρήσης

4.7.      Βήμα προς Βήμα ανάλυση βάσει παραδείγματος των Χρηματοοικονομικών Μεταβολών

4.8.      Βήμα προς Βήμα ανάλυση βάσει παραδείγματος Αριθμοδεικτών και Ερμηνείας των

4.9.      Βήμα προς Βήμα ανάλυση βάσει παραδείγματος της Διαχρονικής Ανάλυσης

4.10.    Βήμα προς Βήμα ανάλυση βάσει παραδείγματος των Κρίσιμων Σημείων Λειτουργίας της Επιχείρησης

4.11. Εφαρμογή με λογισμικό της «SPECISOFT Α.Ε.»

 

5. Αξιολόγηση Επιχείρησης και ανάλυση της πορείας της

5.1.      Η Επιχείρηση: Οικονομική Οντότητα – Ισολογισμός (ΕΛΣ & ΔΛΠ) - Κλάδος

5.2.      Αποτελέσματα Κεφαλαίων Κίνησης, Πηγές & Χρήσεις Κεφαλαίων, Αριθμοδείκτες, Cash Flow Statement, Διαχρονική Ανάλυση

5.3.      Ισολογισμός και Συνδυαστική Διάγνωση

5.4.      Οδηγός Εφαρμογής Μελετών Οικονομικής Ανάλυσης & Αξιολόγησης Επιχειρήσεων

5.5.      Βήμα προς Βήμα ανάλυση βάσει παραδείγματος της Αξιολόγησης της Χρήσης

5.6.      Βήμα προς Βήμα ανάλυση βάσει παραδείγματος των Χρηματοοικονομικών Μεταβολών

5.7.      Βήμα προς Βήμα ανάλυση βάσει παραδείγματος Αριθμοδεικτών και Ερμηνείας των

5.8.      Βήμα προς Βήμα ανάλυση βάσει παραδείγματος της Διαχρονικής Ανάλυσης

5.9.      Βήμα προς Βήμα ανάλυση βάσει παραδείγματος των Κρίσιμων Σημείων Λειτουργίας της Επιχείρησης

5.10. Εφαρμογή με λογισμικό της «SPECISOFT Α.Ε.»

 

6. Προσδιορισμός της Αξίας του Επιχειρησιακού Σχεδίου-Αποτίμηση

6.1.      Αποτέλεσμα μεθόδου Καθαρής Περιουσιακής Θέσης

6.2.      Αποτέλεσμα μεθόδου Προεξοφλημένων Ταμιακών Ροών

6.3.      Αποτέλεσμα μεθόδου Κεφαλαιοποιημένων Οργανικών Κερδών

6.4.      Αποτέλεσμα μεθόδου Υπερπροσόδου

6.5.      Χρήση ανάλυσης RISK (ανάλυσης κινδύνων) για υπολογισμό της αξίας της επιχείρησης με ορισμένη ζητούμενη επιθυμητή πιθανότητα.

6.6.      Ποια θα είναι η αξία της επιχείρησης με τη χρησιμοποίηση επιτοκίων χωρίς ρίσκο αλλά και με ρίσκο.

6.7. Εφαρμογή με λογισμικό της «SPECISOFT Α.Ε.»

 

7. Πρότυπο Κόστος – Κοστολόγηση

7.1.      Πρότυπο Κόστος, Κοστολογική Οργάνωση, Διαδικασία προσδιορισμού του προτύπου κόστους

7.2.      Υπολογισμός Πρότυπου και Πραγματικού Κόστους

7.3.      Υπολογισμοί Αποκλίσεων, Δεικτών και Νεκρού σημείου προϊόντων

7.4.      Οδηγός Εφαρμογής Πρότυπης Κοστολόγησης

7.5.      Σύνοψη Κοστολόγησης και Περιγραφή Ολοκληρωμένης Μελέτης Περίπτωσης (Case- Study)

7.6.      Βήμα προς Βήμα ανάλυση βάσει παραδείγματος του Προτύπου Κόστους

7.7.      Βήμα προς Βήμα ανάλυση βάσει παραδείγματος του Πραγματικού Κόστους

7.8.      Βήμα προς Βήμα ανάλυση βάσει παραδείγματος του Αποκλίσεων και Ερμηνείας

7.9.      Βήμα προς Βήμα ανάλυση βάσει παραδείγματος του Δεικτών και Ερμηνείας

7.10.    Βήμα προς Βήμα ανάλυση βάσει παραδείγματος του Νεκρού Σημείου ανά προϊόν

7.11.    Εφαρμογή με λογισμικό της «SPECISOFT Α.Ε.»

 

8. Λογιστικά Επιχειρήσεων

8.1.      Για κοινή χρήση των λογιστικών στοιχείων είναι η μέτρηση της απόδοσης των διαφόρων επιχειρηματικών λειτουργιών. Ενώ οι οικονομικές καταστάσεις είναι το κλασικό εργαλείο των λογιστικών πληροφοριών που χρησιμοποιούνται για την αξιολόγηση επιχειρηματικών δραστηριοτήτων, η διοίκηση μπορεί να αναθέσει μια πιο εμπεριστατωμένη ανάλυση των στοιχείων κατά την διάρκεια επανεξέτασης των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων. Έτσι, σύμφωνα με αυτό, οι χρηματοοικονομικοί δείκτες χρησιμοποιούν τα λογιστικά στοιχεία που αναφέρονται στις οικονομικές καταστάσεις που μπορούν να συγκριθούν με άλλες επιχειρήσεις στο επιχειρηματικό περιβάλλον. Αυτό βοηθά την διοίκηση να κατανοήσει το πόσο καλά λειτουργεί η επιχείρησή σε σύγκριση με άλλες καθιερωμένες επιχειρήσεις.

8.2.      Επίσης, η διοίκηση χρησιμοποιεί συχνά τα λογιστικά στοιχεία για τη δημιουργία των προϋπολογισμών. Τα ιστορικά οικονομικά στοιχεία της λογιστικής παρέχουν μια λεπτομερή ανάλυση του πώς η κάθε επιχείρηση δαπανά κεφάλαια για συγκεκριμένες επιχειρηματικές λειτουργίες. Η διοίκηση σε συνέχεια λαμβάνει τα δεδομένα για να αναπτύξει τους μελλοντικούς προϋπολογισμούς με σκοπό να εξασφαλίσει ένα οικονομικό οδικό χάρτη. Οι προϋπολογισμοί αυτοί μπορεί επίσης να προσαρμοστούν με βάση τις τρέχουσες λογιστικές πληροφορίες και να κατευθύνουν την διοίκηση σε περιορισμό των δαπανών σε κρίσιμους οικονομικούς πόρους.

8.3.      Τα λογιστικά στοιχεία επίσης χρησιμοποιούνται για να ληφθούν επιχειρηματικές αποφάσεις. Οι αποφάσεις μπορεί να περιλαμβάνουν την επέκταση των τρεχουσών εργασιών, τη χρήση διαφορετικών οικονομικών πόρων, την αγορά νέου εξοπλισμού ή εγκαταστάσεων, την εκτίμηση των μελλοντικών πωλήσεων ή την αναθεώρηση των νέων επιχειρηματικών ευκαιριών. Επίσης, παρέχουν συνήθως στην διοίκηση πληροφορίες σχετικά με το κόστος των διαφόρων πόρων ή των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων. Οι δαπάνες αυτές μπορούν να συγκριθούν με τα πιθανά έσοδα των νέων ευκαιριών κατά τη διάρκεια της διαδικασίας μιας χρηματοοικονομικής ανάλυσης. Αυτή η διαδικασία βοηθά την διοίκηση να κατανοήσει πώς θα επηρεαστεί η τρέχουσα επιχειρηματική δραστηριότητα ως προς την επέκταση ή την ανάπτυξη της επιχείρησης.

8.4.      Οι εξωτερικοί φορείς των επιχειρήσεων χρησιμοποιούν συχνά τα λογιστικά στοιχεία για τη λήψη επενδυτικών αποφάσεων. Οι τράπεζες, δανειστές, κεφαλαιούχοι ή ιδιώτες επενδυτές συχνά αναθεωρούν τις λογιστικές πληροφορίες για να επανεξετάσουν την οικονομική υγεία της επιχείρησης και της λειτουργικής κερδοφορίας. Αυτό παρέχει πληροφορίες σχετικά με το αν ή όχι μια επιχείρηση αποτελεί μια σοφή επενδυτική απόφαση. Πολλές, ωστόσο, μικρές επιχειρήσεις χρειάζονται εξωτερική χρηματοδότηση για να ξεκινήσουν ή να αναπτυχθούν. Η αδυναμία παροχής κεφαλαίων από δανειστές ή επενδυτές σύμφωνα με τα λογιστικά στοιχεία μπορεί να περιορίσει σημαντικά τις δυνατότητες χρηματοδότησης για μια μικρή επιχείρηση. Καταλήγοντας, η βαρύτητα των πληροφοριών που παρέχουν τα λογιστικά δεδομένα είναι σημαντική για την ανάπτυξη της εκάστοτε επιχείρησης, καθώς αυτές δείχνουν συνήθως την γενικότερη κατεύθυνση της οικονομίας και φανερώνουν την στρατηγική των διοικήσεων ως προς την λήψη αποφάσεων.

 

9. Νομικά θέματα των επιχειρήσεων

9.1. Σημείωση - Πρόλογος

9.2. Ατομική Επιχείρηση

9.3. Εταιρικές Επιχειρήσεις Ομόρρυθμη Εταιρεία (Ο.Ε.)

9.4. Ετερόρρυθμη Εταιρεία (Ε.Ε.)

9.5. Αφανής - συμμετοχική εταιρεία

9.6. Μικτές επιχειρήσεις

9.7. Εταιρεία Περιορισμένης Ευθύνης (Ε.Π.Ε.)

9.8. Ιδιωτική Κεφαλαιουχική Εταιρεία (Ι.Κ.Ε.)

9.9. Νεοφυής Επιχείρηση (Startup)

9.10. Κοινωνική Συνεταιριστική Επιχείρηση (Κοιν.Σ.Επ.)

9.11. Ανώνυμη Εταιρεία (Α.Ε.)

9.12. Σημείωση - Επίλογος

9.13. Συνοπτικός Πίνακας Τύπων Επιχειρήσεων

 

10. Διοίκηση ολικής ποιότητας (TQM)

   Η Διοίκηση Ολικής Ποιότητας (Total Quality Management,TQM) είναι φιλοσοφία διοίκησης η οποία πρεσβεύει ότι η ποιότητα είναι ευθύνη όλων των εμπλεκόμενων μελών και όλων των λειτουργιών μέσα στον οργανισμό. Υποστηρίζει ότι η επίτευξη του ελέγχου ποιότητας είναι αυτοσκοπός και αναμένεται από οποιονδήποτε να συμβάλλει στην συνολική βελτίωση της ποιότητας. Η Δ.Ο.Π. μπορεί να χαρακτηρισθεί ως ένα σύγχρονο «μοντέλο διοίκησης», που η επιτυχία του εξαρτάται από την αποτελεσματικότερη επίτευξη του άριστου συνδυασμού όλων των συντελεστών της παραγωγής που συμμετέχουν σε μια επιχείρηση. Για την επιτυχία της εφαρμογής της ΔΟΠ υπάρχουν 3 βασικές συνιστώσες (συμπεριλαμβανομένου πάντα της επικοινωνίας και της κουλτούρας):

10.1.    ένα τεκμηριωμένο σύστημα διαχείρισης ποιότητας

10.2.    τεχνικές και εργαλεία διαχείρισης ποιότητας

10.3.    ομαδική εργασία και άτομα

10.4.  Οκτώ Βασικές Αρχές

10.4.1. Συγκριτική αξιολόγηση (benchmarking)

10.4.2. Σχεδιασμός προϊόντων

10.4.3. Σχεδιασμός διαδικασιών

10.4.4. Διαδικασίες προμηθειών

10.4.5. Υπολογιστικά μέσα επίλυσης προβλημάτων

10.4.6. Ικανοποίησης των πελατών

10.4.7. Ενεργή συμμετοχή των εργαζομένων

10.4.8. Συνεχής προσπάθεια στην κατεύθυνση βελτίωσης της ποιότητας των προϊόντων

 

11. Ασύγχρονη εκπαίδευση (60 ώρες)

Θεματικές Ενότητες
  1. Marketing και οργάνωση  πωλήσεων                                                  
  2. Επιχειρησιακός σχεδιασμός (Business - Plan)                               
  3. Aξιολόγηση Επενδύσεων και Aναπτυξιακός Νόμος                                                   
  4. Χρηματορροές (Cash Flow)                                                           
  5. Αξιολόγηση Επιχείρησης και ανάλυση της πορείας της                   
  6. Προσδιορισμός της Αξίας του Επιχειρησιακού Σχεδίου - Αποτίμηση
  7. Πρότυπο Κόστος – Κοστολόγηση                                                          
  8. Λογιστικά Επιχειρήσεων                                                             
  9. Νομικά θέματα των επιχειρήσεων                                                                              
  10. Διοίκηση ολικής ποιότητας (TQM)
  11. Ασύγχρονη εκπαίδευση                           
Σε ποιούς απευθύνεται

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε ανέργους, αποφοίτους Δευτεροβάθμιας, Μεταδευτεροβάθμιας και Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, που επιθυμούν να δημιουργήσουν δική τους επιχείρηση ή σκοπεύουν να εργασθούν ως στελέχη οικονομικών υπηρεσιών ιδιωτικών φορέων (Α.Ε., Ε.Π.Ε., Ε.Ε., Ι.Κ.Ε., Ο.Ε.), όπως επίσης, της Γενικής Κυβέρνησης (Κεντρική Διοίκηση, Ο.Τ.Α., Πανεπιστήμια, Νοσοκομεία, κτλ.) και οι οποίοι ενδιαφέρονται να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους, να ενημερωθούν για τις διεθνείς τάσεις στον χώρο, να γνωρίσουν τις διαδικασίες δημιουργίας, οργάνωσης και κερδοφόρου αποτελέσματος των επιχειρήσεων και να αποκτήσουν γνώσεις και δεξιότητες χρήσης ψηφιακών εργαλείων (Λογισμικά «SPECISOFT A.E.»).

 

Ελάχιστες προϋποθέσεις συμμετοχής στο πρόγραμμα:

Ι. Τίτλος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης,

ΙΙ. Γνώσεις χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή (δεν απαιτείται τίτλος πιστοποίησης).

 

  Σε περίπτωση που κάποιος/α εκπαιδευόμενος/η δεν έχει πρόσβαση στο διαδίκτυο για τις 60 ώρες ασύγχρονης εκπαίδευσης, δύναται να προσέρχεται στο Εργαστήριο του Παντείου Πανεπιστημίου (Σάββατο), ώστε να μελετά, να αντλεί το εκπαιδευτικό υλικό και να συντάσσει τα τεστ αξιολόγησης, κατόπιν συνεννόησης με τον Επιστημονικά Υπεύθυνο του εκπαιδευτικού προγράμματος.

Επιστημονικά Υπεύθυνος/νη

Ηλίας Γεράκος

Οικονομολόγος - Διδάκτορας Παντείου Πανεπιστημίου, Μέλος Ε.ΔΙ.Π. Τμήματος Δημόσιας Διοίκησης Παντείου Πανεπιστημίου, MBA Τεχνοοικονομικά Συστήματα (Ε.Μ.Π.)
Εισηγητές - Εισηγήτριες

Νίκος Αργυρίδης

Ιδιωτικός υπάλληλος, Διευθυντικό Στέλεχος

Θεοκλής Βασιλειάδης

Μηχανολόγος - Ηλεκτρολόγος, Οικονομολόγος, Οικονομικός Μελετητής

Ηλίας Γεράκος

Διδάκτωρ, Μέλος Ε.ΔΙ.Π. Τμήματος Δημόσιας Διοίκησης Παντείου Πανεπιστημίου

Γεώργιος Γκανέτσος

Διευθύνων Σύμβουλος & Σύμβουλος Επιχειρήσεων

Αθανάσιος Δελαπάσχος

Οικονομολόγος, Νομικός, Οικονομικός Μελετητής

Βασιλική Ευαγγελίου

Σύμβουλος Marketing & Eπικοινωνίας

Άγγελος Καρακάρης

Στέλεχος Πληροφοριακών Οικονομικών Συστημάτων, Πανεπιστήμιο Πειραιώς, Τμήμα Οικονομικών Επιστημών

Μαρία Ντοροπούλου

Διδάκτωρ, Μέλος Ε.ΔΙ.Π. Τμήματος Ψυχολογίας Παντείου Πανεπιστημίου

Κωνσταντίνος Παπαστάθης

Γεωπόνος, Οικονομολόγος

Γεώργιος Φ. Τάντης

Δικηγόρος παρ’ Αρείω Πάγω, LLM, ΜΔΕ, CDPO

Μανώλης Τζουβελέκας

Διδάκτωρ Τμήματος Δημόσιας Διοίκησης Παντείου Πανεπιστημίου

Αναστάσιος Τσάμης

Ομότιμος Καθηγητής Παντείου Πανεπιστημίου

Ιωάννης Φίλος

Καθηγητής Τμήματος Δημόσιας Διοίκησης Παντείου Πανεπιστημίου