Εφαρμογές μεθοδολογίας έρευνας και προχωρημένων μεθόδων στατιστικής ανάλυσης με χρήση SPSS

Διάρκεια Προγράμματος

3 μήνες – 150 ώρες

 

 

 

Για Θέματα Οικονομικής και Διοικητικής Διαχείρισης

 

Τηλέφωνο: 210 300 97 03  (help desk 10:00 π.μ. - 6:00 μ.μ.)               

E-mail: info@kedivim-panteion.gr

Web site: https://e-learning.panteion.gr/

 

Περίοδος Μαθημάτων
Έναρξη μαθημάτων 28 Νοεμβρίου 2024
Προθεσμία Υποβολής Αιτήσεων
26.11.2024
Περιγραφή Προγράμματος

Σκοπός του προγράμματος είναι να καλλιεργήσει στους επιμορφούμενους τη βασική γνώση και δεξιότητα της μεθοδολογίας της έρευνας, δηλαδή της θεωρητικής σύλληψης και διατύπωσης ερευνητικών ερωτημάτων/υποθέσεων, του ελέγχου τους με στατιστικά μέσα, της παρουσίασης των αποτελεσμάτων και της συζήτησής τους. Η γνώση και δεξιότητα αυτή είναι κοινή («οριζόντια») στα πεδία των επιστημών της ζωής, της υγείας και της κοινωνίας.

Με την ολοκλήρωση της επιμόρφωσης οι επιμορφούμενοι θα είναι σε θέση να θέτουν ερευνητικά ερωτήματα/υποθέσεις και να διαμορφώνουν ποσοτικά δεδομένα κατά τέτοιο τρόπο ώστε να υπόκεινται πρακτικά και άμεσα σε στατιστικό έλεγχο μέσω λογισμικού, όπως το Statistical Package for the Social Sciences (SPSS) που χρησιμοποιείται ευρύτατα σε Πανεπιστήμια, επιχειρήσεις και οργανισμούς.

Περαιτέρω θα μπορούν να παρουσιάζουν τα αποτελέσματα στην κοινή γλώσσα του APA Style και να τα συζητούν βάσει κοινώς αποδεκτών κανόνων. Οι συμμετέχοντες στο πρόγραμμα θα λάβουν γνώσεις που θα τους καταστήσουν ικανούς να κατανοούν αποτελέσματα δημοσιευμένων ερευνών, να «διαβάζουν» κριτικά έρευνες ποσοτικών δεδομένων και στατιστικές αναλύσεις και να τις χρησιμοποιούν στην εργασία τους συμβουλευτικά ή ως βάση δικών τους ερευνών.

 

Θεματικές Ενότητες

Ακολουθούν οι θεματικές ενότητες



1. Προχωρημένες Μέθοδοι Στατιστικής Ανάλυσης με το SPSS


2. Ανάλυση Διαμεσολάβησης και Ρύθμισης με το εργαλείο PROCESS του SPSS


3. Στατιστικές Μέθοδοι Ελέγχου Εγκυρότητας και Αξιοπιστίας Ερωτηματολογίων

 

Σε ποιούς απευθύνεται

Το σεμινάριο απευθύνεται σε άτομα που επιθυμούν να έχουν τη δεξιότητα να κατανοήσουν τα αποτελέσματα μιας δημοσιευμένης έρευνας, σε άτομα που επιθυμούν να διεξάγουν τη δική τους έρευνα, καθώς και σε οποιονδήποτε επιθυμεί να αναγνώσει κριτικά έρευνες που εμπεριέχουν ποσοτικά δεδομένα και στατιστικές αναλύσεις, τις οποίες χρησιμοποιούν στην εργασία τους συμβουλευτικά, αποτελούν βάση για τις δικές τους έρευνες ή απλώς γνωστοποιούνται από τα μέσα ενημέρωσης.
Συστήνεται σε επαγγελματίες, ερευνητές, φοιτητές και απόφοιτους όλων των γνωστικών αντικειμένων, εργαζόμενους με συναφή ενδιαφέροντα και σε οποιονδήποτε ενδιαφέρεται για το συγκεκριμένο γνωστικό αντικείμενο. Πρόκειται για «οριζόντια» δεξιότητα εκ των ων ουκ άνευ για επαγγελματίες και ερευνητές από τους χώρους τις Ψυχολογίας, της Κοινωνιολογίας, της Πολιτικής Επιστήμης, της Εκπαίδευσης, της Ιατρικής κ.α.

Με το πέρας του προγράμματος εκδίδεται Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης.

Το Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης, εκτός από τον ιδιωτικό τομέα, δύναται να αποδώσει ευκαιρίες επαγγελματικής αποκατάστασης στο Ελληνικό Δημόσιο, όπως κάθε φορά θα ισχύουν τα κριτήρια μοριοδότησης στην εκάστοτε μελλοντική προκήρυξη προσλήψεων

Διάρκεια Προγράμματος

3 μήνες – 150 ώρες

Εισηγητές - Εισηγήτριες

Χριστίνα Παρπούλα

Η Χριστίνα Παρπούλα είναι Επίκουρη Καθηγήτρια του Τμήματος Ψυχολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου (ΦΕΚ 93/τ.Γ'/03-02-2020). Ανήκει στον Τομέα Εκπαιδευτικής και Γνωστικής Ψυχολογίας.

Γνωστικό Αντικείμενο: Εφαρμοσμένη Στατιστική και Μεθοδολογία Έρευνας στις Επιστήμες του Ανθρώπου και της Κοινωνίας.


Στο Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών του Τμήματος, διδάσκει τα μαθήματα:
Στατιστική Ι: Εισαγωγή στις Μεθόδους της Μονομεταβλητής Ανάλυσης.
Στατιστική ΙΙ: Εισαγωγή στις Μεθόδους της Διμεταβλητής και Πολυμεταβλητής Ανάλυσης.
Εργαστήρια Ψυχολογίας.
Πρακτικές Ασκήσεις Στατιστικής.
Προηγμένες Στατιστικές Μέθοδοι Ανάλυσης Δεδομένων.


Είναι πτυχιούχος του Τμήματος Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Έκανε Μεταπτυχιακές Σπουδές στην επιστημονική περιοχή “Μαθηματική Προτυποποίηση σε Σύγχρονες Τεχνολογίες και την Οικονομία” στη Σχολή Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών (ΣΕΜΦΕ) του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (ΕΜΠ). Είναι διδάκτορας στη Στατιστική, Τομέας Μαθηματικών της ΣΕΜΦΕ του ΕΜΠ, με τίτλο διδακτορικής διατριβής “Στατιστική Ανάλυση Παραγοντικών Σχεδιασμών, Γενικευμένα Γραμμικά Μοντέλα και Κριτήρια Επιλογής Μοντέλων”.

 

Κόστος Προγράμματος

Κόστος συμμετοχής: 290€ σε 3 δόσεις (60€ κατά την εγγραφή)


- 25% επί του συνολικού ποσού των διδάκτρων, σε ανέργους και σε Άτομα με Αναπηρία, με ποσοστό αναπηρίας 50% και πάνω.


- 25% Εφάπαξ προεξόφληση ποσού.


- 25% Μαζικές εγγραφές σε ομάδες των 5 ατόμων σε 3 δόσεις.


- 25% σε περίπτωση πρόωρης εγγραφής (10 ημέρες πριν την έναρξη), σε 3 δόσεις .


- 50% έκπτωση για: Απόφοιτους του Παντείου πανεπιστημίου σε 3 δόσεις.


- 50% έκπτωση για: Καθηγητές όλων των τριτοβάθμιων εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων σε 3 δόσεις.

- 50% για όλους όσοι παρακολουθούν ή έχουν παρακολουθήσει έως και 18 μήνες πριν από την έναρξη του παρόντος ένα από τα παρακάτω προγράμματα του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. Παντείου Πανεπιστημίου: «Eτήσια επιμόρφωση στη Θετική Ψυχολογία», «Εκπαίδευση εκπαιδευτών ενηλίκων», «Διοίκηση εκπαιδευτικών μονάδων», «Διαπολιτισμική εκπαίδευση», «Θετική Ψυχολογία στην εκπαίδευση», «Ετήσια επιμόρφωση στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (Ε.Α.Ε.): ολιστική προσέγγιση», «Ετήσια επιμόρφωση στη Διοίκηση Μονάδων Υγείας», «Ετήσια επιμόρφωση στη Σχολική ψυχολογία», «Σεξουαλική διαπαιδαγώγηση και ψυχολογία της νεανικής σχέσης», «Ετήσια επιμόρφωση στην Παιδοψυχολογία: Ολιστική προσέγγιση», «Εφαρμοσμένη εγκληματολογία: στο μυαλό ενός δράστη», «Ετήσια επιμόρφωση στη Διδακτική της ελληνικής ως δεύτερης ή ξένης γλώσσας», «Social Media και οπτικοακουστικά εργαλεία: εφαρμογές σε τουρισμό και πολιτισμό», «Αποτελεσματική Επικοινωνία», «Βασικές Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων και Οργανισμών (Mini-MBA)», «Πολιτιστικός τουρισμός και εφαρμοσμένη επικοινωνία: το παράδειγμα της κεντρικής Μακεδονίας», «Οικονομική εγκληματικότητα και το έγκλημα πίσω από το έγκλημα»,  «Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη», «Διοίκηση - Ηγεσία σε Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.) στον 21ο αιώνα».


- 50% επί του συνολικού ποσού των διδάκτρων στους εργαζόμενους του Παντείου Πανεπιστημίου.

 

Στο πλαίσιο των υποστηρικτών εκπαιδευτικών υπηρεσιών παρέχεται ακόμα:

- πρόσβαση σε συλλογές της Βιβλιοθήκης του Παντείου Πανεπιστημίου και άλλων Πανεπιστημίων της ημεδαπής και αλλοδαπής, καθώς επίσης, η δυνατότητα δανεισμού και διαδανεισμού βιβλίων.

 


Παροχές - Υποτροφίες

Σε όλα τα Προγράμματα του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. παρέχονται έπειτα από κλήρωση, συγκεκριμένες θέσεις Υποτροφίας ως εξής:

 

- Μία θέση όταν οι εγγεγραμμένοι στο Πρόγραμμα είναι μέχρι και 20 άτομα.

 

- Δύο θέσεις όταν οι εγγεγραμμένοι στο Πρόγραμμα είναι από 21 μέχρι και 50 άτομα.

 

- Τρεις θέσεις όταν οι εγγεγραμμένοι στο Πρόγραμμα είναι από 51 μέχρι και 100 άτομα.

 

- Πέντε θέσεις όταν οι εγγεγραμμένοι στο Πρόγραμμα είναι άνω των 100 ατόμων.

 

Οι ενδιαφερόμενοι Οι ενδιαφερόμενοι για υποτροφία μπορούν να κάνουν την αίτηση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για το πρόγραμμα που επιθυμούν (εδώ).

 

ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ

Δικαίωμα συμμετοχής έχουν φυσικά πρόσωπα που έχουν συμπληρώσει το 18ο έτος της ηλικίας τους, έχουν δικαιοπρακτική ικανότητα και είναι άνεργοι που διαθέτουν ενεργή κάρτα ανεργίας συνεχούς διάρκειας 18 μηνών και πάνω.

 

Τεχνικός Εξοπλισμός

Για τη βέλτιστη και απρόσκοπτη πρόσβαση και εργασία στο Σύστημα Ασύγχρονης Τηλεκπαίδευσης, οι ενδιαφερόμενοι/ες απαιτείται να διαθέτουν τα εξής:

1. Hλεκτρονικό υπολογιστή.
2. Σύνδεση ADSL για πρόσβαση στο Διαδίκτυο, με ελάχιστη απαιτούμενη ταχύτητα σύνδεσης στο Διαδίκτυο (download: 1 Mbps, upload: 0.5 Mbps).

Μεθοδολογία - Αξιολόγηση

Ο εκπαιδευτικός σχεδιασμός ακολουθεί τη μεθοδολογία της ασύγχρονης εξ αποστάσεως ηλεκτρονικής μάθησης, με απώτερο στόχο την εξοικείωση των συμμετεχόντων με το εκπαιδευτικό υλικό.

Η διδασκαλία μέσω συστήματος ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης βασίζεται κυρίως στη μελέτη του εκπαιδευτικού υλικού σε χρόνο και τόπο που επιλέγει ο εκπαιδευόμενος καθώς και στην διεξαγωγή δραστηριοτήτων προκειμένου να διασφαλιστεί σε μεγάλο βαθμό η αυτονομία του/της εκπαιδευόμενου/ης. Το εκπαιδευτικό και υποστηρικτικό υλικό του προγράμματος αναρτάται σταδιακά κατά τη διάρκεια του προγράμματος.
Το υλικό βρίσκεται online, σε ψηφιακή μορφή, ενώ παράλληλα δίνεται η δυνατότητα τοπικής αποθήκευσής του. Είναι εύκολα εκτυπώσιμο για τους χρήστες που προτιμούν το έντυπο υλικό.

Για κάθε θεματική ενότητα έχει πραγματοποιηθεί καταγραφή βιντεομαθημάτων στα οποία αναπτύσσεται, αναλύεται και επεξηγείται το περιεχόμενο του συνόλου του εκπαιδευτικού υλικού του προγράμματος.


Η διαδικασία αξιολόγησης βασίζεται σε τεστ αξιολόγησης & γραπτές εργασίες.
Οι εκπαιδευόμενοι θα κληθούν να συμπληρώσουν ένα τεστ αξιολόγησης για κάθε εκπαιδευτική ενότητα-σπόνδυλο και οι ερωτήσεις μπορεί να είναι τύπου πολλαπλής επιλογής, συμπλήρωσης κενού, ελεύθερου κειμένου και προκύπτουν μέσω τράπεζας θεμάτων. Στις αξιολογήσεις υπάρχει η δυνατότητα καταγραφής των αποτελεσμάτων και εμφάνισής τους στους συμμετέχοντες. Για κάθε επιμέρους τεστ αξιολόγησης θα πρέπει ο εκπαιδευόμενος/η να συγκεντρώσει ποσοστό επιτυχίας ≥ 60%. Τα κουίζ θα προέρχονται από τράπεζα θεμάτων 100άδων ερωτήσεων και θα προκύπτουν στην αξιολόγηση του εκάστοτε μαθητή χωρίς καμία περιοδικότητα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα το μετρήσιμο μαθησιακό αποτέλεσμα, μιας και θα πρέπει να έχει αναγνώσει ο μαθητής το σύνολο του εκπαιδευτικού υλικού.

Επίσης, κατά τη διάρκεια του προγράμματος ανατίθενται στους εκπαιδευόμενους εργασίες υπό την καθοδήγηση της εκπαιδευτικής ομάδας, οι οποίες υποβάλλονται σε συγκεκριμένες ημερομηνίες στα ειδικά πεδία της πλατφόρμας. Έτσι προάγεται και ο υγιής ανταγωνισμός μεταξύ των εκπαιδευομένων με αποτέλεσμα την ακόμα καλύτερη εκμετάλλευση του εκπαιδευτικού υλικού.

Κατά τη διάρκεια υλοποίησης του προγράμματος υπάρχει η δυνατότητα επικοινωνίας των επιμορφούμενων με την εκπαιδευτική ομάδα μέσω ειδικού πεδίου στην πλατφόρμα. Στο ειδικά σχεδιασμένο αυτό πεδίο υπάρχει η δυνατότητα αποστολής γραπτού μηνύματος κειμένου (chat) μεταξύ των συμμετεχόντων και της εκπαιδευτικής ομάδας, είτε σε δημόσια συνομιλία είτε ιδιωτικά σε προσωπικό μήνυμα.